mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش
سلام خدمت همه @};-


نقل قول:

امروز چندتا از منابع رو چک میکردم ، در یکی از اونها گفته شده بود سیستم هیدرولیکی چهارم که سرووها (موتورهای هیدرولیکی) سمت راست الویتور یا سکان افقی و قسمتی از لندیگ گیر ها و ... رو کنترل میکنه دچار اختلال شده بود که در پروسیجر های 747 برای اینجور لندینگ ها گفته شده اسپید بریک نباید آرم باشه و این موضوع به علاوه ی نداشتن تحکم و کنترل کافی روی الویتور ، سبب تبدیل آن Bounce Landing (یا اگه خودمونی بگیم فرود کانگرویی! ) شدند . اینطور که یه خلبان 747 گفته بود در این وضعیت کنترل خلبان روی الویتور 3/4 حالت عادی خواهد بود که توی ویدیو هم کاملا واضحه که سمت راست الویتور با سمت چپ اون تناسق نداره و پایین تره . اساتید گرامی اگر امکانش هست صحت این مطلب درباره ی پروسیجر ها رو تایید کنند.



امین جان در مورد نظر بالا تحقیق کردم که البته ربط چندانی به این موضوع نداره ، گویا خلبان با هماهنگی قبلی با گراند کرو ، پرندش رو تو حالت بانچ لندینگ گذاشته تا آخرین تلاشش رو هم برا باز کردن چرخ انجام بده ، تو فیلم هم معلومه که پاییین اومدن با سینک ریت بالا انجام میشه و این تعمدیه نا ناچارن . اختلال در سیسم کنترل رو نمیشه زیاد و درست معنی کرد ولی چیزی که میدونم و پرسیدم اینه که 747 برای کنترل سورفیسش از دو تا سیستم اصلی مجزا از هم بهره میگیره که هر کدومشون 2 تا هم بک آپ داره ، و کلا به غیر از سیستم کنترل الویتورها ، استبلایزر تریم کاملا مجزا عمل میکنه . هم به صورت الکترونیکی برای بک آپ و هم به صورت هیدرولیکی . و اصلا امکان حرکت متغیرش وجود نداره چون باعث گردش شدید حول محور طولی میشه . در غیر این صورت یه چیزی میشه شبیه f14 [blackhee]

بوئینگ سیستمهای کنترل هوشمندی رو برای 747 به خصوص سری 400 به بالا طراحی کرده که خیلی از کورکشنها در حین پرواز به صورت اتوماتیکه و خلبان اصلا چیزی حس نمیکنه و جالبش اینجاس که حتی خطای خلبان رو هم به تدریج اصلاح میکنه ، یه داکیومنت در باره سیستمهای کنترل منوآل و دیجیتال خودکار این پرنده خوندم کلا و پرم ریخت [funcrazy] سیفه آقا سیفه برو حالشو ببر 🤣