mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
7 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-

یک فروند هواپیمای آموزشی تکنام دچار سانحه شد و روی درختی در فرودگاه سردار جنگل رشت نشست این حادثه تلفات جانی نداشت.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یک فروند هواپیمای آموزشی ظهر امروز در باشگاه خلبانی بخشخصوصی معراج در فرودگاه سردار جنگل رشت دچار سانحه شد و روی درخت فرودگاه نشست.


خلبان هواپیما که یک نفر خانم بود به هنگام آموزش دچار سانحه شد و با توجه به سبک وزن بودن این نوع هواپیماها حدود 500 کیلو، روی درختی در فرودگاه سردار جنگل رشت نشست.


حادثه مذکور تلفات جانی نداشت و تنها بدنه هواپیما دچار یکسری مشکل شد اما حادثه مهمی مانند متلاشی شدن بدنه و یا حریق اتفاق نیفتاده و خلبان آن نیز سالم است.

UserPostedImage


ساعتهای زیادی با این E-GJ پرواز داشتم ، تکنام پرنده خیلی خوبی برای آموزش هست و بسیار چالاک . این پرنده هم توتال لاست شد و خدا رو شکر که کشته نداد . خیلی مهمه که علت این سانحه چی بوده . خبرهای اولیه حکایت از انجین فیلور داره که هنوز تایید نشده .

Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
7 سال پیش
اين اواخر جوليت خيلى اذيت مى كرد موتورش
خيلى وقتا بهمون مى گفتن جوليت با كلى اصرار و خواهش عوضش مى كرديم هواپيمارو
هواپيما تيك اف مى كنه و موتورش از كار ميوفته
دانشجو تصميم مى گيره با يك ٣٦٠ درجه زدن برگرده و اول باند بشينه
ولى با توجه به سرعت و ارتفاع كم درنهايت در بين درختان هنگام چرخش سقوط مى كنه
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
7 سال پیش
سلام پرهام جان @};-

کم پیدایی بالام جان

مشکلات بی پایان پرندهای معراج که دیگه برای همه روشنه ، زمان ما که پرندها خیلی سرحال بودن و egx هم بود ما یه کلی ایراد میگرفتیم به این پرندها . البته مشکل ریپ زدن موتور ها زمانی که به انتهای تایم چک و یا تعویض انجین میرسه تا حدی طبیعی هست .

بهتر بود این پرنده رو به رشت نمیفرستادن ، تا در محدوده فرودگاه قزوین با ip که تجربه پرواز بیشتری داره دور ترافیک رو باهاش آموزش میدادن . تا در صورت انجین فیلور حداقل به باند میرسید

من یه نصیحت دوستانه به شما میکنم و اونم اینه که از زدن 180 در این شرایط یا همون مانور تییردراپ ، خوداری کنید مگر اینکه ارتفاع شما حداقل 2000 فیت از سطح باشه ( برای دانشجو ) و یا کوالیفای پایلوت حداقل ارتفاع 1300 فیت از سطح . تازه مهمه که تو چه پوزیشنی از فرودگاه باشید ، به جان خودم پرنده تو این شرایط بر نمیگرده و عاقبت تلخ مرحوم کاپتان فخر و مرحوم باقری تکرار میشه .

این مانور در حالت انجین فیل ، واقعا به خلبان بسیار با تجربه نیاز داره . پس بهتره یه لوکیشن خوب برای امرجنسی لندینگ پیدا کنید ، اونم آپویند لندینگ باشه . اون خانوم هم خدا بهش رحم کرد من به خوبی میفهمم چی دارم میگم

یکی از مشکلات آموزش که از دوره ما شروع شد ( هر چند ip های خوب دوره ما نشونمون دادن ) اینه که در زمان آموزش انجین فیلور واقعا موتور رو خاموش نمیکنن ، ( به علت رعایت شرایط ایمنی ) ولی این باعث میشه شما درک درستی از شرایط پروازی پرنده در حالت خاموش بودن موتور نداشته باشی ، وقتی شما موتور رو آیدل میکنید گردش بدون پاور ملخ 25% تراست ایجاد میکنه و این به مسافت گلاید پرنده شما اضافه میکنه . بنا بر این شما هرگز درک درستی از شرایط واقعی انجین فیل ندارید . به همین منظور در زمان آموزش شما بعد از رسوندن پرنده به باند حتما باید بالاتر از سطح ارتفاع معمول فرود در بیاین

تو شرایط واقعی استرس به شدت بالا میره و اجرای درست مراحل ایر استارت سخت و زمان بر میشه ، در این حال شما باید بست گلاید اسپیدت رو هم رعایت کرده باشی بابهترین تریم ستینگ و اینکه ملخ در پرندهایی مثل تکنام بعد از خاموش شدن موتور ثابت میشه و خودش درگ بدی ایجاد میکنه .

هنگام گردش در این شرایط از زدن بنک زیاد حتما خوداری کنید ، پرندتون رو کوردینیت نگه دارید و سعی کنید گردشهاتون برای تغییر هدینگ بیشتر با رادر باشه حول محور عمودی تا سینک ریت کمتری داشته باشید ، تو مناطق شمالی بیشتر انجین فیلورها به خاطر رطوبت بالا و یخزدن کاربراتوره که بعضی وقتها تو دمای بالای صفر هم ایجاد میشه ، زمان دیسند ترجیحا از کارب هیت استفاده کنید به خصوص در پاییز و زمستان . و خیلی چیزا که خودت خوب میدونی

پرهام جان بیشتر به ایرانسیم سر بزن دلمون برات تنگ میشه [approve]

و اینکه الان معراج پایپر هم داره ؟

Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
7 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 

سلام پرهام جان @};-

کم پیدایی بالام جان

مشکلات بی پایان پرندهای معراج که دیگه برای همه روشنه ، زمان ما که پرندها خیلی سرحال بودن و egx هم بود ما یه کلی ایراد میگرفتیم به این پرندها . البته مشکل ریپ زدن موتور ها زمانی که به انتهای تایم چک و یا تعویض انجین میرسه تا حدی طبیعی هست .

بهتر بود این پرنده رو به رشت نمیفرستادن ، تا در محدوده فرودگاه قزوین با ip که تجربه پرواز بیشتری داره دور ترافیک رو باهاش آموزش میدادن . تا در صورت انجین فیلور حداقل به باند میرسید

من یه نصیحت دوستانه به شما میکنم و اونم اینه که از زدن 180 در این شرایط یا همون مانور تییردراپ ، خوداری کنید مگر اینکه ارتفاع شما حداقل 2000 فیت از سطح باشه ( برای دانشجو ) و یا کوالیفای پایلوت حداقل ارتفاع 1300 فیت از سطح . تازه مهمه که تو چه پوزیشنی از فرودگاه باشید ، به جان خودم پرنده تو این شرایط بر نمیگرده و عاقبت تلخ مرحوم کاپتان فخر و مرحوم باقری تکرار میشه .

این مانور در حالت انجین فیل ، واقعا به خلبان بسیار با تجربه نیاز داره . پس بهتره یه لوکیشن خوب برای امرجنسی لندینگ پیدا کنید ، اونم آپویند لندینگ باشه . اون خانوم هم خدا بهش رحم کرد من به خوبی میفهمم چی دارم میگم

یکی از مشکلات آموزش که از دوره ما شروع شد ( هر چند ip های خوب دوره ما نشونمون دادن ) اینه که در زمان آموزش انجین فیلور واقعا موتور رو خاموش نمیکنن ، ( به علت رعایت شرایط ایمنی ) ولی این باعث میشه شما درک درستی از شرایط پروازی پرنده در حالت خاموش بودن موتور نداشته باشی ، وقتی شما موتور رو آیدل میکنید گردش بدون پاور ملخ 25% تراست ایجاد میکنه و این به مسافت گلاید پرنده شما اضافه میکنه . بنا بر این شما هرگز درک درستی از شرایط واقعی انجین فیل ندارید . به همین منظور در زمان آموزش شما بعد از رسوندن پرنده به باند حتما باید بالاتر از سطح ارتفاع معمول فرود در بیاین

تو شرایط واقعی استرس به شدت بالا میره و اجرای درست مراحل ایر استارت سخت و زمان بر میشه ، در این حال شما باید بست گلاید اسپیدت رو هم رعایت کرده باشی بابهترین تریم ستینگ و اینکه ملخ در پرندهایی مثل تکنام بعد از خاموش شدن موتور ثابت میشه و خودش درگ بدی ایجاد میکنه .

هنگام گردش در این شرایط از زدن بنک زیاد حتما خوداری کنید ، پرندتون رو کوردینیت نگه دارید و سعی کنید گردشهاتون برای تغییر هدینگ بیشتر با رادر باشه حول محور عمودی تا سینک ریت کمتری داشته باشید ، تو مناطق شمالی بیشتر انجین فیلورها به خاطر رطوبت بالا و یخزدن کاربراتوره که بعضی وقتها تو دمای بالای صفر هم ایجاد میشه ، زمان دیسند ترجیحا از کارب هیت استفاده کنید به خصوص در پاییز و زمستان . و خیلی چیزا که خودت خوب میدونی

پرهام جان بیشتر به ایرانسیم سر بزن دلمون برات تنگ میشه [approve]

و اینکه الان معراج پایپر هم داره ؟




محسن جان سلام
يكم درگير بوديم برادر و دلمون براتون تنگ شده بود
بله حرف هاتون كاملا درسته و الان اوضاع زياد مساعد نيست
خير پايپر نيومدش
كل تايپ هاى معراج اينا هست
EP-MGA Tecnam P92Js
EP-MGC Tecnam P92Js
EP-MGE Tecnam P92Js
EP-MGG Tecnam P92Js
EP-MGH Tecnam P92Js
EP-MGZ Cessna 172
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage