Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
روزنو- یک فروند هواپیمای مسافربری ایران روز جمعه لحظاتی پس از ترک فرودگاه بین المللی پکن به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت شد.
فرود اضطراری یک هواپیمای ایرانی در فرودگاه پکن
برخی مسافران درتماس با خبرنگار ما گفتند هواپیما با تاخیر از فرودگاه پکن به مقصد تهران پرواز کرده و حدود 10دقیقه پس از حرکت یکی از موتورهای آن آتش گرفته است.
خلبان هواپیما پس ازاین حادثه و اعلام وضعیت اضطراری مجبور به بازگشت به فرودگاه پکن شد و درحالی که نیروهای آتش نشانی و امداد به حالت آماده باش درآمده بودند، در باند فرود آمد.
رییس دفتر هواپیمایی ایران ایر در پکن در پاسخ به سوال خبرنگار ما آتش گرفتن موتور هواپیما را تکذیب کرد، اما گفت که یکی از موتورها نشتی بنزین داشته و زمانی که روی لاستیک های داغ هواپیما ریخته از آن دود متصاعد شده است.
خانجانی درهمین حال تاکید کرد حال تمام مسافران خوب است و فردا (شنبه) با یک پرواز کمکی که از ایران عازم می شود به تهران منتقل خواهند شد.
این هواپیما روز چهارشنبه نیز با بیش از پنج ساعت تاخیر، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تهران را به مقصد پایتخت چین ترک کرده است .
یک منبع خبری به ایرنا گفت که مسوولان درتهران و در پاسخ به اعتراض مسافرانی که در سالن ترانزیت تجمع کرده بودند گفتند یک قطعه هواپیما خراب است و باید تعویض شود.
یکی از مسافران نیز گفت که پس از پنج ساعت تاخیر وقتی هواپیما به مقصد پکن به پرواز درآمد از دستشویی وسط سالن به قدری آب نشت کرده بود که خدمه پرواز مجبور به جابجایی مسافران شدند.
تاخیر در پرواز هواپیمایی ایران ایر به مقصد پکن تقریبا به یک امر عادی برای کارکنان آن و نگرانی جدی برای مسافران تبدیل شده است.
سوم مهرماه امسال نیز ایران ایر، مسافران خود را با حدود 10 ساعت تاخیر از تهران به پکن منتقل کرد.
برخی از ایرانیان مقیم پکن از جمله دانشجویان و کارکنان نهادهای دولتی در گفت وگو با ایرنا به طور کلی از نوع خدمات رسانی هواپیمایی ایران ایر ابراز ناراضی کردند.
اکثر مسافران از جمله گردشگران ایرانی اکنون ترجیح می دهند مسیر تهران – چین را به گونه ای طی کنند تا از ناگزیر به استفاده از هواپیمای ایران ایر نباشند.
این در حالیست که برخی از مسافران نیز جذب پروازهای خارجی از جمله هواپیمایی چین شده اند که هفته ای یک پرواز بین پکن -ارومچی و فرودگاه امام خمینی (ره ) دارد.
منبع ROOZNO.COM

امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش


پرواز پکن به مقصد تهران با شماره پرواز 801 که پنجشنبه هفته گذشته قرار بود فرودگاه پکن را به مقصد فرودگاه امام خمینی ترک کند دچار نقص فنی شده و موجب ترس و وحشت مسافران شد.

این هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار بود که ساعت 24 به وقت محلی، فرودگاه پکن را به مقصد تهران ترک کند اما به دلیل نقص فنی این پرواز با تاخیر 4 ساعته انجام شد.

براساس این گزارش، پس از اینکه هواپیما در ساعت 4 صبح از باند فروگاه پکن برخاست پس از 20 دقیقه پرواز با نقص فنی مواجه شده و یکی از موتورهای هواپیما آتش می گیرد.

سرانجام خلبان توانست با مهارت، هواپیما را دوباره در فرودگاه پکن به زمین بنشاند اما این موضوع موجب ترس و وحشت مسافران شده و مشکلاتی را برای آنها به همراه داشت.

یکی از مسافران این پرواز با بیان اینکه این هواپیما با تاخیر پرواز داشته بنابراین نقص فنی آن قبل از پرواز هم مشخص شده بود، گفت: این هواپیما چند دقیقه پس از پرواز، دچار آتش سوزی شد و تنها مهارت خلبان بود که جان مسافران را نجات داد.

وی افزود: خلبان توانست با وجود نقص فنی، هواپیما را دوباره به فرودگاه پکن بازگرداند اما این موضوع موجب ترس و وحشت مسافران شده و شرایط نامناسبی را برای مسافران ایجاد کرده بود.


کسی خبر رو تایید میکن؟ 😲
UserPostedImage

UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

سلام به همه @};-

توضیح هما در خصوص پرواز پکن - تهران


در توضیحی که شرکت هواپیمایی هما در خصوص نقص فنی هواپیمای بویینگ ۷۴۷ پرواز پکن - تهران ارسال کرده آمده است که هواپیمای مذکور بعد ازتعویض قطعه توسط تیم فنی "هما" طبق برنامه قرار است فردا از پکن به مقصد تهران پرواز کند.

به گزارش ایسنا، بعد از برخاستن هواپیمای بویینگ 747 در ساعت 24 (به وقت محلی) پنجشنبه 7 نوامبر از باند فرودگاه پکن ،خلبان پرواز متوجه افزایش دمای درونی یکی از موتورهاشده و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور معیوب تصمیم می گیرد موتورمعیوب راخاموش و با سه موتوربه فرودگاه پکن باز گردد. در بررسی ها مشخص می شود هواپیما نیاز به تعویض قطعه دارد.

با هماهنگی های بعمل آمده باتهران یک فروند هواپیمای 747 به همراه تیم فنی وقطعه مورد نیاز در روز جمعه برای بازگشت مسافران این پرواز اعزام می شود، هواپیما اعزامی به همراه مسافران پکن - تهران درساعت 13:30 روز 18آبان‌ماه در فرودگاه حضرت امام(ره) به زمین می نشنیند.