mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
سلام دوستان @};-

نخستین تصاویر پهپاد اسرائیلی که در حوالی تاسیسات هسته ای نطنز سرنگون شده است منتشر شد.

به گزارش عصرایران، سپاه پاسداران روز گذشته طی اطلاعیه ای از هدف قرار دادن یک فروند پهپاد اسرائیلی پیشرفته در حوالی منطقه هسته ای نطنز در استان اصفهان خبر داده بود که به دنبال آن تصاویر این پهپاد امروز در اختیار رسانه ها قرار گرفت.


سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم گفت: پهپاد ساقط شده توسط سپاه از نوع هرمس و ساخت رژیم صهیونیستی است. این پهپاد در شعاع 800 کیلومتری عملیات می‌کند و با یک بار سوخت گیری قادر است 1600 کیلومتر پرواز کند.

حاجی زاده تاکید کرد: باتوجه به سوخت زیاد و اصابت موشک به آن، هواپیما آتش گرفته و منهدم شده است البته قطعاتی از این پهپاد بصورت سالم بدست آمده است که در حال تجزیه و تحلیل آن هستیم. ابعاد بال تا بال این پهپاد نیز حدود 5.5 متر است.

همچنین این پهپاد 2 دوربین دارد و قادر است با کیفیت بالا تصاویر را تهیه کند.

UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


امیدوارم این یکی هم مثل داستان قبلی نباشه ، در ضمن این مدل استیلت هم نیست و این خودش جای سوال داره که چرا باید یه چنین کاری بکنن ، و چندین سوال دیگه به خصوص در مورد مسافت قابل پرواز این پرنده
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
موضوع از نظر بنده خیلی پیچیده تر از این حرفها است و میتونست پایان خیلی تلخی داشته باشه برای ایران.
فقط اینو بگم که از نظر من پدافند واقعاً شاهکار کرده!
انشالله اگر عمری باشه حتماً یک تحلیل می نویسم.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
چند تصویر با کیفیت (5000 پیکسل) از سایت سپاه نیوز:

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage


نکته جالب به نظر من این هست که مهمترین بخش این پهپاد (کامپیوتر پرواز) علیرغم سوختگی شدید سایر قسمتها ، تقریباً دست نخورده هست و ماژولهای حافظه اش دچار آسیب شدید نشده.عکسهای زیر رو دقت کنید:

UserPostedImage

UserPostedImage




PC Flight Simulation Geek Since 1998
alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
10 سال پیش
این یه زنگ خطر برای امنیت اسمان ایرانه بخصوص که این پهباد تا قلب کشور هم نفوذ کرده و پدافند ما حالا باید هوشیار تر باشه.
حالا که خیلی از ایر لاین ها مسیر پروازیشون رو از روی مرز هوایی ایران رد میکنن نباید بزاریم که این دست حوادث خدشه ای به امنیت اسمان ایران وارد کنن.
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


رسانه اسرائیلی: جمهوری آذربایجان مبداء پرواز پهپاد سرنگون شده در ایران


سلام خدمت گرامیان@};-

یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش داد: پهپاد اسرائیلی سرنگون شده در ایران از نوع هرمس 450 بوده و از یک پایگاه هوایی در جمهوری آذربایجان پرواز کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی دبکا، پهپاد اسراییلی هرمس 450 که در روز 23 اوت بر فراز حریم هسته‌ای نطنز واقع در مرکز ایران هدف اصابت موشک قرار گرفت از یک پایگاه هوایی در نخجوان در جمهوری آذربایجان برخواسته بود.

بر اساس این گزارش، پایگاه هوایی نخجوان با ایران، ارمنستان و ترکیه هم مرز است و سه سال پیش یک پهپاد هرمس 450 دیگر در آسمان ارمنستان به پرواز در آمده بود که از سوی یک پدافند هوایی در این کشور هدف قرار گرفت.

روز یک‌شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین اسراییلی را که قصد ورود به حریم هسته‌ای نطنز را داشته به وسیله موشک سرنگون کرده است. در پی سرنگونی این پهپاد کارشناسان با توجه به این حقیقت که به دلیل فاصله زیادی اراضی اشغالی تا ایران این پهپاد نمی‌توانسته از آن‌جا برخواسته باشد اعلام کردند به احتمال زیاد از یک کشور عربی که گفته می ‌شد عربستان بوده به پرواز درآمده است.

این پایگاه خبری همچنین مدعی شد پهپادهای زیادی هر چند هفته یک بار برای جاسوسی از تأسیسات هسته‌ای ایران از پایگاه هوایی نخجوان بلند می‌شوند. این پهپادها از آن‌جایی که از تکنولوژی بالایی برخوردارند قادرند تصاویر ویدئویی و عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا از فاصله دور تهیه کنند.

دبکا در ادامه مدعی شد:‌ این هواپیما پیش از سرنگونی توانسته 300 کیلومتر را در آسمان ایران پرواز کند.

قطعا باور نخواهید کرد اگر بدونید رو آسمون کشورمون چه خبره [funcrazy]