Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
رییس آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشکده هوافضای خواجه نصیر از مرحله پایانی و تکمیلی ساخت سامانه "شبیه ساز سخت افزاری پایدار کنترل وضعیت سامانه های فضایی" و "آزمایشگاه شبیه سازی مجازی زیرسیستم های ماهواره ای" در این دانشگاه خبر داد.

دکتر "مهرداد میرشمسی" اظهار داشت: شبیه ساز کنترل وضعیت سامانه های فضایی با هدف تدوین و تست الگوریتم های کنترلی ،‌تست عملگرهای مختلف مورد استفاده در سیستم کنترل وضعیت فعلی فضایی، آموزش کاربران و متخصصان مهندسی فضایی،‌شبیه سازی نزدیک به واقعیت ماهواره طراحی و تجهیز شده است.

وی گفت: در این شبیه ساز زیرسیستم پایداری کنترل وضعیت از ماهواره های کوچک تا ماهواره های بزرگ را انجام می دهد.
رییس آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرخاطرنشان کرد: در این شبیه ساز عملکردهای عکس العملی پردازشگر مرکزی حسگرهای وضعیت، زیرسیستم تامین انرژی مدارهای شبیه سازی شده است.

وی گفت: این سیستم بر پایه یاتاقان هوایی سوار شده است که امکان ایجاد محیط عملکرد بدون اصطکاک ماهواره را برای شبیه سازی فراهم می کند.
میرشمسی اظهار داشت: زیرسیستم شبیه ساز سخت افزاری پاپدار کنترل وضعیت سامانه های فضایی از بخش های زیر تشکیل شده است.

نرم افزار فرمان = که به کاربر اجازه می دهد تا از طریق ارتباط بیسیم فرمان را به ماهواره ارسال کند.
یاتاقان هوایی کروی = که با استفاده از هوای فشرده محیط بدون اصطکاک را برای شبیه سازی محیط عملکردهای ماهواره ای ایجاد می کند.
پردازشگر کروی = که الگوریتم های کنترلی اصلی روی آن پیاده می شود وضعیت کنترل شبیه ساز و تقسیم انرژی را دنبال می کند.
حسگر وضعیت = که وضعیت فعلی شبیه ساز را از نظر زوایای رول، پیچ و یاو مشخص می کند.
زیرسیستم تامین انرژی = وظیفه تامین انرژی گرمایی کلیه قطعات.
چرخ های عکس العملی = که عملکردهای اصلی شبیه سازی را به عهده دارد و با ایجاد گشتاوردهای مناسب امکان کنترل شبیه ساز را به کاربر می دهد.

این شبیه سازبرای اولین بار در کشور و به روش انتقال فناوری ساخته شده است

وی همچنین خاطرنشان کرد: این شبیه ساز ، فاز قبل از پرتاب ماهواره ها را تشکیل می دهد و امکان شبیه سازی ماهواره با هزینه پایین و دقت بالا را ایجاد می کند و عملکرد آن در مقیاس پایین تر را می توان مشاهده کرد.
PC Flight Simulation Geek Since 1998