Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


مدیر شرکت هواپیمایی تفتان‌ایر گفت: براساس مذاکرات انجام شده با کشورهای همسایه مقرر شد جهت توسعه حمل و نقل هوایی استان سیستان وبلوچستان 11 فروند هواپیمای ایرباس به مجموع هواپیماهای این شرکت افزوده شود.

ابوالفضل حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، با اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام مهلت شش ماهه برای سه شرکت هواپیمایی از جمله تفتان‌ایر، درخواست کرده که ظرف شش ماه آینده برای فعالیت مجدد اقدام کند.

وی ادامه داد: در این راستا آژانس هوایی تفتان، دو هواپیمای فوکر 50 خود را مورد آزمایش قرار داده تا چنانچه قابلیت پرواز داشته باشند از این دو هواپیما استفاده کند.

حقیقی گفت: براساس مذاکرات انجام شده با کشورهای همسایه قرار است تا 11 فروند هواپیمای ایرباس به مجموع هواپیماهای این شرکت افزوده شود.

وی افزود: این هواپیماها در مسیرهای داخلی و بین‌المللی ازجمله زاهدان - بیرجند، زاهدان - کرمان، زاهدان - چابهار، زاهدان - کیش، زاهدان - شیراز، زاهدان - اصفهان، زاهدان - دبی، زاهدان - کویته، زاهدان - کراچی و مسیرهای دیگری نیز برای انتقال زائران از کشورهای دیگر مثل عراق، افغانستان و تاجیکستان به مشهد مقدس فعالیت خواهد کرد.

حقیقی تاکید کرد: ورود این تعداد هواپیما سبب افزایش اشتغال در استان می‌شود. همچنین وجود یک هواپیمای آماده پرواز به صورت شبانه‌روزی در زاهدان، مزیت‌های راهبردی قابل توجهی در بر خواهد داشت.