mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
سلام خدمت همه @};-

آینانیوز - هواپیمایی که ربایش آن در قسمت دوم فیلم سینمایی اخراجی ها محور فیلمنامه مسعود دهنمکی قرار می گیرد همانی بود که سالها بعد در کشتزارهای اطراف روستای قره حسنلوی اورمیه سقوط کرد.

UserPostedImage


این هواپیما در سال 63 و در میانه جنگ ایران و عراق توسط منافقین ربوده شده و به خاک عراق رفت و سالها بعد و در گیرودار جنگ خلیج فارس توسط یک خلبان ایرانی از عراق برخاست و به ایران برگشت.

هواپیمایی که دولت عراق برای اینکه آن را مال خود بداند رنگ و نامش را نیز تغییر داده بودep-irp پرنده ای بود که سالهای اخر دهه 80 میلادی را در عراق گذراندند.

طبق قوانین بین المللی عراق حق استفاده از پرنده های ایرانی را نداشت اما بر خلاف تصور زمانی که در جنگ اول خلیج فارس RP به کشور بازگشت این پرنده رنگ آمیزی عراقی داشت.

UserPostedImage


عراق برای استفاده از این پرنده از نامی مشابه پرنده های خود استفاده کرد در تصویر پرنده ای رو می بینید که YI-AGK نام داره اما بگفته عکاسان چند روز قبل YI-AGK با رنگ امیزی دیگری دیده شده بود و احتمال بسیار بسیار زیاد این پرنده RP عزیز خودمان بود.

RP بعد از اینکه از عراق به تهران می آید،به فرودگاه رشت منتقل میشود. در رشت در بازدیدی که از هواپیما میشود، متوجه باقیمانده رنگ آبی زیر رنگ سبز هواپیمایی عراق میشوند که بعدها معلوم میشود، هواپیما 727 ایران ایر هست.

یکی از دلایل دیگری که ظن کارشناسان ایرانی را از ایرانی بودن این پرنده یه یقین تبدیل می کند، کمدهای داخل هواپیما بود که به کمدهای دیگر 727 های ایران ایر خیلی شبیه بوده.(همان)rpهایجکت شده است.

[amazed] یعنی امکان چک سریال هواپیما از روی داکیونتهاش رو نداشتن 🤔


UserPostedImage


و اما


آخرین حادثه ای که برای بوئینگ 727 رخ داده ژانویه 2011 و یا به عبارتی 19 دی 1389 بود که در حوالی اورمیه سقوط کرد. علت حادثه از طرف سازمان بازرسی خطای انسانی اعلام شد(درحالی که شاید صلاحیت چنین اعلامی برعهده ایران ایر وهواپیمای کشوری بود)

هواپیمایی جمهوری اسلامی که به جهت فشار تحریم ها و مشکلات مالی و فرسودگی ناوگان پروازی از طرفی میبایست هزینه های مادی و غرامت بسیاری از مجروحین و بازماندگان درگذشتگان این سانحه را تامین می کرد در اقدامی جالب یکی از بازماندگان سقوط بوئینگ 727 را که تخصصی در روابط عمومی داشت جذب دفتر نمایندگی این شرکت در آذربایجان غربی کرد

UserPostedImage UserPostedImage


UserPostedImage UserPostedImage


UserPostedImage

محمد بعد از سقوط 27 روز در بیمارستان امام خمینی اورمیه در کما بود


محمد سنگی دارای ۳۱ماه جبهه بعنوان تخریبچی میادین مین باقی مانده از جنگ. سابقه ۵سال معاون فرهنگی ودانشجویی در دانشگاه فرهنگ وهنر اورمیه٬خبرنگار٬دانش آموخته روابط عمومی ودانشجوی کارشناسی ارشد در دورشته و دارای ۴سال سابقه خدمت در ترافیک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما. و هم اینک 4 ماه است که از این شرکت اخراج شده است!

سنگی چندی پیش در گفتگو با روزنامه همشهری گفته بود: «آن حادثه از یاد نخواهد رفت و مدام در ذهن من رفرش می شود! من با آن حادثه زنده ام و هر اتفاقی برای من تداعی گر آن حادثه است. مگر می شود پدری بچه اش را فراموش کند؟ فولاد آب دیده شده ام! دیگر نمی ترسم... ریسک را هم می پذیرم. به ظرفیت های هر انسان معتقدم و می دانم که مثل اثر انگشت با دیگران متفاوت است. هر چند اختلال در زندگی ام ایجاد شده اما عاشق شده ام.

محمد به یک بیماری مزمن دچار شده که روی سیستم عصبی او تاثیر گذاشته است:
«اسم علمی این بیماری PTSDیا ‌پاست تروماتیک استرس دیسورد است. مزمن، حاد و معمولی دارد و من مبتلا به نوع مزمن آن هستم. در 10 روز گذشته تنها 6 ساعت خوابیده ام. چند روز پیش مرا برای بستری به بیمارستان عارفیان بردند و بعد از تزریق مورفین و متادون توانستم بخوابم.کلی پول دارو می دهم و ماه بعد هم باید ستون فقراتم را عمل کنم که از تبعات همان سانحه است.بیمه بدلیل اخذ رضایت کتبی بدو استخدام از جانب هما غرامت دیه ای که پزشکی قانونی با تاخیر تشخیص داده را پرداخت نمیکند واز پرداخت هزینه های درمان من سرباز میزند.


چه شد که اخراج شد؟

محمد سنگی برخلاف وعده های ایران ایر، استخدام رسمی نشد و تنها به عنوان نیروی قراردادی جذب این شرکت شد. معتقد است نقش اول را در کاهش تنش های افکار عمومی برعلیه شرکت هواپیمایی ایران برعهده داشته و وقتی تاریخ مصرفش گذشته او را کنار گذاشته اند.

به گفته خودش با رسانه های مختلفی مصاحبه کرده ولی نهایتا سروته مصاحبه زده شده و بعضا آنچه در خروجی قرار گرفته با آنچه او دنبال آن بوده زمین تا آسمان تفاوت داشته.
سنگی به آینانیوز می گوید: مهندس پرورش، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آخرین تماسی که با دفترش داشتم مرا دعوت به سکوت و صبر کرده و وعده داده درخواست انتقال در یکی از ایستگاههای داخلی بکنم.وبه دستور طی نامه ای این درخواست را کرده ام. ولی هنوز اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفته است.4 ماه است بیکارم و فرزند دوم ام 2 ماهه است.

وی اعتراض به نحوه واگذاری پیمانکاری هندلینگ فرودگاه اورمیه را دلیل برکناری اش عنوان می کند. سنگی معتقد است این اقدام بدون هیچ تشریفات قانونی مندرج در اصل ۴۴قانون اساسی (فراخوان در نشریه کثیرالانتشار وبرگزاری مناقصه)صورت گرفته است. به علاوه ایمنی و بیمه و تضمین های لازم در این خصوص رعایت نشده است.