Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان از آمادگی این شرکت برای برقراری پرواز ایران - آمریکا خبر داد و گفت: به زودی دو فروند هواپیمای ایرباس 340 به ناوگان این شرکت اضافه می‌شود.

عباس رحمتیان مبنی بر آمادگی این شرکت برای پروازهای ایران - آمریکا گفت: برای این مسیر، هواپیما باید حدود 13 تا 14 ساعت بدون سوخت گیری و روی اقیانوس پرواز کند و به محض این که اقدامات مورد نیاز انجام و مجوزهای لازم صادر شود این پرواز را برقرار می‌کنیم.

وی افزود: براساس مصوبه دولت در راستای جبران خدمات تکلیفی که این شرکت در راستای گسترش پروازهای خود به مناطق محروم داشته باید بخشی از بدهی‌های این ایرلاین به شرکت نفت به صورت تهاتری پرداخت شود و با توجه به این که این ایرلاین به مناطق محروم پرواز دارد بخشی از بدهی‌ها با در نظر گرفتن این موضوع حذف شود.

وی گفت: در رابطه با بدهی‌های این ایرلاین به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با توجه به اینکه قیمت سوخت در سال جاری از 200 تومان در هر لیتر به 700 تومان افزایش یافت و این کار بدون مذاکرات با ایرلاین‌ها صورت گرفت، فشار سنگینی به ما وارد شد و بر این اساس ماهانه حدود 700 میلیون تومان نیز به بدهی‌های قبلی ما افزوده شد. علاوه بر آن 150 میلیارد تومان بدهی که تا پایان سال گذشته داشتیم و در سال جاری نیز ماهانه حدود 600 تا 700 میلیون تومان به دلیل افزایش این نرخ سوخت بدهکار شدیم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره بدهی این ایرلاین به شرکت فرودگاه‌ها گفت: با مسئولان شرکت فرودگاه‌ها به توافق رسیدیم که بخش عمده‌ای از بدهی‌های سنوات قبل را به صورت نقدی بپردازیم که این کار را انجام دادیم و بخش دیگر بدهی را تا پایان سال به صورت اقساطی پرداخت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی حدود 20 میلیارد تومان بدهکار بودیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این‌که به بیش از 48 مقصد داخلی و 17 مقصد خارجی پروازهای منظمی را برقرار کردیم، گفت: برای اولین بار در کشور روی ایرباس 340 که از پیشرفته‌ترین هواپیماهای موجود در کشور است چک 24 ماهه‌ای را آغاز کردیم که این کار نشان دهنده توانمندی ما در ایمن سازی هواپیماهای سنگین است.

رحمتیان با تاکید بر این‌که تمام تلاش بر این است که ایمنی پرواز حرف اول را بزند و هدف اصلی ما حفظ امنیت است، در پاسخ به ایسنا مبنی بر تاخیرات پروازی این شرکت اظهار کرد: حدود 4000 پرسنل در اقصی نقاط کشور و در خارج از کشور داریم که بتوانیم ناوگان شرکت را ارتقا دهیم و با توجه به این‌که شرایط تحریم فشارهای زیادی به شرکت‌ها مبنی بر تامین قطعات هواپیما و تعمیر و نگهداری آنها به وجود آورد، بعضی از تاخیرات اجتناب‌ناپذیر بود.

زمین‌گیری یک سوم هواپیماهای آسمان

وی با بیان این‌که حدود 33 فروند هواپیما از انواع مختلف در شرکت هواپیمایی آسمان وجود دارد، گفت: حدود یک سوم از این تعداد زمین‌گیر هستند و با توجه به این موضوع در پروازهایی که هواپیما با مشکلاتی مواجه می‌شوند اگر نتوانیم از هواپیماهای جایگزین استفاده کنیم به ناچار پرواز با تاخیر مواجه می‌شود چون هر هواپیمایی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای دیگر هواپیماها باشد و پشتیبانی پرواز شرایط ویژه‌ای دارد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این‌که همه شرکت‌های هواپیمایی بدهکار و دائما در حال خرید قطعات هواپیماها هستند، گفت: پرداخت عوارض فرودگاهی موضوعی دائمی است؛ بنابراین زمانی می‌توانیم بدهی‌های خود را به صفر برسانیم که همه ناوگان ایرلاین در پرواز باشند و این درحالی است که حدود یک سوم از هواپیماهای ما زمین‌گیر هستند؛ بنابراین مهمترین موضوع در این زمینه استفاده از تسهیلات ارزی کم بهره برای خرید قطعات هواپیما است.

رحمتیان تاکید کرد: دولت باید به اختصاص منابع ارزی از صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد و از آن‌ها حمایت کند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با تاکید بر این‌که در کشورمان هیچ ایرلاینی سودده نیست، اظهار کرد: ایرلاین‌ها برای تامین هزینه‌های خود از منابع مالی دیگری نیز استفاده می‌کنند و حامی ما در این زمینه به عنوان سهامدار ارشد صندوق بازنشستگی کشوری است که البته این صندوق نیز خود مشکلاتی دارد و شاید هر از گاهی نتواند به تعهدات خود عمل کند.

رحمتیان افزود: طی شش ماه اخیر هیچ گونه کمکی از هیچ منبعی به شرکت هواپیمایی آسمان نشده این درحالی است که علاوه بر این‌که امورات جاری خود را انجام دادیم ، برخی تعهدات سال‌های قبل نیز را پرداخت کردیم لذا معتقدم با مدیریت شفاف و پاک می‌توانیم خدمات را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: یکی از منابع درآمدی ما تعمیر هواپیماهای دیگر شرکت‌هاست و علاوه بر سرویس‌دهی به هواپیماهای خودمان به هواپیماهای دیگر ایرلاین‌ها سرویس می‌دهیم و تعمیر و نگهداری قطعات هواپیمایی را نیز انجام می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: اگر آزادسازی به سمتی برود که مردم بتوانند خدمات مناسبی از ایرلاین‌ها دریافت کنند بسیار مناسب است و این آزادسازی انتخاب مشتریان را افزایش می‌دهد.

رحمتیان با بیان این‌که اگر نرخ خدمات آزاد شد و به دنبال آن قرار باشد عوارض افزایش یابد و سوخت نیز گران شود، نرخ بلیت هواپیما گران می‌شود، افزود: نشست و برخاست هواپیما و پرواز آن‌ها برای شرکت‌ها هزینه دارد و قسمت کمی از آن را مسافر به عنوان هزینه گمرکی پرداخت می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان گفت آزادسازی به نفع شرکت‌های هواپیمایی است و شاید با این روال دچار بحران شویم و این موضوع برای شرکت‌های هواپیمایی کوچکتر بیشتر صدق می‌کند لذا از مسئولان درخواست می‌کنم در خصوص آزادسازی نرخ‌ها مطالعات دقیق‌تری انجام دهند چون نمی‌خواهیم به خاطر گران شدن نرخ بلیت بخش اعظمی از مسافران خودمان را از دست دهیم.

وی گفت:‌ شرکت‌ هواپیمایی آسمان باید در قبال سرویس‌دهی که به ویژه در مناطق محروم انجام می دهد مورد حمایت جدی دولت باشد و دولت باید حامی جدی شرکت‌های هواپیمایی باشد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره ورود ناوگان جدید به این شرکت گفت: در مرحله اول نیاز به ورود 10 فروند هواپیما جدید داریم و این شرکت مرتبا در حال بهسازی و نوسازی ناوگان خود است و در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

رحمتیان اظهار کرد: اتفاقاتی از جمله تحریم و مشکلات اقتصادی روی همه ایرلاین‌ها تاثیر گذاشت اما این موضوع باعث نشد که از خدماتمان برای مردم کوتاهی کنیم و ما از بهترین خلبان‌ها و مهندسان و کادر اجرایی برخورداریم و در طول زمانی که با تحریم روبرو بودیم حتی یک لحظه از خدمت به مناطق محروم غافل نبودیم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره کنسرسیومی شدن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در ابتدای حضورم در این شرکت پیشنهاد دادم که شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌توانند با یکدیگر متحد شوند و در زمینه قطعات هواپیما و خدمات به صورت مشترک فعالیت کنند که در این راستا تفاهم نامه‌ای با چندین شرکت منعقد کردیم که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.


(ایسنا)