Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با حضور در منزل جان باختگان سانحه فالكن 20، با خانواده آنان ابراز همدردي كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، دكتر عليرضا جهانگيريان با حضور در منزل كاپيتان مسعود جليلي مدير كل دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي سازمان، خلبان سيد مهدي موسوي مديركل دفتر عمليات پرواز و خلبان محمد امين عامري از جان باختگان سانحه فالكن 20، با خانواده آنان ابراز همدردي كرد و اين ضايعه دردناك را به جامعه صنعت حمل و نقل هوايي كشور تسليت گفت.
UserPostedImage

UserPostedImage
Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
دوربین باشگاه خبرنگاران یک روز کاری ، کادر پروازی فالکون 20 (flight check) را به تصویر می کشد.

شايد تا ديروز فالكن 20 آنطور كه بايد نتوانسته بود عرض اندامي در رسانه ها كند اما وقتي امروز غم تنهايي خود را با از دست دادن دوستانش حس كرد بدون هيچ وقفه اي تيتراول همه روزنامه ها شد.

تقريبا يك سال و اندي است كه از مصاحبه خبرنگار ما با كاپيتان جليلي مي گذرد .

خاطره اي به ياد ماندني در آسمان شمال كشور.

آن روز فرودگاه رشت شاهد خودنمايي هاي فالكن 20 بود فالكني كه تصميم داشت تست هاي پروازي را انجام دهد.

گروه خبرنگاران سوار بر فالكني بودند كه فرمان حركت آن در دستان خلبان جليلي و كادر پروازي مخصوص اين هواپيما بود.

حال پس از گذشت يك سال و چند ماه از اين روز به ياد ماندني ، فالكن 20 در آسمان جنوب كشور ديگر نه خود و نه دوستانش را به زمين نشاند.

ديروز روزي بود كه فالكن 20 در حین انجام عملیات پرواز و بررسی تجهیزات فرودگاهی با مشکلی مواجه و دچارسانحه شد.

سانحه اي كه باورش سخت بود و حالا به جاي آسمان، دريا جاي امني براي فالكن وهمراهانش شد.

ساعتي نگذشته بود كه نیروهای امدادی جزیره کیش به محض اطلاع تعداد قابل توجهی از نیروهای مربوطه خود را در ساحل شرقی و آب‌های این جزیره با هدف جستجو و نجات دریایی به وسیله قایق و شناور به سمت محل سقوط این هواپیما اعزام کردند.

حالا ديگر 4 سرنشین این هواپیما خلبان مسعود جلیلی (خلبان سازمان هواپیمایی کشوری)، خلبان سید مهدی احمدی موسوی (خلبان سازمان هواپیمایی کشوری)، محمد امین عامری (کارشناس فنی سازمان هواپیمایی کشوری)، وجیه‌الله ترلانی (مسئول ACM امنیت پرواز) باهواپيماي فالكن براي هميشه خداحافظي كردند .

عصر روز گذشته خبر درگذشت مردان آسماني دل خيلي از مردم كشور را به درد آورد دردي كه سالها و سالها ياد و خاطره آنان را در دلها زنده نگه ميدارد.

روحشان شاد و يادشان گرامي



[APARAT]http://www.aparat.com/v/6axMh[/APARAT]

UserPostedImage

UserPostedImage
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
آغاز مذاکره برای خرید جایگزین فالکن 20

علیرضا جهانگیریان درباره هواپیمای فالکن 20 که اسفندماه سال گذشته در جزیره کیش سقوط کرد، گفت: آن هواپیما پیدا شد و در همان زمان، بقایای آخرین سرنشین هم از آب بیرون کشیده شد و پس از آزمایشات لازم، مشخص شد که بقایای پیدا شده متعلق به نفر چهارمی است که در هواپیما حضور داشته است.

وی در خصوص وضعیت بررسی فرودگاه های کشور و بازرسی تجهیزات کمک ناوبری آنها گفت: روش های مختلفی برای تایید و آماده بودن دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه ها وجود دارد که یکی، همان هواپیمای فلایت چک است، روش دوم بررسی های زمینی و سومین روش گزارش گیری از خلبانان هواپیماهایی است که در فرودگاه ها نشست و برخاست دارند.جهانگیریان یادآور شد: با سقوط هواپیمای فالکن 20 که تنها هواپیما فلایت چک در کشور بود، در سیستم ما دو روش دیگر فعال شده است.وی از هواپیمای پاکستانی به عنوان جایگزین هواپیمای سقوط کرده یاد کرد و افزود: 13 فرودگاه کشور توسط هواپیمای پاکستانی، تست شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: برای دور دوم بررسی فرودگاه ها، درخواست استفاده مجدد از هواپیمای پاکستانی را مطرح کردیم تا سایر فرودگاه ها هم مورد بررسی قرار گیرند. جهانگیریان در خصوص مدل هواپیمای جایگزین و زمان خرید آن گفت: در حال مذاکره با ایرلاین ها برای خرید هواپیمای جایگزین هستیم و امیدواریم به زودی هواپیمای ملخی که سایر کشورها از آن به عنوان فلایت چک استفاده می کنند، خریداری کنیم.

تین نیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998
naras
  • naras
  • 70.44% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب نشان
9 سال پیش
اینم تصاویرش: 😢

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

.
Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
9 سال پیش
باید دید منظورشون از هواپیمای ملخی چه هواپیماییه !!!

فقط کاش زود تر مشکلات و موانع برطرف بشه
UserPostedImage

UserPostedImage