Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


همانطور که در حادثه طوفان " هایان" در فیلپین مشهود بود، در تلاش برای رساندن نیروی نجات انسانی و کالاهای کمکی به افراد و علاوه بر آن، خارج کردن افراد از مناطق پر خطر و طوفان زده، یکی از بزرگترین مشکلات، تخریب و ناکارآمدی زیرسازه های حمل و نقل نظیر جاده ها،باندهای فرودگاهی، ریل های راه آهن و ... است که آن ها را عملا غیرقابل استفاده می سازد. در این گونه مواقع، هواپیمایی نظیر آن چه توسط کمیسیون ESTOLAS (Extremely Short Take Off and Landing on Any Surface) اروپا طراحی شده، می تواند در حل مشکل بسیار کارآمد ظاهر شود.

از ویژگی های هواپیمای هیبریدی ESTOLAS طراحی شده، می توان به بدنه ای کوتاه، حجیم با موتورهای ملخی که در پشت بدنه اصلی دیسک شکل قرارگرفته اند و یک روتور مانند روتور هلیکوپتر اشاره داشت که این روتور، در بدنه اصلی قرار دارد. تقریبا تمام بدنه و اجزای آن از مواد سبک وزن کامپوزیتی ساخته شده است. همچنین بر اساس قابلیتی که برای آن در نظر گرفته شده است، می توان برای کاهش وزن هرچه بیشتر هواپیما، بدنه آن را با گاز هلیوم پر کرد تا علاوه بر آن، نیروی لیفت بیشتری نیز ایجاد شود. این قابلیت این امکان را برای هواپیما فراهم می آورد که بتواند در سرعت های کمتری از باند پرواز بلند شده و یا فرود آید و به مسافت کمتری برای اجرای این عملیات نیاز داشته باشد. همچنین درصورتیکه محیط و باند پروازی مناسبی برای فرود آن وجود نداشته باشد، از بالشتک های هوایی خود و یا پایه های اسکی شکل برای فرود در هر نوع از سطوح طبیعی، مانند دشت ها، باتلاق ها، آب و یا برف کمک می گیرد.

تیم طراح، در حال آزمایش چهار مدل ESTOLAS در اندازه های محتلف کوچک، متوسط، سنگین و فوق سنگین است که حداکثر قابلیت حمل بار آن ها، به ترتیب از 3/3 تن تا بیش از 400 تن تغییر پیدا می کند. مسئول هماهنگی پروژه، Alexander Gamaleyev از دانشگاه پلی تکنیک Riga در کشور Latvia بیان داشت که مدل فوق سنگین این هواپیما قادر است که در طی مسافت 175متر، عملیات فرود خود را با موفقیت انجام دهد و حتی مدل کوچک این هواپیما، تنها به 75 متر مسافت جهت فرود نیاز دارد.

UserPostedImage


همچنین نسبت وزنی این هواپیما می تواند 1/5 تا 2 برابر بیشتر از انواع معمول هواپیماهای جت و یا ملخی باشد که با توجه به کاهش مصرف سوخت در این هواپیما نسبت به دیگر انواع مشابه خود، این قابلیت را به آن می دهد که بدون نیاز به سوخت گیری مجدد، بار خود را به هر نقطه ای روی کره زمین برساند. مسئول هماهنگی این پروژه ادعا کرده است که مصرف سوخت کمتر این هواپیمای هیبریدی، موجب شده که از نظر هزینه مصرفی، رقیبی جدی برای صنعت حمل و نقل ریلی محسوب شود. همچنین با کاهش تولید گاز CO2 در این هواپیما، می توان آن را یکی از بهترین هواپیماهای دوستدار محیط زیست، از جهت عملکرد زیست محیطی، در جهان دانست.

UserPostedImage


بر اساس انتظارات و اهداف تیم از ساخت ESTOLAS، این هواپیما، علاوه بر عملیات نجات در بسیاری موارد دیگر نظیر عملیات دفاعی، تجارت، توریسم، پشتیبانی از ساختمان ها، عملیات هوایی در میدان های نفتی و گازی و ... بکار گرفته خواهد شد. همچنین بدلیل نیاز به باند فرود و برخاست کوتاه، هزینه تمام شده پرواز با این هواپیما در شهرهایی با امکانات فرودگاهی محدود و اندک، بسیار پایین تر خواهد بود.

با تکمیل طراحی مفهومی هواپیما، تست های هواپیمای مدل، در تونل باد توسط تیم طراح و سازنده انجام شده و در ادامه تست های تونل باد، تست های پروازی کنترل از راه دور اجرا خواهند شد. انتظار می رود که این پروژ 24 ماهه تا آوریل سال آینده میلادی، به نتیجه نهایی و مطلوب برسد. همچنین این تیم به دنبال آن است که با تحت لیسانس درآوردن طراحی انجام گرفته، این محصول را هرچه بیشتر به یک محصول تجاری نزدیک کند. به همین علت به دنبال یافتن سرمایه گذاران جدید برای سرمایه گذاری مشترک با شرکاء صنعتی خود در این پروژه هستند.

هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998