Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


ایران و روسیه مذاکراتی را برای توافق بر سر راه اندازی خط تولید هواپیمای پهن پیکر توپولف TU-204 را در خاک ایران صورت خواهند داد.

پیشتر دو کشور در سال 1385 برای خرید تعداد 8 فرود از این نوع هواپیما قراردادی را به ارزش 200 میلیون دلار امضا کردند که شرکت روسی به دلیل بهره گیری این هواپیماها از موتورهای تولیدی شرکت پرت اندویتنی آمریکا به عنوان پیشران و ممنوعیت صادرات آنها توسط آمریکا، نتوانست به تعهد خود عمل کند. طی هفته جاری روسیه با چین نیز برای تولید هواپیماهای پهن پیکر به توافق رسید.

پس از اعمال تحریم های غرب علیه ناوگان هوایی روسیه، نقاط ضعف صنعت هوایی و ناوگان حمل و نقل هوایی این کشور در برابر غرب مشخص شد.هواپیماهای غربی که عموما توسط ایرباس و بوئینگ تولید شده اند بیش از 80 درصد هواپیماهای ناوگان هوایی روسیه را تشکیل می دهند که این کشور در حال حاضر تلاش می کند تا با اتحاد با ایران و چین ناوگان خود را تقویت کند.این کشور همچنین در تلاش است تا صنعت هوایی خود را که بدلیل عدم سرمایه گذاری طی سالیان دراز پس از فروپاشی شوروی دچار افول شده بود را نیز احیا کند. توپولف TU-204 با دو موتور پیشران ظرفیت حمل 160 تا 200 مسافر را خواهد داشت.

صنعت هوایی از جمله صنایعی است که در تحریم ها توسط غرب به سرعت مورد توجه قرار می گیرد. توانایی کشورها در تولید هواپیما و تأمین قطعات آن بدون نیاز به غرب می تواند آنها را در برابر تحریم ها که برای این صنعت بسیار مخرب بوده و در کوتاه مدت نیز اثرات جدی را بروز خواهند داد، مقاوم کند.اگرچه هواپیمای توپولف TU-204 از نظر کیفیت و رقابت نمی تواند عملکردی همپای برخی مدل های ایرباس و بوئینگ داشته باشد اما با توجه به اینکه این هواپیما از استانداردهای امنیت پرواز بین المللی و روسیه برخوردار است می تواند شروع خوبی برای تولید هواپیما در ایران محسوب شود.

فناوری تولید هواپیماهای پهن پیکر یکی از پیچیده ترین و راهبردی ترین فناوری های موجود در سطح بین المللی محسوب می شود.

تنها چند کشور که تعداد آنها از تعداد انگشتان دست فراتر نمی رود توانایی تولید هواپیما های بزرگ مسافری را دارند و این کشورها با هدف انحصار فناوری تولید خود از انتقال آن به دیگر کشورها خودداری می کنند.

تحریم روسیه و تلاش این کشور برای جبران تأثیرات منفی تحریم های غرب در اقتصاد خود می تواند فرصت خوبی برای ایران در زمینه دستیابی به این فناوری باشد.میانگین سنی هواپیماهای داخلی به 21 سال افزایش یافته است که در صورت تولید هواپیما در داخل می توان هواپیماهای داخلی را جایگزین کرد.از سوی دیگر هواپیمای توپولف TU-204 در مدل ترابری نیز تولید خواهد شد که می تواند نیاز کشور را در زمینه ترابری هوایی تأمین کند.

در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات دو طرف برای تولید اولین هواپیمای پهن پیکر در ایران، می توان امید آن را داشت تا ایران نیز در آینده نزدیک به یکی از چند کشور دارنده فناوری تولید هواپیماهای بزرگ دست یابد.

تین نیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
در همین راستا:

UserPostedImage


توپولوف مطمئن‌ترین هواپیمای دنیاست

رییس طرف روسی یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه توپولوف‌ها از مطمئن ترین هواپیماها هستند خاطرنشان کرد: آماری از سقوط هواپیمای توپولوف در ایران ندارم و در صورتی که ایران بخواهد روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204 را به ایران وارد کند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در پاسخ به سوال خبر نگاران مبنی بر اینکه با توجه به سابقه سقوط هواپیماهای توپولوف در ناوگان هوایی ایران چه تضمینی وجود دارد که ورود هواپیماهای TU-204 به ایران باعث بروز سوانح هوایی جدید در صنعت هوایی ایران نشود اظهار کرد: سوال جالبی است. اولا که ما آمار سقوط هواپیمای توپولوف را در ایران نداریم (من دارم!) اما هواپیماهای توپولوف مطمئن ترین هواپیماها هستند.

وی افزود: توپولوف‌ها طی 30 سال گذشته در قلمرو روسیه پرواز می‌کردند و اطلاعات دیگری دارم که براساس آن مطمئن ترین هواپیماها توپولوف‌ها هستند.وزیر انرژی روسیه در ادامه افزود: هواپیماهای TU-204 هواپیمای جدیدی است (اولین پرواز 1989) که جنبه امنیتی و کیفی آن مورد اثبات قرار گرفته است.

رییس طرف روسی یازدهمین کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در ادامه افزود: با توجه به نیاز ناوگان هواپیمایی ایران به ناوگان جدید و مطمئن بودن این هواپیماها در صورتی که طرف ایرانی بخواهد روسیه علاقه مند است که این هواپیماها را به ایران صادر کند.

نواک همچنین تاکید کرد: هواپیمای TU-204 از نظر کیفی مطمئن است و تست‌های لازم بر روی آن انجام شده است.نواک در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از ورود هواپیماهای TU-204 به ناوگان هوایی ایران در قالب امضای سند همکاری خبر داد.


پی نوشت:تکرار داستان ایران 140 😠
PC Flight Simulation Geek Since 1998
naras
  • naras
  • 70.44% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب نشان
10 سال پیش
مذاکرات تولید هواپیماهای مسافربری ایران و روسیه دروازه ورود به فناوری‌های پیشرفته هوایی
ایران و روسیه طی روزهای آینده برای راه اندازی خط تولید هواپیمای پهن پیکر توپولف TU-204 در خاک ایران مذاکراتی را برگزار خواهند کرد که این مذاکرات می تواند دروازه ورود ایران به تولید هواپیماهای پهن پیکر باشد.


به گزارش خبرنگار اقتصاد الملل خبرگزاری فارس، بنا به گفته یک منبع آگاه، ایران و روسیه مذاکراتی را برای توافق بر سر راه اندازی خط تولید هواپیمای پهن پیکر توپولف TU-204 را در خاک ایران صورت خواهند داد.

به گزارش مسکو تایمز، پیشتر دو کشور در سال 1385 برای خرید تعداد 8 فرود از این نوع هواپیما قراردادی را به ارزش 200 میلیون دلار امضا کردند که شرکت روسی به دلیل بهره گیری این هواپیماها از موتورهای تولیدی شرکت پرت اند ویتنی آمریکا به عنوان پیشران و ممنوعیت صادرات آنها توسط آمریکا، نتوانست به تعهد خود عمل کند.

طی هفته جاری روسیه با چین نیز برای تولید هواپیماهای پهن پیکر به توافق رسید.

پس از اعمال تحریم های غرب علیه ناوگان هوایی روسیه، نقاط ضعف صنعت هوایی و ناوگان حمل و نقل هوایی این کشور در برابر غرب مشخص شد.

هواپیماهای غربی که عموما توسط ایرباس و بوئینگ تولید شده اند بیش از 80 درصد هواپیماهای ناوگان هوایی روسیه را تشکیل می دهند که این کشور در حال حاضر تلاش می کند تا با اتحاد با ایران و چین ناوگان خود را تقویت کند.

این کشور همچنین در تلاش است تا صنعت هوایی خود را که بدلیل عدم سرمایه گذاری طی سالیان دراز پس از فروپاشی شوروی دچار افول شده بود را نیز احیا کند.

توپولف TU-204 با دو موتور پیشران ظرفیت حمل 160 تا 200 مسافر را خواهد داشت.

صنت هوایی از جمله صنایعی است که در تحریم ها توسط غرب به سرعت مورد توجه قرار می گیرد. توانایی کشورها در تولید هواپیما و تأمین قطعات آن بدون نیاز به غرب می تواند آنها را در برابر تحریم ها که برای این صنعت بسیار مخرب بوده و در کوتاه مدت نیز اثرات جدی را بروز خواهند داد، مقاوم کند.

اگرچه هواپیمای توپولف TU-204 از نظر کیفیت و رقابت نمی تواند عملکردی همپای برخی مدل های ایرباس و بوئینگ داشته باشد اما با توجه به اینکه این هواپیما از استانداردهای امنیت پرواز بین المللی و روسیه برخوردار است می تواند شروع خوبی برای تولید هواپیما در ایران محسوب شود.

فناوری تولید هواپیماهای پهن پیکر یکی از پیچیده ترین و راهبردی ترین فناوری های موجود در سطح بین المللی محسوب می شود.

تنها چند کشور که تعداد آنها از تعداد انگشتان دست فراتر نمی رود توانایی تولید هواپیما های بزرگ مسافری را دارند و این کشورها با هدف انحصار فناوری تولید خود از انتقال آن به دیگر کشورها خودداری می کنند.

تحریم روسیه و تلاش این کشور برای جبران تأثیرات منفی تحریم های غرب در اقتصاد خود می تواند فرصت خوبی برای ایران در زمینه دستیابی به این فناوری باشد.

میانگین سنی هواپیماهای داخلی به 21 سال افزایش یافته است که در صورت تولید هواپیما در داخل می توان هواپیماهای داخلی را جایگزین کرد.

از سوی دیگر هواپیمای توپولف TU-204 در مدل ترابری نیز تولید خواهد شد که می تواند نیاز کشور را در زمینه ترابری هوایی تأمین کند.

در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات دو طرف برای تولید اولین هواپیمای پهن پیکر در ایران، می توان امید آن را داشت تا ایران نیز در آینده نزدیک به یکی از چند کشور دارنده فناوری تولید هواپیماهای بزرگ دست یابد.

UserPostedImage

UserPostedImage


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930619001306