amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
9 سال پیش
تین نیوز | دقایقی قبل هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی تابان که از تهران - عازم نجف بود، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

به گزارش تین نیوز، این هواپیما که از تهران عازم نجف بوده است، ظاهرا به علت از دست دادن یک موتور مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران شد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این هواپیما، جزء هواپیماهای فرسوده بوده و بیش از 20 سال عمر داشته است.

شماره این پرواز 6537 حامل زایران نجف بوده که ساعت 13 امروز سه شنبه، هشتم اردیبهشت ماه از تهران به مقصد نجف پرواز کرده بود، و بعد از بیش از یکساعت از پرواز به خاطر نقص فنی به تهران بازگشت.
ایرباس 310 شرکت هواپیمایی تابان حامل زائران ایرانی که از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف پرواز کرده بود به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه امام (ره) شد.

در حال حاضر مسافران این پرواز از هواپیمای ابتدایی خارج شده و به سالن ترانزیت بازگشته‌اند تا با مشخص شدن تکلیف این پرواز و رسیدن هواپیما جایگزین این پرواز انجام شود.

تین نیوز در تماس با فرودگاه امام و هواپیمایی تابان به دنبال کسب جزییات بیشتر از این خبر بوده است که هنوز پاسخی ارایه نشده است.

گفته می شود این هواپیما بدون اعلام وضعیت اضطراری اقدام به نشستن در فرودگاه امام خمینی کرده و علت عدم اعلام وضعیت اضطراری مشخص نیست، این در حالی است که هواپیما در موقعیت های اینچنینی باید اعلام وضعیت اضطراری می کرد! بعضی از مطلعین این حوزه معتقدتد عدم اعلام وضعیت اضطراری بخاطر پوشاندن موضوع و عادی جلوه دادن مشکل بوده است!


گفته می شود ورود هواپیماهای با بیش از 20 سال عمر که در بسیاری از خطوط هواپیمایی دیگر بکار گرفته نمی شود تنها نصیب مردم کشور ماست و شرکت های هواپیمایی همواره مشکلات خود را پشت تحریم پنهان می کنند و این در حالی است که شرکت های دیگر توانسته اند هواپیمای جدیدتر و با عمر کمتری تهیه و در خطوط خود بکار گیرند!
UserPostedImage