maryam
  • maryam
  • 66.72% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
6 سال پیش
UserPostedImage 

سال هاست موضوع یوفو ها و اجسام پرنده ی ناشناس ذهن مردم و علاقه مندان را مشغول خود کرده است، این اشیا چه دست ساخت انسان و چه واقعا فرازمینی باشند، گاهی باعث به وجود آمدن پرونده ها و اتفاقاتی عجیب شده اند. یکی از این اتفاقات در ایران و در سال 1976 رخ داد که علاوه بر اینکه جز معدود برخوردهای نظامی با این اشیا است، جز پرمدرکترین ها نیز میباشد... یکی از پرمدرکترین و مهم ترین مشاهدات و برخورد ها با یوفوها (اجسام پرنده ی شناسایی نشده) مربوط به سال 1976 و ایران است. در آن زمان ایران یکی از پیشرفته ترین نیروهای هوایی جهان را داشت. در چهارگوشه ی ایران و خصوصا سمت شمال و به دلیل جاسوسی احتمالی شوروی رادارهایی بسیار پیشرفته نصب شده بود. در این حادثه یگان واکنش سریع ایران به وسیله ی فروند جنگنده ی اف4 وارد عمل شد. این یوفو در ابتدا توسط چشم دیده شد و چیزی در رادار مشاهده نشد اما پس از بلند شدن جنگنده ها آنها موفق به شناسایی آن در رادار شدند. این یوفو به شکل ناگهانی و در آسمان تهران ظاهر شد و حداقل به مدت 15 دقیقه بر روی آسمان تهران بود.
این شی ناشناس در ساعت 12.5 شب به وقت تهران و به طور کاملا ناگهانی در ابتدا به وسیله ی دوربین شناسایی هوایی و سپس به وسیله ی رادار مشاهده شد. در این مورد گزارش به شکل زیر نوشته شده بود: «چیزی مانند ستاره اما با فاصله ی کمتر و بسیار نورانی تر که سرعتی بسیار زیاد داشت.» در همان زمان و در موقعیت 74 کیلومتری شمال تهران کاپیتان محمد عزیزخوانی برای تعقیب این شی احضار شد اما با وجود اینکه در ابتدا عزیزخوانی می توانسته آن را در رادار ببیند، این شی به طور ناگهانی ناپدید میشود. دقایقی بعد کاپیتان جعفری و دمیران برای تعقیب احضار شدند، جعفری که دوره دیده در امریکا ویکی از خلبانان بسیار قهار ایران بود با شکستن صوت در ارتفاعی بالا و با حداکثر سرعت به سمت این شی رفت. جعفری به علت شکل عجیب شی در رادار و نور اطراف آن موفق نشد طرحی درست از شکل احتمالی آن به مهراباد گزارش کند..
دستور صادره تعقیب بود، در این حین فاصله ی اف4 و شی 46 کیلومتر بود در همین زمان اتفاق عجیبی افتاد... شی دیگری از این یوفو جدا شد و به سمت جعفری آمد! جعفری که احتمال حمله میداد با مانوری سنگین سعی به قفل راداری و شلیک یک موشک به سمت شی دوم را کرد اما به شکلی عجیب تمام تجهیزات جنگنده ی او از کار افتاد و کنترل اف4 از دست او خارج شد. جعفری که کنترل سیستم شلیک را از دست داده بود با مانوری به سمت پایین رفت و با سرعتی حدود 1.2 برابر صوت شروع به دور شدن کرد اما جسم دوم با فاصله ای حدود 7کیلومتر و به مدت 45 ثانیه او را تعقیب کرد تا در نهایت به سمت شی اصلی بازگشت (جعفری در مصاحبه ی خود در سال 2007 با شبکه ای در امریکا عنوان کرد: «وقتی دیدم در حال تعقیب من است در ذهنم گفتم اگر از 5 کیلومتر نزدیکتر شد اجکت میکنم!) بالافاصله پس از رفتن شی دوباره کنترل اف4 به دست جعفری افتاد جعفری بار دیگر به سمت شی اصلی بازگشت و با حداکثر سرعت به سمتش رفت اما چیزی اتفاق افتاد که خودش اینگونه میگوید: «دفعه ی دوم تعقیب فاصله ام را بیشتر کردم و با احتیاط بیشتری حرکت کردم اما چیزی اتفاق افتاد که باور نمیکردم، زمانی که من برای تعقیب برگشتم فاصله ی شی از من حدود 55 کیلومتر بود اما در یک لحظه (نه یک ثانیه،چون کمتر بود!) این شی به فاصله ی 113 کیلومتری من رفت!
درنهایت به جعفری دستور فرود در مهرآباد داده شد و نکته ی عجیب این بود که در همان زمان و محدوده وسایل ارتباطی و راداری یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 747 که از مسیر تبریز در حال حرکت بوده از کار افتاده بود!
این حادثه توسط نیروی هوایی امریکا یه طور کامل تحلیل شد و گزارش آن در 4 صفحه به ایران داده شد، نیروی هوایی ایران هم در گزارشی 18 صفحه ای به شرح کامل این حادثه پرداخت، در این گزارش جعفری تاکید میکند که این شی دارای خصوصیاتی بود که در هیچ هواپیمایی وجود ندارد، او همچنین نورانی بودن شی و سرعتش را بسیار عجیب و مهیب عنوان کرد. در آن زمان «هنری کیسینجر» مشاور امنیت ملی امریکا بود و او بر روی این حادثه خصوصا به علت درگیری نظامی آن بسیار حساس شد و دستور ارسال یکی از پیشرفته ترین آواکس های امریکا به ایران را داد. این آواکس در 1 هفته ی حضورش در ایران تمام آسمان ایران را اسکن کرد و چیزی پیدا نکرد.

در گزارش ایران ذکر شده: این شی دارای نورهایی به رنگ قرمز، نارنجی بوده و سرعتی بیش از 3.5 ماخ معادل4321 کیلومتر بر ساعت داشته! و آخرین بار در همدان و توسط رادار پایگاه نوژه شناسایی شده. جالب است بدانید در زمان همین اتفاق و پس از ناپدید شدن این شی بر فراز تهران پایگاه نوژه دو فروند اف 4 دیگر را جهت بررسی ارسال کرد که آن ها چیزی پیدا نکردند.

در گزارش ایران همچینی دلیلی برای از کار افتادن تجهیزات جنگنده و رفتار شی دوم ذکر نشده اما احتمال یک میدان مغناطیسی بسیار قوی عنوان شده است.

این حادثه یکی از معدود حوادثی بود که توسط سازمان اطلاعات هوایی امریکا بررسی و در آن عنوان شد:
1-این شی به طور متوالی در مناطق مختلف تهران دیده شد
2-کیفیت و ارزش بعضی از گزارش دهندگان بالا ست (خلبان-مسئول رادار مهرآباد)
3-رادار شناسایی این شی را تایید میکند
4-اختلال مغناطیسی گزارش شده بر روی جعبه ی سیاه هر دو هواپیما ضبظ شده است
5-کاپیتان جعفری پس از این حادثه به مدت دو روز دچار مشکل کم بینایی در شب شد
6-مانورهای اجرا شده توسط یوفو بسیار سنگین و تا حدی غیرممکن به نظر میرسد

جعفری بعدها و در سال 2007 عنوان کرد: «این شی به حدی سریع و مانورپذیر بود که در همان لحظه ی اول به انسانی بودنش شک کردم حتی اگر این شی ساخت بشر بود باید بدون سرنشین بوده باشد چراکه بدن انسان تحمل آن مانورها را ندارد!»
در گزارش ایران همچینی سوالی درمورد ظهور ناگهانی این شی برروی تهران و نحوه ی گذر ان از لایه های راداری ایران عنوان شده.
در همان سال ایران شوروی را مقصر احتمالی معرفی کرد اما شوروی شدیدا این صحبت را رد کرد.

با توجه به گزارش هایی از همدان و در همان زمان به نظر می رسد این شی از فراز همدان نیز عبور کرده باشد. این حادثه در ابتدا به شکل محرمانه باقی ماند اما پس از 5 ماه اطلاعات آن به بیرون درز کرد.
منبع: reddit
سنگی که طاقته ضربه های تیشه را ندارد تندیسه زیبایی نخواهد شد