Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
8 سال پیش


هواپیمای سسنا 172 در حال انجام پرواز به دلیل از کار افتادن موتور مجبور به فرود اضطراری در یک بزرگراه در Quebec کانادا می شود.تصمیمات صحیح خلبان و کمی شانس پایان خوشی را برای سرنشینان رقم می زند.
Video by Oli FOurnier

PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
8 سال پیش
سلام تورج جان @};-

من از دیدن این فیلم خیلی لذت بردم 👍

میدونی شاید خیلی ها به علت عدم درک درست از این جریان ( نبودن در شرایط واقعیه مشابه ) براشون جذاب نباشه . ولی خدا میدونه که برای به سرانجام رسوندن این جریان چقدر باید با دقت کار کرد ، کاپتان صادقی استاد من در ماهان میگه بارها عزرائیل رو نزدیک خودم یا روی زمین تو فاینال دیدم که دست تکون میداده ولی هیچ کس متوجه این جریان نبوده حتی کمکشون

دوران آموزش یه تمرین ویژه داشتیم که اینجین فیلور و استال همراه هم میشود ( تمرینی که الان کمتر انجام میشه به علت خطرش در حالت اکچوال و ارتفاع 300 فیت از زمین که نیاز به ip کار کشته داره ) در این تمرین 300 فیت رو به 3 تا 100 فیت تقسیم میکردن . و شما فقط برای ریکاوری استال تا 200 فیت پاینتر زمان داشتی که پرنده رو جمع بکنیو 100 فیت هم برای انتخاب پوزیشن مناسب جهت امرجنسی لندینگ بود . و الا به قول کاپتان نوبری باید 2 متر زیر زمین جممون میکردن .

نتیجه اکچوال استال در 300 فیتی رو خود من با بدبختی جمش میکردم گاها نه تو ارتفاع استاندارد ( باید تو 100 فیتی جمش کرد به خاطر در نظر گرفتن آبسیکلها ) . لازمه بدونیت ، در حالت استال 200 فیت ارتفاع از دست دادن فقط چند ثانیه زمان میبره ، همین یعنی فرق زندگی و مرگ باور کنید سخته و به شدت خطر ناک ، بهترینها گاف دادن و جونشون رو هم روش دادن . کاپتان فخر مرحوم و ..... از این نمونه بودن .

بهترین کاری که در فیلم بالا میشه ازش اسم برد ،

اول و آخر یاری خدا
خونسردی و نترسیدن خلبان
رعایت سرعت بست گلاید بدون موتور
انتخاب سویتبل ترین ( مکان مناسب فرود )
آب ویند لندینگ ( در جهت رو به باد )
لول فلایت تا جای ممکن ( چپ و راست نکردن بی مورد به علت کاهش لیفت در زمان بنک )
فرود با دایو زیاد و بک پرشر بالا در زمان تاچ

میشه راجب بهش یه کتاب نوشت ، عدم رعایت هر بند از پروسیجر میتونه اشتباه اول و آخر باشه [heyyou]