ماجرا از زمانی شروع شد که نرخ بنزین تغییر کرد و موضوع بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به معضل تبدیل شد بدون آنکه رفع شود.
براساس گفته مسولان شرکت پالایش و پخش در حال حاضر میزان مطالبات معوق شرکتهای پخش از ایرلاین ها بابت ارائه سوخت بیش از هزار میلیارد تومان است و شرکت ماهان با 348 میلیارد تومان رکوددار بیشترین بدهی است و پس از آن شرکت هواپیمایی آسمان با 253 میلیارد تومان، ایران ایر با 220 میلیارد تومان و ایران ایر تور با 54 میلیارد تومان در ردههای بعدی بدهکاران شرکت پالایش و پخش قرار گرفته اند.
مسئولان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی به دنبال وصول مطالبات دست نیاز به وزارت اقتصاد و امور دارایی دراز کردند تا حسابهای بانکی شرکتهای هواپیمایی بدهکار را مسدود کنند و در کنار ای امر موضوع قطع سوخت رسانی به این شرکتها را نیز به عنوان یک گزینه در صورت عدم تسویه بدهی این شرکتها مطرح کردند که البته این امر موجب شد تا مبلغی از این مطالبات پرداخت شود.
اما ماجرای این بدهی های تا جایی پیش رفت که شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به حرفی که در خصوص عدم تحویل سوخت زده بود عمل کردو به هواپیمای ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) ساعاتی سوخت نداد و این امر سرگردانی مسافران و تأخیر پرواز را به دنبال داشت و مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان دلیل اصلی تاخیر این پرواز ،نداشتن سوخت هواپیما عنوان کرده بود.
به نظر من باید کارت سوخت براش در نظر بگیرند و ماهانه کارت را شارژ کنند[blackhee]
ویرایش بوسیله کاربر
9 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص