Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage


ایرباس، هواپیمای پهن پیکر A350 را در نمایشگاه هوایی سنگاپور به نمایش گذاشت تا نشان دهد برنامه تحویل این هواپیما طبق زمان‌بندی پیش می‌رود و مشتریان بیشتری را جذب کند.

خبرنگاران در این نمایشگاه که روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد از یک A350 دیدن کردند که به جای کابین مسافر مجهز به تجهیزات مونیتورینگ بود.

این هواپیما از زمان انجام نخستین پروازش در ژوئن سال گذشته، برای نخستین بار به طور عمومی در معرض نمایش قرار می‌گیرد و قرار است در نمایش پرواز نمایشگاه هوایی سنگاپور شرکت کند.

بیش از نیمی از این هواپیمای جت مسافری از الیاف کربن ساخته شده که آن را سبک‌تر و از نظر مصرف سوخت که موضوع مهمی برای ایرلاین‌ها است، بهینه‌تر می‌کند.

هواپیمای A350 ایرباس قادر به حمل 200 تا 400 مسافر است و قیمت مبنای آن از 254.3 میلیون دلار آغاز می‌شود و به ایرباس امکان می‌دهد در بازار هواپیماهای مسافت دور که تحت اختیار هواپیماهای 777 و 787 بویینگ است، رقابت کند.

ایرباس تاکنون 814 سفارش برای A350 دریافت کرده که 30 درصد آنها از سوی ایرلاین‌های آسیایی مانند کتی پسیفیک ایرویز هنگ کنگ و سنگاپور ایرلاینز بوده است.

این منطقه بازار مهمی برای سازندگان هواپیما به شمار می‌رود زیرا ناوگان هواپیمایی آن به دلیل رشد اقتصادی به سرعت در حال توسعه است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ایرباس امیدوار است با نمایش این هواپیما در این نمایشگاه دو روزه خریداران را جلب کند. حضور این هواپیما در سنگاپور نشانه قوی از این است که برنامه تحویل طبق زمان بندی پیش می‌رود.

مهندسان ایرباس می‌گویند این هواپیما را تحت شرایط دشوار آزمایش کرده ‌ند و اکنون وارد روند تایید شده است.

این هواپیما در سال جاری برای آزمایش ارتفاع بالا در لاپاز بولیوی و برای بررسی عملکرد آن در هوای سرد در شمال کانادا پرواز داده شد. همچنین در کارخانه فلوریدای ایرباس برای عملکرد در دمای بالاتر مورد آزمایش قرار گرفت.


(ایسنا)
naras
  • naras
  • 70.44% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب نشان