Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage


معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با نصب سیستم ILS در فرودگاه تبریز شاهد کاهش تأخیر و ابطال پروازها هستیم.

محمدصادق پورمهدی در بازدید از روند نصب سیستم ILS بر روی باند دوم فرودگاه بین‌المللی تبریز افزود: با توجه به وضعیت نامناسب جوی و آلودگی هوای تبریز در چند هفته گذشته که به تاخیر و ابطال برخی پروازها منجر شده بود هم‌چنین به‌علت اجرای عملیات بازسازی باند اصلی فرودگاه، دستگاه ILS به فرودگاه تبریز منتقل شد.

وی ادامه داد: حضور در محل پروژه به علت پیگیری نصب این دستگاه و عرض خدا قوت به فعالان در این امر است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم.

«علی رستمی»، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی هم در این بازدید با بیان اهمیت سیستمILS در باند دوم فرودگاه تبریز، گفت: سیستم ILS یک سامانه‌ی کمک ناوبری است که با نزدیک شدن هواپیما به باند فرودگاه برای فرود، با ارائه‌ی سیگنال‌هایی در هنگام کاهش دید افقی به علت مه، باران و برف و کولاک، برای فرود امن به کمک خلبان می‌آید.

وی با تشکر از پیگیری‌های ویژه‌ی استاندار، معاون عمرانی استاندار و نمایندگان استان در مجلس، گفت: انتقال این دستگاه به تبریز از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفت و از روز جمعه بطور رسمی عملیات نصب آن آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: در حالت عادی زمان نصب دستگاه ILS شش ماه است اما همکاران در فرودگاه تبریز با تلاش شبانه‌روزی این زمان را به حداقل می‌رساند.

رستمی اعتبار این پروژه را بیش از 50 میلیارد ریال دانست و یادآور شد: به کمک این دستگاه دید خلبان از 3500 به 800 متر می‌رسد.

(ایسنا)
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
10 سال پیش
سلام ببخشيد مگه فرودگاه تبريز ILS نداره
پيج 1-11 جپسن فرودگاه تبريز VOR DME ILS30R پس چى هست ؟؟
LOC ITBZ:109.9. CRS:304
نكنه براى باند ١٢ مى خوان نصب كنن ؟؟
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
10 سال پیش
سلام؛

همونطور که دوستان فرمودند ، تبریز در 30R مجهز به سامانه ILS CAT I هست ! فکر نمیکنم حتی ارتقای اون به CAT II هم توجیهی برای این فرودگاه داشته باشه ...

در حال حاضر دو فرودگاه ما نیاز مبرم به ILS CAT II دارن ، یکی رو که فکر میکنم حدس میزنید ، "اهواز" ، چقدر پرواز کنسلی داده به خاطر دید کم ، اگر تجهیزات هوایی هم کمک میکرد ،ای کاش CAT III میشد!
و فرودگاه بعدی هم "شهید هاشمی نژاد مشهد" ...
مشهد بغیر از فصل تابستان ظرفیت مه گرفتگی بالایی داره! مخصوصاً در زمستان که بسیار پرواز کنسلی داده از این بابت ، حادثه در فاز فرود داشتیم اونجا که دلیلش میزان دید یا عدم کنترل کافی برای فرود بوده !

و یا حتی مهرآباد با این حجم بالای ترافیک ... گرچه Maneuvering area surfaces رو جان دوباره بدن (البته نه به این شکل که الان دارن انجام میدن! اینطوری سر 6 ماه نشده دوباره روز از نو روزی از نو هست) ، CAT II نخواستیم 😶

وقت بخیر @};-
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory