mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
سلام خدمت همه @};-

نیروی هوایی آمریکا به تازگی نخستین تصویر از نسل آینده هواپیمای بمب افکن خود که قرار است جایگزین هواپیمای B-52 شود را ارائه کرده است. بمب افکن های B-52 برای نخستین بار طی دوران جنگ سرد توسعه داده شدند.

UserPostedImage


بمب افکن جدید نیروی هوایی آمریکا هواپیمایی سیاه رنگ با شکلی متمایز و زیگزاگی است که مقطع عرضی فوق کم شناسایی این هواپیما توسط رادار را بسیار دشوار خواهد کرد. بمب افکن رادارگریز جدید ارتش آمریکا هنوز وارد خط تولید نشده و از این رو تصویری رندر شده از آن به نمایش گذاشته شده است.

هواپیمای جدید که پیش‌تر به عنوان بمب افکن تهاجمی دوربرد شناخته می شد تا زمانی که بر سر نامی جدید برای آن توافق شود B-21 نام خواهد داشت. در همین راستا، دبورا لی جیمز، وزیر نیروی هوایی آمریکا، از خدمه نیروی هوایی برای کمک به انتخاب نام این هواپیما دعوت کرده است.

پنتاگون در ماه اکتبر شرکت نورثروپ را به عنوان برنده قرارداد ساخت بمب افکن جدید نیروی هوایی آمریکا طی برنامه ای بلند مدت اعلام کرد که هزینه آن احتمالا بیش از 100 میلیارد دلار خواهد بود. نیروی هوایی 100 فروند هواپیمای جنگی سفارش داده است که جایگزین بمب افکن های B-52 و B-1 خواهند شد.