mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


سلام به همه @};-


UserPostedImage


در یک اقدام کم سابقه از سوی بعضی از آژانس های مسافرتی در جزیره کیش و تهران نرخ بلیط پرواز به کیش از 230 هزارتومان به علت کاهش بی سابقه مسافر به 30 هزارتومان رسیده است ولی در پرواز بالعکس نوبت جبران رسیده و مابه ازا آن از مسافران دریافت می شود.

به گزارش مهر، کاهش سفر به جزیره کیش از ابتدای شروع تعطیلات نوروز در اسفند ماه سال گذشته و سال جاری دلایل مختلفی داشت و دارد که مهمترین آن افزایش قیمت بلیط هواپیما و هتل، مراکز تفریحی و گرانی اجناس، واردات کالاهای درجه 3 و 4 چینی و تقلبی در بازارهای کیش بوده است.

از آنجائیکه این کاهش مسافر و گردشگران از خرداد ماه به علت عدم برنامه ریزی مناسب، اعمال سلیقه های شخصی و بکارگیری نیروهای ناکارآمد و غیر متخصص در راس امور برای برگزاری جشنواره فستیوال جام جهانی برزیل و هفدهمین جشنواره تابستانی کیش، این جزیره هر روز از روز قبل با کاهش مسافر و گردشگر روبرو بوده است.

بر این اساس آژانس های مسافرتی نیز با هماهنگی چارتر کنندگان تصمیم گرفتند بلیط تهران به جزیره کیش را به قیمت 30 تا 40 هزار تومان کاهش بدهند و از سوی دیگر بلیط کیش به تهران را که طبعا مسافران آن افزایش بیشتری پیدا می کند، بین 280 تا 320 هزار تومان بفروش برسانند تا جلوی ضرر و زیان خود را بگیرند.

قیمت فروش بلیط رفت و برگشت برای چارترکنندگان در مسیر تهران به کیش و بالعکس از سوی شرکت های هواپیمایی قبل از آزاد شدن 230 هزار تومان تمام می شد اما با آزاد شدن قیمت نرخ بلیط هواپیما و عدم نظارت دستگاههای مرتبط بازار سیاه بلیط هواپیما به ویژه در مسیر کیش به تهران بار دیگر رفته رفته ماهیت خود را نشان داده و هر پرواز با چند نرخ متفاوت اعلام می شود.

در این میان متضررشوندگان اصلی کیش شهروندان هستند که برای سفر به تهران باید مبالغ هنگفتی را بابت بلیط هواپیما متقبل شوند.

البته تقسیم بندی پروازها به درجه یک و دو و فرست کلاس در دیگر کشورها خیلی عادی است اما نوع هواپیما و خدماتی که در خارج از کشور به مسافران داده می شود قابل مقایسه با پروازهای داخلی ما نیست.
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
10 سال پیش
متاسفانه يك مشكل در ايران و شايد جاهاى ديگر هم باشه كه قيمت بليطو به زير ٢٠ درصد خودش مى كشونه !
به عنوان مثال من آژانس مسافرتى دارم و از ايرلاين x ١٠ صندلى خريدارى مى كنم و پول تمام صندلى هارا به آن شركت هواپيمايى پرداخت مى كنم و قاعدتا بايد اون صندلى مال آژانس باشه و نبايد ديگه به ايرلاين ربطى داشته باشه چون پولش تمام و كمال داده شده ولى مشكل تو ايران اينجاست
ايرلاين روى اون ١٠ صندلى هم نظارت داره و در صورتى كه ببينه صندلى هاى مذكور فروش نرفته جريمه مى گيره و حتى دوباره آن صندلى هارا به فروش مى رساند
يعنى اگر صندلى توسط آژانس فروش نره :
١-پول كامل صندلى از قبل گرفته شده
٢-جريمه گرفته شده
٣-صندلى فروخته مى شود به مسافرى ديگر
حال براى همين ايرلاين حاضر مى شه يك بليط ٢٨٠ هزار تومنى را با ٣٠ هزار تومان به فروش برساند ( حتى در آژانس هواپيمايى ما بليط ١٥ هزار تومان فروخته شد )
پس شما در اينجا مى بينيد هرزگاهى قيمت ها چه ارزان فروخته مى شود
حال ما كشور امارات را مقايسه مى كنيم كه اين اتفاق در آنجا رخ نمى دهد و هميشه شاهد هستيم صندلى هاى خالى در بين مسافران وجود دارد كه قبلا خريدارى شده بوده توسط آژانس هواپيمايى ولى مسافرى آن را خريدارى نكرده
باتشكر

امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
10 سال پیش
اینجوری که پول سوخت هواپیما هم در نمیاد چه برسه به هتل و تور[amazed] [amazed] [amazed]
من چند ماه پیش با هواپیما به کیش رفتم و برای برگشت بلیت گیرم نیومد و رفتم بندر عباس وبا قطار برگشتم بلیتشم 50هزار تومن بود انوقت چه جوری...#-o 🤦