capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
سلام به دوستان عزیز ...
مدتی است که قصد خرید یک هواپیمای کوچک تفریحی در رده فوق سبک دارم، از آنجایی که خیلی از شما میدونید هواپیماهای فوق سبک Ultra Light که بر زمین نشست و برخاست دارند حداکثر میتونند حدود 475 کیلو وزن داشته باشند، این در حالیه که هواپیماهای سبک ورزشی Light Sport می تونند کمی بیشتر و در حدود 600 تا 650 کیلو وزن داشته باشند در همین کاتگوری ...
بطور مثال هواپیمای انتخابی بنده Aeroprakt A22 می باشد که دو مدل L2 (فوق سبک) و LS (سبک ورزشی) دارد که هر دو کاملا مشابه هستند و فقط در طبقه بندی مختلفی جای گرفته اند از هر نظر مشابه اند چون تجهیزات قابل نصب آنها کاملا آپشن و انتخابی است که مسلما روی وزن هم تاثیر گذاره ... حتی موتور یکسانی میشه بروی هر دو نصب شود که جدیدا همه 100hp هستند Rotax 912ULS.
الان میخوام بدونم با این شرایط که مدل LS میتونه وزن بیشتری حمل کنه طبق قانون و گرنه هر دو از یک استراکچر بدنه بهره مند هستند، آیا میشه مدل L2 را خریداری کرد و باز هم از قوانین وزنی مدل LS پیروی کرد؟ با در نظر گرفتن این که کمی مدل LS گرانتر است اونم فقط برای طبقه بندی و نه هیچ ویژگی فنی خاصی!!!
من اطلاعاتم واسه این هواپیما خوبه بجز همین مورد، هنوز با نمایندگی راجع به این مورد صحبت نکردم ... ممنون میشم کمک کنید ...
راستی هدف از خرید این هواپیما پرواز ناوبری است و نه فقط گردش تفریحی منطقه ای (یعنی از شهری به شهر دیگه) ...
دوستانی که اطلاع دارند لطفا راهنمایی کنند شاید من اشتباه متوجه شده باشم.

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش

سلام خدمت همه @};-

در این مورد این سوال پیش میاد که فرق اصلی بین تایپ ul و Light Sport چی هست ، اختلاف وزن این دو باید به خاطر تقویت استراکچر پرنده سنگینتر باشه . احتمالا بشه باهاش مانورهای سنگینتری زد . من میدون a22 در طراحی آیروداینامیکی تجربیات زیادی داره ولی به شخصه فضای کابینش رو دوست ندارم ، اتفاقا باهاش پرواز هم کردم . این پرنده معنی واقعی ul هست با توجه به اینکه پرندهایی مثل تکنام دو نفره هم ul محسوب میشن ، ولی به پرندهای لایت شبیه ترن هم از نظر ظاهری هم از نظر کابین که خیلی مهمه .

دوستانی که a22 داشتن از نا پایداری بیش از هد این پرنده در تربلانس گلایه میکنن ، پیش خودمون باشه لوپ و رول هم باهاش میزنن 😉

اینجا قیمت تعیین کننده انتخاب درسته چون ul رو از 120 میلیون تا سقف 1.6 میلیارد تومن هم میشه تو ایران خرید ، پرندهای ایتالیا و چک کارشون خیلی درسته 👍
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
خیلی ممنون، من فکر می کنم چون این پرنده قابلیت های خوبی داره اونو وارد LSA هم کردن وگرنه که برای UL طراحی شده...
میخوام بدونم آیا این دو مدل تفاومت استراکچری دارند؟ (فکر نمی کنم) ...
تفاوتی که ایجاد شده برای طبقه ای که در آن قرار میگیره باید باشه
یعنی اگر LS باشه از قوانین LSA پیروی می کنه و اگر L2 باشه از قوانین ULپیروی می کنه وگرنه بنظرم یکی هستن ...
و چیزای مثل حجم باک بیشتر که برای LS استاندارده برای L2 آپشن است ...
هر دو هم از پیشرانه یکسان استفاده می کنند ... البته دوستانی که قصد خرید دارند حوب به آپشن ها دقت کنند
فکر می کنم هر دو کاملا یکسانند فقط از طبقه بندی های مختلفی پیروی می کنند اونم برای اینکه هواپیما قابلیت های خوبی داره
راستی من فضای a22 را دوست دارم و نمیخوام شبیه پرنده های لایت باشه یه حس خوبی داره اگر که آپشن های کابین را تکمیل کنید
مثل تجهیزات الکترونیکی و یوک و ...
یکی از دوستان Ikarus C42 داره آلمانی خیلی راضیه اما خوشم نمیاد ... فعلا که دارم تحقیق می کنم

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
UserPostedImage
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
دوستان پرنده A22 با کیفیت برای شبیه ساز نیست؟
UserPostedImage