Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
UserPostedImage


موشک Dnepr ملقب به "شیطان" یا همان "Satan” با محموله ی با 33 ماهواره از 17 کشور جهان، از جمله ایالات متحده، زمین را به مقصد مدارهای آن، ترک کرد. این موشک، ساخت مشترک روسیه و اوکراین بوده است.

پایگاه هوایی نظامی Dombarovsky روسیه، روز پنجشنبه، 19 ژوئن، در ساعت GMT 19:11 برای بیستمین بار شاهد پرتاب چنین موشکی به فضا بود.

Kosmotras یکی از مهندسان این پرتاب گفت: " بعد از گذشت بیست و شش دقیقه از زمان پرتاب، تمامی 33 ماهواره متصل به موشک، طبق زمان از پیش تنظیم شده، از موشک جدا شده و در مدار خود قرار گرفتند."یکی از آن ها TabletSat-Aurora اولین مینی ماهواره خصوصی روسی با وزن 25 کیلوگرم بود که قرار است از زمین تصویربرداری کرده و تصاویر خود را با وضوحی تا 15 متر، به زمین بفرستد.

دیگر ماهواره های محموله این پرتاب عبارت اند از: Perseus-M 1 و Perseus-M 2 از آمریکا، Deimos-2 (اسپانیا)، Hodoyoshi-3 و Hodoyoshi-4 از ژاپن، BRITE-CA 1 و BRITE-CA 2 از کانادا، BugSat-1 آرژانتین، SaudiSat-4 از عربستان سعودی و Duchifat-1 از اسرائیل. ماهواره اسرائیلی، یک فضاپیمای آزمایشی و آموزشی است که توسط دانش آموزان دبیرستانی آن ها ساخته شده است.

Satan برای اولین بار در آوریل 1999 با ماهواره UoSAT-12 بریتانیا به فضا پرتاب شد و دو بار رکورد قرار دادن بیشترین تعداد ماهواره در مدارهای زمین، طی یک پرتاب را به نام خود ثبت کرد. اولین بار در آوریل 2007 با 14 ماهواره و دومین بار در آخرین ماموریت خود در نوامبر سال 2013. در جولای 2006، Dnepr، بدلیل نقص در عملکرد سیستم پمپ های هیدرولیک محفظه احتراق خود، عملیات پرتاب آن متوقف شد.

UserPostedImage


موشک Dnepr نوعی موشک بالستیک بین قاره ای محسوب می شود که بر پایه تکنولوژی ICBM R-36MUTTH ساخته شده است و ناتو آن را SS-18 Satan نامیده است. این موشک توسط سازمان فضایی روسیه و اوکراین و با همکاری وزارت دفاع روسیه ساخته شده است.

هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش

سلام دوستان @};-

با توجه به اینکه روسها با همه شرکت کنندگان در عملیات این پرتاب سر جنگ داره ، اقدام جالبی کرده و تو این گروکشی اخیر و تحریم شدنش از طرف غرب بازم خوبه ماهوارهاشونو بالا نکشیده البته مجبوره طبق قراردادش عمل کنه وگرنه بازم وضعیتش بدتر میشه