به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، امير كيومرث احدي صبح امروز در آيين افتتاحيه شبيهساز بالگرد كبري در پايگاه هوانيروز كرمان اظهار داشت: هوانيروز در بخش آموزش هزينههاي بسيار گزاف مالي و انساني را تحمل كرده و در اين راستا در حوادث دلخراش تعدادي از اساتيد و دانشجويان خلباني را از دست داده است.
وي با بيان اينكه تمام كشورهاي سازنده وسيله شبيهساز چند هدف مهم را دنبال ميكنند، تصريح كرد: كاهش حوادث نيروي انساني و خسارتهاي جاني و كاهش پروازها از مهمترين اين اهداف است.
فرمانده هوانيروز ارتش با اشاره به اينكه پرواز با بالگرد شكاري كبري بيش از چند ميليون تومان براي كشور هزينهبر است، افزود: با توجه به اينكه كشور ايران در تحريم به سر ميبرد، بسيار مقرون به صرفه بود كه كار شبيهسازي به ويژه در هوانيروز جدي گرفته شود و در هفت سال گذشته به طور جد سرمايهگذاري بسيار كلاني در اين زمينه آغاز شده است.احدي با اشاره به اينكه نخستين سري شبيهساز با عنوان طرح منصور انجام شد، خاطرنشان كرد: تخصصي بودن و تنوع وسيله حرف نخست را در يگان ميزند و قابل استفاده براي همه نيست و بهرهبرداري از شبيهساز بالگرد منصور براي يگانها متفاوت بود.
وي گفت: پس از طرح منصور، شبيهساز متحرك در سال 86 در هوانيروز با هزينهاي بالغ بر 2 ميليارد تومان افتتاح شد و سپس كار بر روي شبيهساز كبري آغاز و تمام نيازمنديهاي آن در داخل تامين شد.
فرمانده هوانيروز ارتش با بيان اينكه هزينه شبيهساز بالگرد كبري شايد يك دهم قيمت واقعي و يا كمتر از آن باشد، بيان داشت: هنوز خيلي از سازمانها در كشور از دانش بومي شبيهسازي برخوردار نيستند.
احدي با بيان اينكه شبيهسازي در هوانيروز بومي و به يك كار روزانه تبديل شده است، اظهار داشت: شبيهساز كبري يكي از دغدغههاي مهم هوانيروز بود كه برطرف شد و در حال حاضر پايگاههاي اصفهان، كرمانشاه و كرمان به اين شبيهساز مجهز هستند.
وي با بيان اينكه بعد از ماه مبارك رمضان ساير پايگاههاي هوانيروز كشور نيز به اين شبيهساز مجهز ميشوند، گفت: هوانيروز تخصصي محور نيست، بلكه انسان محور است. فرمانده هوانيروز ارتش خاطرنشان كرد: يك نيروي متخصص هيچگاه وسيله را دچار خسارت نميكند.
ویرایش بوسیله کاربر
14 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص
PC Flight Simulation Geek Since 1998