سلام؛
همونطور که دوستان فرمودند ، تبریز در 30R مجهز به سامانه ILS CAT I هست ! فکر نمیکنم حتی ارتقای اون به CAT II هم توجیهی برای این فرودگاه داشته باشه ...
در حال حاضر دو فرودگاه ما نیاز مبرم به ILS CAT II دارن ، یکی رو که فکر میکنم حدس میزنید ، "اهواز" ، چقدر پرواز کنسلی داده به خاطر دید کم ، اگر تجهیزات هوایی هم کمک میکرد ،ای کاش CAT III میشد!
و فرودگاه بعدی هم "شهید هاشمی نژاد مشهد" ...
مشهد بغیر از فصل تابستان ظرفیت مه گرفتگی بالایی داره! مخصوصاً در زمستان که بسیار پرواز کنسلی داده از این بابت ، حادثه در فاز فرود داشتیم اونجا که دلیلش میزان دید یا عدم کنترل کافی برای فرود بوده !
و یا حتی مهرآباد با این حجم بالای ترافیک ... گرچه Maneuvering area surfaces رو جان دوباره بدن (البته نه به این شکل که الان دارن انجام میدن! اینطوری سر 6 ماه نشده دوباره روز از نو روزی از نو هست) ، CAT II نخواستیم 😶
وقت بخیر @};-
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory