Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
UserPostedImage


محمد ایلخانی عصر امروز در مراسم افتتاح دستگاه DVOR کوهستانی فرودگاه خرم‌آباد گفت: این دستگاه نقاط کور را شناسایی می‌کند و بیشتر در مناطق کوهستانی به کار می‌رود.

وی عنوان داشت: فرودگاه خرم‌آباد از لحاظ تجهیز جزو بهترین فرودگاه‌های ایران است.

ایلخانی با اشاره به اینکه روز گذشته رکورد پروازهای عبوری در آسمان ایران شکسته شده است، گفت: 631 پرواز روز گذشته در آسمان ایران صورت گرفته که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور یادآور شد: این رکورد نشان از این است که امنیت فضایی آسمان ایران خوب و مطلوب است به همین خاطر پروازهای زیادی روزانه در آسمان ایران انجام می‌گیرد.

ایلخانی تصریح کرد: در حال حاضر 54 فرودگاه عملیاتی و 21 فرودگاه شرکت نفتی در سطح کشور فعال هستند که از طریق 75 فرودگاه فعال در کشور سال گذشته 43 میلیون نفر مسافر جابجا شده است.

وی افزود: ما آمادگی داریم که فرودگاه‌های کوچک کشور را با تمام تجهیزات و امکانات به بخش خصوصی واگذار کنیم.

گفتنی است‌، با حضور مدیرعامل فرودگاه‌های کشور دستگاه DVOR شناسایی نقاط کور کوهستانی کشور در فرودگاه خرم‌آباد افتتاح شد.

فارس نیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
پرواز روزانه عبوری از فضای کشور/ فضای ایران دوباره رکورد زد

ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها به تشریح بخش‌ها و وظایف این مرکز پرداخت و ضمن ارائه تاریخچه‌یی از عملکرد 13 ساله کنترل فضای کشور اظهار داشت: هم‌اکنون این مرکز با 11 کشور همسایه مبادله ترافیکی دارد و تمامی طرح‌های پروازی ارائه شده به این مرکز به سیستم اتوماسیون داده و تحلیل می‌شود.وی با اشاره به فعال‌بودن 7 سکتور و امکان افزایش آن تا 9 سکتور افزود: خوشبختانه پروازهای ترانزیت در دو مرحله در فضای کشورمان افزایش یافته است، یکی به علت بحران پیش‌ آمده در اوکراین و دیگری نا امنی‌های ایجاد شده در فضای کشور عراق، به‌طوری‌که تا پیش از این معدل پرواز عبوری در 24 ساعت از فضای ایران 490 پرواز بود اما طی روزهای اخیر ما به رقم 866 پرواز دست یافته‌ایم و در مجموع معدل 700 پرواز روزانه عبوری از کشور ما به ثبت رسیده است.

شرکت فرودگاه های کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
9 سال پیش
UserPostedImage 

UserPostedImage 
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
پروازهای عبوری کشور از 930 پرواز در روز گذشت

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پروازهای عبوری با ثبت عدد 934 پرواز در 29 شهریور ماه رکورد زد، از رشد 92.4 درصدی این پروازها در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ ابراهیم شوشتری افزود: در ماه گذشته 27 هزار و 573 پرواز عبوری بر فراز کشور صورت گرفت در حالی که این رقم در شهریور ماه سال گذشته 14 هزار و 333 پرواز بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پروازهای عبوری شهریور ماه نسبت به مرداد نیز 5 هزار و 733 مورد افزایش نشان می‌دهد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین از رشد تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی در ماه شهریور خبر داد و افزود: این پروازها به ترتیب با 0.6 و 19.3 افزایش نسبت به شهریور ماه سال گذشته برخوردار بوده است.

به گفته وی در ماه گذشته 15 هزار و 265 پرواز داخلی و 7 هزار و 217 پرواز بین‌المللی ثبت شده است.

شوشتری اظهار داشت: در مجموع 50 هزار و 919 پرواز داخلی، عبوری و بین‌المللی انجام شده که در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته 39.9 درصد رشد داشته‌ایم.

وی در پایان افزود: مجموع پروازها نسبت به مرداد 93 با 6 هزار و 744 پرواز و نسبت به شهریور سال گذشته 14 هزار و 528 مورد افزایش روبرو بوده است.

شرکت فرودگاه های کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
9 سال پیش
رکوردشکنی آسمان ایران/ تعداد پروازهای عبوری از 1000 گذشت

(تیک آف - Takeoff.ir) - در روز 20 مهر امسال 1015 پرواز از آسمان ایران عبور کرد تا رکوردی بی سابقه در تاریخ هواپیمایی ایران به ثبت برسد.

از ابتدای سال جاری و با توجه به ادامه یافتن درگیری‌های نظامی در عراق و ناامنی‌های ایجاد شده در کشور اوکراین اقبال شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای عبور از آسمان ایران بیشتر شد تا حدی که تعداد پروازهای روزانه از آسمان کشورمان به شکلی مداوم رکوردشکنی کرد.

در تابستان امسال در آسمان ایران آمار بیش از 600 پرواز در روز ثبت شد و با توجه به باقی ماندن شرایط غیر عادی در کشورهای همسایه این روند تثبیت شد.

در پاییز امسال نیز با عبور از رکوردهای جدید برای نخستین بار تعداد پروازهای روزانه در آسمان ایران از 1000 پرواز گذشت.

این درحالی است که در همین تاریخ در سال گذشته تنها 559 پرواز از آسمان ایران عبور کرده بود.

شرکت فرودگاه‌های کشور پس از دریافت تمایلات ایرلاین‌های خارجی برای عبور از آسمان ایران اقدام به ایجاد پنج راه هوایی جدید کرد که در حال حاضر با اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به امارات و بحرین تعداد کل راه‌های هوایی موجود در ایران به 96 راه رسید.

همچنین به گفته معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور طی شش ماه اول امسال 240 هزار و 699 پرواز رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی 18.1 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران نیز در مدت مورد نظر به 109 هزار و 206 پرواز رسیده که رشدی 32 درصدی را نشان می‌دهد.
UserPostedImage