mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
7 سال پیش
سلام دوستان من @};-


گروهی از مهندسان موفق به ساخت یک دستگاه پرنده خودکار و هوشمند شده‌اند که حرکات آن در آسمان مانند خفاش است و از آن به عنوان یک روبات پرنده خفاشی هم یاد می‌شود. این روبات پرنده ۹۳ گرم وزن دارد و بال‌های آن بسیار پیچیده ساخته شده است. جنس بال‌های این روبات سیلیکون است تا وزن دستگاه کاهش یابد و البته سیلیکون‌ها با فیبرهای کربنی به یکدیگر متصل شده‌اند تا ضمن مقاومت بالا و وزن کم، روبات پرنده قدرت مانور بالایی داشته باشد. هر بال این خفاش پنده ۹ مفصل دارد و برای آن دو پا در نظر گرفته شده است تا هنگام فرود و صعود از آنها استفاده کند. این پاها به روبات پرنده کمک می‌کنند تا کنترل بال‌ها و دم آسان‌تر انجام شود.

الگوریتم‌های پیچیده در ساخت این روبات باعث شده است تمام بخش‌های مختلف بدنه آن مانند بدن یک خفاش واقعی به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و پرنده آهنی بتواند در آسمان پرواز کند یا شیرجه بزند. البته فرآیند ساخت این روبات به این مرحله ختم نمی‌شود.

این روبات برای پرواز در آسمان نیاز به انرژی دارد و برای آن یک باتری پرقدرت هم در نظر گرفته شده است. قطعات الکترونیکی در آن به صورت هوشمند موقعیت جغرافیایی را تشخیص می‌دهند و البته کنترل آن از روی زمین هم به راحتی انجام می‌شود تا امکان تصادف یا برخورد آن با زمین غیرممکن شود.

UserPostedImage


UserPostedImage


[APARAT]http://www.aparat.com/v/4WjTA[/APARAT]