Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش

UserPostedImage


سانحه مرگبار سقوط هواپیمای اوسپری متعلق به تفنگداران آمریکایی در هاوایی باعث نگرانی‌ مجدد استفاده از این نوع هواپیماها در ژاپن شده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تاکه شی اوناگا، فرماندار استان اوکیناوا در جنوب ژاپن گفت، پرواز این هواپیماها در منطقه باید تا زمان یافتن علت سانحه سقوط در هاوایی به حالت تعلیق درآید. اوسپری مدل M722 که هواپیماهایی عمودی پرواز هستند می‌توانند همانند هلی‌کوپتر از باند بلند شوند و فرود بیایند و همانند هواپیما نیز پرواز می‌کنند.

یک هواپیمای اوسپری روز یکشنبه در پایگاه نیروی هوایی بلوز در اوآئوی هاوایی آتش گرفت و باعث کشته شدن یک تفنگدار شد و 21 تن دیگر را نیز مجروح کرد.

فرماندار اوکیناوا دریک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: از نقطه نظر ساکنان جزیره اوکیناوا، استقرار هواپیماهای اوسپری قابل قبول نیست. اهمیت این سانحه هوایی بسیار زیاد است. ما به دنبال دلایل کافی و توضیح مناسب درباره آن و البته خروج سریع هواپیماهای اوسپری از جزیره هستیم. من از ارتش آمریکا می‌خواهم تا پرواز تمامی این هواپیماها را بر روی جزیره به حالت تعلیق درآورد تا اینکه مقام‌ها علت آن حادثه هوایی را بیابند.

ارتش آمریکا می‌گوید، این هواپیماها امن هستند اما ساکنان اوکیناوا نگران سقوط آن‌ها هستند. احساسات ضد آمریکایی به ویژه در اوکیناوا، محل حضور نیمی از 50 هزار سرباز آمریکایی مستقر در ژاپن، برای این نیروها دردسر درست کرده است. بسیاری از ساکنان از سر و صدا و جرایم مرتبط با پایگاه‌های آمریکایی در جزیره شکایت دارند.

آمریکا 24 هواپیمای اوسپری در اوکیناوا دارد و هفته قبل نیز اعلام کرد که 10 هواپیمای دیگر را در پایگاه هوایی یوکوتا در نزدیکی توکیو در 2017 مستقر می‌کند. نخستین گروه از این هواپیماها در نیمه دوم 2017 می‌رسند. این خبر سریعا باعث مخالفت‌هایی از جانب ساکنان ژاپنی نزدیک پایگاه شد و آن‌ها در چند روز قبل دست به راهپیمایی زدند.

در همین حال وزارت دفاع ژاپن نیز قصد دارد تا 17 اوسپری را برای استقرار در پایگاه‌های نیروهای دفاع ملی ژاپن در چند سال آتی خریداری کند اگر چه محل دقیق استقرار آن‌ها هنوز معلوم نیست. آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا اوایل مه 2015 اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده فروش احتمالی هواپیمای اوسپری مدلC V22B و تجهیزات مرتبط و حمایت لجستیکی آن را به مبلغ سه میلیارد دلار تایید کرده است.

یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن نیز در یک کنفرانس خبری گفت که معتقد است این هواپیماها ایمن هستند اما از طرف آمریکایی خواست تا به صورت کاملا دقیق درباره این حادثه تحقیق کند.

مقام‌هایی از شش شهرداری نزدیک پایگاه یوکوتا نیز از دولت توکیو خواستند تا اطلاعات بیشتری درباره این هواپیماها و حادثه سقوط آن به دست آورند.

اوسپرل‌ها در اوکیناوا در پایگاه هوایی فوتنما مستقر شدند.



(ایسنا)