Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
UserPostedImage


نرم افزار شبیه ساز ماهواره مخابراتی زمین آهنگ که برای اولین بار در کشور در پژوهشکده سامانه های ماهواره پژوهشکده فضایی ایران طراح شده همزمان با هفته پژوهش، در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر رضا کوثری، مدیر پروژه نرم افزار شبیه ساز ماهواره مخابراتی زمین آهنگ در جمع خبرنگاران با بیان این‌که فعالیت‌های تحقیقاتی این نرم افزار از دو سال و نیم پیش آغاز شده است، تصریح کرد: این نرم افزار شرایط خاص ماموریت ماهواره را قبل از انجام هزینه‌های کلان و پرتاب آن شبیه سازی می کند و نقطه قوت این طرح لحاظ کردن زیر سامانه های مختلف ماهواره افزون بر زیرسامانه کنترلی است که در دیگر فعالیت‌های مشابه دیده نمی‌شود.

به گفته مدیر پروژه نرم افزار شبیه ساز ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، یک نرم افزار شبیه ساز کامل، ابزار ضروری و مفیدی برای آزمون سیستم‌های ماهواره‌ها به هنگام طراحی و قبل از قرار گرفتن در مدار محسوب می‌شود.

کوثری افزود:‌ از سوی دیگر این گونه شبیه سازی‌ها می تواند وسیله ای برای آموزش پرسنل ایستگاه زمینی یا استفاده در ایستگاه‌ها باشد و زمینه مناسبی را برای انجام تحقیقات عادی درباره سیستم های کنترل، هدایت و ناوبری، دوربین و تجهیزات دیگر فضایی فراهم کند.

Isna
PC Flight Simulation Geek Since 1998