Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
UserPostedImage


اتاق خبر من و تو :
«محمدعلی ایلخانی»، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ های کشور، از مشخص شدن برنامه زمانبندی دقیق برای جابه‌جایی فرودگاه اهواز خبر داد و گفت با توجه به کشف چاه نفت در فرودگاه اهواز شرکت فرودگاه ها رسماً با وزارت نفت وارد مذاکره شد تا برای این موضوع با توافق طرفین راه حل مناسبی پیدا شود.

او با بیان این که وزارت نفت رسماً نسبت به در اختیار گرفتن این چاه اقدام کرده است اعلام کرد که در جریان مذاکرات بنا شد وزارت نفت، نسبت به ساخت یک فرودگاه جدید در اهواز اقدام کند و به محض آماده شدن آن، شرکت فرودگاه‌ ها محل فعلی فرودگاه اهواز را به این وزارتخانه تحویل دهد.

مخزن میدان نفتی اهواز به طول هفتاد کیلومتر و عرض ده تا پانزده کیلومتر یکی ازعظیم ترین مخزن‌های دنیا محسوب می‌شود که در چهل سال گذشته به دلیل ناهماهنگی‌ های صورت گرفته، بافت شهری به سمت این مخزن نفتی کشیده شده است.

UserPostedImage

UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش

سلام عباس جان @};-

برسیها در مورد انتقال فرودگاه اهواز به علت اینکه روی یه میدان نفتی هست سالهای ساله شروع شده و یه مشکل مهم در موردش هست . تحقیقات نشون داده تا شعاع 100 کیلومتری از فرودگاه کنونی هم میدانهای نفتی دیگی ای هست و اینکه کجا باید منتقلش کنن و با چه هزینه ای ( که البته در مقابل ثروتی که روشه هیچی نیست )
و چه فاصله ای که توجیه داشته باشه و بشه تو اون منطقه فرودگاه ساخت ، خودش شده یه چالش بسیار بزرگ . که فکر نمیکنم حالا حالا ها بتونن کاری براش بکنن .

باورکردنش سخته ولی جنوبهای عزیز میدونن که تو مسجد سلیمان کف خونهای مردم گاها نفت بالا میاد و شاید با کندن زمین فقط به عمق 2 متر به راحتی به نفت میرسن .

آخ اگر اینجا آمریکا بود ، دیگه مردم جنوب فقر نمیکشیدن 😊