Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
8 سال پیش
شرکت NGiS در تازه ترین ارائه خود اعلام کرده است که در حال کار بر روی نسل جدیدی از شبیه سازهای پرواز برای کامپیوتر های شخصی می باشد که سبب متحول شدن این صنعت خواهد گردید.این شبیه ساز بر پایه موتور گرافیکی UNIGINE توسعه یافته توسط تیم این شرکت و با جزئیاتی خارق العاده ارائه خواهد شد.

طبق ادعای این شرکت موتورهای گرافیکی بکاربرده شده در شبیه سازهای نسل قبل همانند FSX و X-plane به پایان توانمندی های خود نزدیک می شوند.حسب اعلام این شرکت قابلیتها و توانمندی های موجود در این شبیه سازها (جدا از گرافیک) بسیار گسترده خواهد بود.

تصاویری از این شبیه ساز:

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage


لیست توانمندیهای ارائه شده در نسخه آزمایشی فعلی عبارتند از:


The Globe
Round Earth model – enabeling “Polar Operations” (90° N to 90° S) preferably in a WGS84-EGM96 standard with an elevation model from -40.000 ft (mariana trench) to +30.000 (Mt. Everest)
Updatable Navigation Data Set (Navigraph/NavData Pro) with Updatable MagVar table.
VOR, NDB, TACAN, ILS, GPS, etc
Optimized DEM – maybe licensed from Pilot’s Global Ultimate addon?
Athmospheric Model
Correct Coastlines and Water bodys. May be possible to create realistic waves on beaches and landmass not “swim” on water
Weather
3D – Volumetric Clouds
Rain effects on windshield, both pilot and passenger views
Ice effects on windshield, both pilot and passenger views
Snow accumulation
Multiplayer capablility for Weather (all players see the clouds at the same locations)…
Real World Weather Updates as well as Historical Weather and Weather Themes adjustable to different locations (depature-enroute-destination)
realistic turbulence and up/down drafts
A plausible representation of Weather phenomina like dangerous Storms:
Blizzard
Cloud
Downburst
Dust storm
Extratropical cyclone
Firestorm
Ice storm
Lightning
Supercell
Thunderstorm, (Thundersnow)
Tornado
Tropical cyclone, (Hurricane)
Waterspout
Winter storm etc.

Precipitation
Drizzle (Freezing drizzle)
Graupel
Hail
Ice pellets
Rain (Freezing rain)
Snow Rain and snow
mixed Snowm grains Snow, roller Slush.
Air Pollution (Smog)
Seasons
Winter
Hard Winter
Spring
Summer
Autum
Dry season
Wet season

Scenery
Procedurally generated Scenery for the entire world.
Capability to produce Hi Detailed Scenery including uneven Runways, large Cities, etc.
OSM Data

Flight Model
Correct Aircraft handling within the Flight Regime:
Low Speed Stall
High Speed Stall
Climb rates
Weight and balance calculations/influence
fuel consumption
Gliders- Prop- Turbo Prop – Jet – Helicopter- caracteristics
Engine Mangement
Realistic rain AND ice effects on windshield/passenger views
Realistic, accurate, specific aircraft ground friction and behavior (light, small, medium, large, heavy)
Realistic, accurate, specific aircraft ground friction and behavior (light, small, medium, large, heavy)
Realistic, accurate, specific aircraft and control surface behavior in flight (light, small, medium, large, heavy)
Realistic accurate, specific aircraft icing effects (light, small, medium, large, heavy)
Realistic, accurate, specific aircraft condensation effects (light, small, medium, large, heavy)
Realistic, accurate, specific aircraft physics
REAL STALL breaks
Real Slow ccharacteristics
Real Thrust, Weight, Climb feels… correct for each type of aircraft

ATC/AI Traffic
Communication devices: VHF/HF radios
Capability to handle Player and AI with SID/STAR and enroute with automated routefinder…
realistic Runway deployment for Take-off and Landing Runways, maybe information taken from websites like Flightradar24 or FlightAware…
VFR/IFR capability of ATC
Emergency Capability
Voice Recognition
RW Airspace layout
Option to import/export preferred routes
CPDLC
RW Airlines Flightplans
Living World (Animals, Aircraft, Cars, Trains, Boats, etc.)
Regional differences (lefthand/righthand traffic, Buildings, Vegetation, Animals, etc.)
Ground Handling ala GSX/AES….

Flightplan manager
Maybe we can license PFPX to handle the flight planning?
NOTAM system

SFX
Contrails, engine wash, sound, St. Elmo’s Fire, etc.

Aircraft
Possibility of Hi Detail Aircraft like A2A and PMDG quality…
Co-Pilot Capabilitys (Voice Control, FS2Crew)
realistic and accurate “glass cockpit” (G1000; Proline21, Avydine , Airliners, etc.)
Shared Cockpit
Support for Cockpit Builders
Realistic aircraft specific engine start-up/shutdown/run sequences
Multiplayer/Networking:
VATSIM/IVAO integration….
Multiplayer host
FSUIPC functionality
Real world headlines integration:
Vulcanic Erruptions, War areas with No Fly Zones, Natural Desasters etc…
Missions:
Mission Creation Kit
Civilian:

SAR operations, Medical transport, etc.
Military:
AA/AG Combat capability
Weapon Systems
Radar/IR Imaging
realistic Radar returns according to RCS

Flight School
Basics of Flight
Lift/Drag, Weight/Balance etc.
Flight planning tutorial
Airspace Organization
Route Planning VFR/IFR, ETOPS, NAT’S, PACOTS, AUSOTS
Fuel Planning
Tutorial Flight
Climb/Decent, Coordinated Turns, Steep Turns
Take off training, energy control, Instrument Sceening
Visual Approach and Landing Training
VFR orientation training (Triangle Flight)
IFR orientation training (VOR/TACAN, NDB, DME, GPS)
IFR Landing training (VOR App, ILS App, etc.)
Radio communications tutorial for Online Flight
Delivery
Apron/Ground
Tower
Depature
Center
Arrival
Atlantic Crossing Radio Procedure (Shannon/Gander)
Glider tutorial
Prop tutorial
Turboprop tutorial
Jet tutorial
Helicopter tutorial
Damage/Physics Model:
Emergency Landing Evaluation
Time accelleration:
Warp to WP/Alt/HDG under consideration of Fuel Burn etc.
SDK
Auto Update Manager of all core components and addons!
Car Drive to the Airport (“Built in”)

Lighting
Volumetric lighting
Regarding volumetric lighting, increase realism of utilizing reflections off of simulator scenery, AS WELL as the aircraft. Additionally, extend volumetric lighting to reflect off of clouds when flying in proximity or through dense cloud cover

Users Interface
Compatibility with TrackIR (and the possibility of other head tracking devices)
Compatibility with upcoming VR to include Oculus / HTC Vive / Vove VR / Avegant Glyph / Razer OSVR / Microsoft Hololens
Compatibility with Saitek Pro / Thrustmaster / and other popular controllers and cockpit instruments


اطلاعات بیشتر در سایت این شرکت 
PC Flight Simulation Geek Since 1998
aabedii
  • aabedii
  • 51.74% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
8 سال پیش
ممنون جناب مرصعی. فقط در این حد میتونم خدمت علاقه مندان بگم که تیم بسیار قدرتمندی برای توسعه این شبیه ساز نسل بعد در حال شکل گیریه. کاش میشد بگم کیا و از چه گروه هایی هستند 😶 فقط بگم فوق العاده هستند
UserPostedImage
MAHDI MHR
  • MAHDI MHR
  • 50.02% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
8 سال پیش
ارسال شده توسط : aabedii 

ممنون جناب مرصعی. فقط در این حد میتونم خدمت علاقه مندان بگم که تیم بسیار قدرتمندی برای توسعه این شبیه ساز نسل بعد در حال شکل گیریه. کاش میشد بگم کیا و از چه گروه هایی هستند 😶 فقط بگم فوق العاده هستند



منظورتون چیه 😕 برای چی نمیتونید بگید؟ [dangerpc]
aabedii
  • aabedii
  • 51.74% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
8 سال پیش
به امید خدا به زودی خدمت دوستان اعلام می کنم.
فعلا این دو ویدئو که مربوط به موتور گرافیکی هست که شبیه ساز نسل بعد بر اساس اون ساخته خواهد شد رو ببینید.
جزئیاتی که در این شبیه ساز قابل دیدن هست از زمین و پوشش گیاهی و آب ها فوق العاده هست. نکته جالب کارایی بالای
این موتور هست که حتی کامپیوتر هایی که کارت گرافیکی خیلی بالایی ندارند هم فریم ریت بالایی خواهند داشت.
از لحاظ کیفیت اصلا قابل مقایسه با شبیه سازهای فعلی نیست.

ببخشید جز یوتیوب منبع دیگه ای پیدا نکردم. این دو ویدئو همون هایی هستند که وب سایت شرکت ارائه شدند.




UserPostedImage