Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
7 سال پیش
UserPostedImage


سامانه مدیریت پارک هواپیما برای نخستین بار در فرودگاه مهرآباد راه‌اندازی شد. با نصب این سامانه٬ خلبان پیش از فرود از محل توقف هواپیما مطلع خواهد شد.با مشخص شدن محل پارک هواپیما پیش از فرود پرواز٬ عوامل شرکت هواپیمایی و به‌ویژه شرکت هندلینگ مربوطه برای سرویس‌دهی مطلوب به مسافران در زمان مقتضی در محل توقف هواپیما مستقر می‌شود که این اقدام کاهش تاخیرات زمینی پروازها و از همه مهمتر کاهش خطر سرعت غیر مجاز در ایرساید توسط خودروهای شرکت‌های هندلینگ‌کننده را به‌دنبال خواهد داشت.

UserPostedImage


بر این اساس 10 دقیقه پیش از فرود پرواز٬ محل پارک هواپیما توسط مارشالر مشخص و به صورت سیستمی٬ واحد برج مراقبت پرواز٬ شرکت هواپیمایی و شرکت هندلینگ مربوطه مطلع خواهند شد.

برای راه‌اندازی این سامانه به صورت همزمان از بخش FDD رادار٬ خطوط AFTN و نقشه اپرون‌های فرودگاه در واحدهای برج مراقبت پرواز و ایمنی‌زمینی واحد ماشالر استفاده شده است.

گفتنی است؛ عدم امکان اطلاع‌رسانی محل پارک هواپیما قبل از نشستن پرواز در فرودگاه مهرآباد سبب بروز مشکلات عدیده برای ایرلاین‌ها و شرکت‌های هندلیگ کننده بود که با تلاش چندماهه با استفاده از دانش و خلاقیت واحدهای عملیاتی شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد سامانه مذکور نصب شد.

از جمله مزایای دیگر راه‌اندازی این سامانه می‌توان به:
- کاهش workload کنترلر زمینی مراقبت پرواز٬ مارشالر و کروی پروازی
- کاهش مکالمات غیر ضروری برای درخواست محل پارک هواپیما
- کاهش تردد غیر ضرور در ایرساید
- کاهش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌ها
- بالابردن سرعت خدمات رسانی به مسافران را اشاره کرد.

روابط‌ عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد
PC Flight Simulation Geek Since 1998