amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
9 سال پیش
(تیک آف - Takeoff.ir) - مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: با توجه به وجود 91 منطقه ممنوعه پروازی در کشور، تلاش‌ها و مذاکراتی انجام شده تا تعداد این نقاط کاهش یابد و انگیزه‌ شرکت‌های خارجی برای ورود به حریم هوایی ایران بیشتر شود.

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم گسترش اقتصاد مقاومتی که حوزه حمل‌و نقل را نیز به شکلی عام در بر می‌گیرد، تلاش ما در حوزه هوایی این بوده که شرایط بهینه‌ای برای پرواز‌های کشور به وجود آوریم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند بحث کاهش مناطق ممنوعه پروازی کشور است که بسیاری از آنها مربوط به سال‌های پیش از انقلاب بوده و تاکنون ادامه داشته است.

ایلخانی با بیان اینکه 200 نقطه خطر در مسیرهای هوایی کشور وجود دارد، گفت: وجود این نقاط موجب شکستگی 91 راه هوایی کشور شده است که از یک سو موجب دور زدن کشورها برای عبور و از سوی دیگر درآمدهای میلیاردی را از کشور گرفته است.

وی درباره‌ اقدامات انجام شده به منظور کاهش این نقاط اظهار کرد: در این زمینه نامه‌نگاری‌های مختلفی با مسئولان ذیربط آغاز شده و نیروهای مسلح نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند تا بتوانیم از 91 منطقه ممنوعه پروازی بکاهیم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور توضیح داد: تعدادی از این مناطق مربوط به پادگان‌های آموزشی است که در آنها اقدامات پروازی و تیراندازی سربازان انجام می‌شود. در جریان مذاکرات انجام شده سعی کردیم این مناطق را حداقل برای ساعتی از حالت ممنوعه خارج کرده‌ و امکان پرواز را در آنجا به وجود آوریم.

ایلخانی درباره‌ طرح ارتفاعی کاهش مناطق ممنوعه نیز گفت: در این طرح بحثی مطرح شده که در صورت تصویب به کاهش مناطق ممنوعه پروازی از طریق ارتفاع پرواز می‌انجامد به این طریق که مثلا پرواز در ارتفاع زیر 30 هزار پا ممنوع شده و در بالای آن مجاز باشد البته این مسائل در حد پیشنهاد و مذاکره است و تاکنون نتیجه‌ قطعی در بر نداشته است.

وی درباره‌ مزیت‌های کاهش این مناطق بر شبکه حمل‌ و نقل هوایی کشور اظهار کرد: این مساله باعث می‌شود بهره‌وری پرواز بالا رود و زمان بسیاری از مسیر‌های هوایی کاهش یابد و در کنار آن می‌تواند به عنوان اهرمی تشویقی انگیزه‌ شرکت‌های خارجی برای ورود به حریم هوایی ایران را نیز بالا ببرد.

ایلخانی ابراز امیدواری کرد با توجه به اقدامات و مذاکرات انجام شده و همکاری‌های مطلوبی که ستادهای نیروهای مسلح داشته‌اند مناطق ممنوعه پروازی ایران کاهش یابد و به این طریق وضعیت حمل‌ و نقل هوایی با بهره‌وری بیشتری به کار خود ادامه دهد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خدایی وقتی En-Route chart و ONC رو نگاه می کنی سرت گیج میره...!!!! 🤦
UserPostedImage