Farid110
  • Farid110
  • 54.82% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
سلام
همونطور که اکثر دوستان هم حتما به گوششون خورده فرودگاههایی هستند که اپروچ سخت و رقابتی دارن و البته سراسر هیجان برای علاقمندان!
Dangerous approaches and airports
از نظر من اپروچ آی ال اس (ILS(instrument landing System زیبایی ,ظرافت خودش رو داره من با دیدن یه فرود خودکار CAT IIIC لذت میبرم👍 ولی اگه به خودم باشه اپروچ ARC DME فرودگاه معروف :
Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana SXM / TNCM رو انتخاب میکنم 😎
لازمه بگم تقرب و فرود در این فرودگاه مخصوصا در فصل تابستان یکی از محبوبترین فرودهای دنیاست!کلا خیلی مشهوره ..
مورد اول رو از فرودگاه پرنسس جولیانا شروع میکنم
این چارتDME/VOR مربوط به باند 09 فرودگاست:
UserPostedImage

توجه بفرمایید که این non-precision اپروچ هست آی ال اس نداریم و همچنین اپروچ به باند 27 هم ممنوع هستش بخاطر صخره های عظیمی که پشتش قرار دارن
DME/ARC یکی از مشکل ترین تقربهاست..
اپروچ در ارتفاع 2600 پا از (ST MARTEEN VOR (PJM - 113.0 وقرار گرفتن در مسیر 318 تا 7 DME از VOR شروع مشیه جایی که باید به چپ گردش کرده در 9DME ARC قرار بگیرید.
منظور از ARC قسمتی از یه دایره فرضی هستش که اگه به شعاع 9 DME از VOR ترسیم کنیم باید قسمتی از اون دایره رو طبق چارت بین 318 تا 276R طی کنیم وقتی به 276 رسیدیم میتونیم دایره رو ترک کنیم جایی که شما دید دارید و میتونید باند رو مشاهده کنید
وارد مرحله نهایی فرودتون شید
فرودگاه پرنسس جولیانا یکی از زیباترین مناظر رو در تابستون داره اسم ساحل قبل از باند Maho هست و شما باید خیلی دقت کنید تا هنگام فرود چرخهای اصلی هواپیما تو سر کسی نخوره!](*,)
چون فاصله ساحل تا نقطه شروع باند بصورت باور نکردنی کمه!!در سایت Www.airliners.net یک دنیا تصاویر زیباست در تایید گفتهام!

پیشنهاد میکنم اگه تاحالا تجربشو نداشتید معطل نکنید قطعا لذت خواهید برد!

امیدوارم مفید بوده باشه..
بزودی با جزییات فرودگاه بعدی همینجا!

فرید اسلامی
www.PilotOfPersia.Com


ایرلاین مجازی پایلت او پرشیا PilotOfPersia.com
Farid110
  • Farid110
  • 54.82% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
فرودگاه بعدی
(Rio de Janeiro - Santos Dumont SDU / SBRJ)
خواهد بود!
ایرلاین مجازی پایلت او پرشیا PilotOfPersia.com
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
14 سال پیش
مقاله جالبی بود.این فرودگاه و ساحل اون خیلی معروف هست و آنقدر به Threshold نزدیک هست که به کسانی که در ساحل هستند هشدار داده شده که ممکن هست دچار JetBlast بشوند.حتی در فیلمی که من دیدم افرادی نرده های پشت باند رو گرفته بودند و در هوا معلق بودند 😲 🤣
یک هتل هم در نزدیکی فرودگاه و در ارتفاع بالاتر وجود داره که افراد می توانند تمام فرودگاه رو ببینید.

UserPostedImage 

UserPostedImage 

سایت فرودگاه 
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Farid110
  • Farid110
  • 54.82% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
همونطور که قول داده بودم فرودگاه بعدی فرودگاه
Rio de Janeiro - Santos Dumont (SDU / SBRJ)
این فرودگاه در یکی از مهمترین و زیبا ترین شهر های برزیل یعنی Rio de Janeiro واقع شده است.
و یکی از کوتاه ترین باندهای فرود رو داره در واقع کوتاه ترین باند فرودی که یه بوئینگ 737 مجاز به فرود هست!😎
بعلاوه اون باند کوتاه یه مانع بزرگ به ارتفاع 1300 پا فقط دو مایل قبل ز شروع باند هم قرار داره!😎
در کل یکی از مشکل ترین تقرب های دنیاست..
فرودگاهش هم با نام Wonderful Rio, WorldSceneries (www.worldsceneries.com) for $38.50 برای علاقمندان قابل تهیه است.

چارت مورد استفاده چارت JULIETT - RNW 02 DME/NDB/VOR خواهد بود.
UserPostedImage
UserPostedImage
چیزی که ناوبری رو مشکل تر میکنه ابتدا وجود ویپوینت های متعدد در این چارت هستش که بیشتر اونها هم بر اساس فاصله شون تا VOR مشخص شدن.
در اینجا اپروچ ما از NDB AFONSOS در 5000 پایی و یا از CAXIAS VOR در 4000 پایی آغاز میشه
بعد از اون هدینگ 086 و یا 157 رو جهت قرار گرفتن در رادیال 132 از NDB Merit میبایست پیش بگیریم
در این هنگام ما میبایست در مسیر 132 به سمت فرودگاه قرار گرفته باشیم..
در 7.8 ناتیکال مایلی از VOR CAX ما میبایست در ارتفاع 2700 پایی باشیم و در 11.5 ناتیکال مایلی VOR مادر نقطه مینیمم و در 1300پایی میبایست تصمیم به فرود و یا انجام میس اپروچ بگیریم
وقتی در فاصله 2.5 ناتیکال میلی باند هستیم میبایست گردش به راست انجام داده در downwing قرار بگیریم
سرعت رو باید یه چیزی در حدود 150 نات نگه داریم
و بعد از اون میتونیم به 1300 پا که مینیمم ماست کاهش ارتفاع نهایی قبل از فرود رو انجام بدیم
اینجاست که باید مراقب مانع هم باشیم!!!
در حدود 1 مایلی فرودگاه گردش به چپ برای قرار گرفتن در base leg رو انجام میدیم و اگر دید داشته باشیم در این مرحله 1300 رو به مقصد 1000 پایی ترک میکنیم
در این نقطه ما حتما چرخ ها رو باز و فلپ رو فول داریم!
با توجه به دیدی که از باند داریم گردش به چپ رو برای قرار گرفتن در final انجام میدیم
اصلاحات لازمه رو برای لاین آپ شدن با باند انجام داده دقیق در قسمت تاچ داون سعی کنیم بشینیم
ترمز ها سپویلر و ریورس اگه تمام اینهارو بدرستی انجام بدیم باور کنید که احساس فوق العاده ایی داره!!
امیدوارم مفید بوده باشه یه جورایی اینجور فرودها خیلی خاطره انگیز هم میشن
اگه به هر دلیل موفق نشدین تمرین تمرین و تمرین
با تشکر از دوست بسیار خوبم جناب کپتان محمود کیانیان
فرید اسلامی
www.PilotOfPersia.Com


ایرلاین مجازی پایلت او پرشیا PilotOfPersia.com
Farid110
  • Farid110
  • 54.82% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
ویدئو کلیپ 5 مگابایتی تیک آف در فرودگاه پرنسس جولیانا پایلت او پرشیا تقدیم به همه دوستداران پرواز
از اینجا دانلود فرمایید.

خلبان :فرید اسلامی

متشکرم

ایرلاین مجازی پایلت او پرشیا PilotOfPersia.com