Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
اصفهان‌امروز:كمتر از 20 روز پيش استاندار از افتتاح يك شرکت هواپیمایی اختصاصي استان اصفهان خبر داد. خطي كه بتواند مانند خطوط هواپيمايي «آتا» در آذربايجان شرقي، «ماهان» در كرمان و «ایران ايرتور» در خراسان رضوي، به صورت اختصاصي از اصفهان اقدام به جابه‌جايي مسافران به ديگر نقاط ایران و حتي كشورهاي مختلف كند. زماني كه استاندار اين موضوع را مطرح كرد، روياي قديمي اصفهاني‌ها بار ديگر زنده شد. رسول زرگرپور براي نخستين بار خبر افتتاح ايرلاين اختصاصي اصفهان را در نشست مديران اداره‌كل راه و شهرسازي استان مطرح كرد. او در اين جلسه از ورود روزافزون و دو برابری جمعیت گردشگران خارجی به اصفهان خبر داده بود و گفته بود كه «این موضوع به ما گوشزد می‌کند که باید در امر تجهیز امکانات لازم فرودگاهی و خطوط هوایی مناسب و با کیفیت به فکر ایجاد بسترهای لازم در این عرصه برای ورود بیشتر گردشگران خارجی باشیم.» پس از اين صحبت‌هاي استاندار، هنوز هم برخي از مديران حوزه راه و حمل و نقل استان در روياي خود غوطه‌ور بودند كه موضوع اصلي مطرح شد. استاندار در اين بخش از صحبت‌هاي خود گفت: «تا چند روز دیگر یک خط ایرلاین هوایی اختصاصی به نام اصفهان افتتاح خواهد شد که جزيیات دقیق‌تر و بیشتر آن را در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.»

جي ايرلاين وارد مي‌شود
هنوز چند روزي از صحبت‌هاي استاندار درباره ايرلاين اختصاصي استان اصفهان نگذشته بود كه تبليغات و اطلاع‌رساني‌هاي شركت هواپيمايي جي در رسانه‌هاي گروهي و به ويژه روزنامه‌هاي محلي آغاز شد. اين ايرلاين كه بر اساس نام آن، يك ايرلاين كاملاً اصفهاني به شمار مي‌رود، قرار است تا پايان امسال فعاليت خود را آغاز كند. اين موضوع را استاندار اصفهان ديروز در نشست ماهانه خود با خبرنگاران مطرح كرد. رسول زرگرپور گفت كه پس از آغاز فعاليت در اصفهان، به اين نتيجه رسيدم كه يكي از اصلي‌ترين نيازهاي اين استان، خط هوايي اختصاصي است. چون استان آذربايجان هواپيمايي آتا، استان كرمان هواپيمايي ماهان و استان خراسان هواپيمايي ايرتور را در اختيار داشتند و اصفهان نيز بايد صاحب يك خط هوايي مي‌شد. او ادامه داد: پس از اينكه اعلام كرديم مي‌خواهيم يك خط هوايي در اصفهان راه‌اندازي كنيم، 10 گروه پيشنهاد دادند كه مي‌توانند اين پروژه را به نتيجه برسانند. از ميان اين متقاضيان، درباره دو شركت به نتيجه رسيديم. يكي از اين شركت‌ها هواپيمايي جي است كه تبديل به خط هوايي اختصاصي استان اصفهان خواهد شد. چرا كه ارز مورد نياز براي تامين تجهيزات خود را از صندوق توسعه ملي نيز دريافت كرده است و تا قبل از پايان سال ايرلاين اصفهان فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

خريد 6 هواپيماي اختصاصي اصفهان
استاندار اصفهان همچنين از اعلام آمادگي هواپيمايي كاسپين براي سرمايه‌گذاري در زمينه حمل و نقل هوايي اصفهان نيز خبر داد و گفت: مجموعه هواپيمايي كاسپين نيز شش هواپيما خريداري كرده و قرار است اين هواپيماها در اصفهان مستقر باشند؛ با اين حال نمي‌توان اين مجموعه را ايرلاين اختصاصي اصفهان ناميد چرا كه زيرمجموعه يك خط ديگر فعاليت مي‌كند؛ اما تعهد داده كه شش هواپيماي خود را در اصفهان مستقر كند كه اين موضوع هم رخداد بسيار خوبي است. او از سوي ديگر دليل لغو و تاخير پروازها در سال گذشته را نيز مطرح كرد و گفت: متاسفانه در سال گذشته به دليل شرايط جوي بيش از 120 پرواز لغو شد و نزديك به 2500 ساعت نيز تاخير در پروازهاي فرودگاه اصفهان رخ داد كه اين موضوع به دليل خريداري نكردن دستگاهي بود كه مي‌توانست ميدان ديد خلبان را تا دو برابر افزايش دهد. خوشبختانه امسال اين دستگاه خريداري شده و اميدواريم با وجود آن، ديگر شاهد تاخير و لغو پروازها نباشيم.

امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage