Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
نخستین نمایش هوافضای فرودگاه آزادی روز جمعه 30 اردیبهشت 1390 در فرودگاه آزادی واقع در شهرستان نظرآباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا این مراسم و نمایش هوایی منحصر به فرد آن با استقبال مناسبی از مردم و مقامات روبرو شد.

فرودگاه آزادی تنها فرودگاه خصوصی است که در بخش‌های تحقیقاتی، صنعتی، آموزشی و تفریحی فعالیت دارد. آموزش خلبانی، خرید و فروش و مونتاژ هواپیماهای فوق سبک از فعالیت‌های جاری این فرودگاه هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد توسعه فناوری هوافضا، فرودگاه آزادی دارای امکاناتی همچون، باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه اماده سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه‌های ساخت و مونتاژ، آشیانه تولید، آشیانه نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدیدکنندگان، ایستگاه مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است.

لازم به ذکر است که همزمان با برگزاری نمایشگاه هوافضای در فرودگاه آزادی گردهمایی‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه هوانوردی عمومی نیز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، دکتر منوچهر منطقی، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی که در مراسم افتتاحیه نخستین نمایش هوافضای فرودگاه آزادی سخنرانی می‌کرد گفت:در سال ۹۰ گسترش هوانوردى عمومى اتفاق خواهد افتاد و شروع و مرکز این فعالیت‌ها فرودگاه آزادی است.

وی افزود: جهت توسعه سريع اين کار نياز به حمايت‌هاى قانونى از اين حرکت است و عزم دولت محترم مبتنى بر رفع کليه موانع است زیرا با توسعه هوانوردى عمومى، ترویج فرهنگ هوانوردى، فناوريهاى طراحى و ساخت و ارتقا صنايع هوايى در کشور اتفاق خواهد افتاد.

دکتر منطقی همچنین گفت: برای گسترش هوانوردی عمومی برنامه‌ ریزی‌های وسیعی انجام پذیرفته است و در این راستا برای آموزش، رفع موانع قانونی، استانداردسازی، ایجاد لیزینگ و بیمه، ایجاد تسهیلات برای دارندگان هواپیماهای فوق سبک، ایجاد فضای پروازی و اطلاع رسانی فعالیت‌های مناسبی صورت پذیرفته است.

UserPostedImage  UserPostedImage  UserPostedImage 


منبع + عکسها :ستاد توسعه فناوری هوا و فضا
PC Flight Simulation Geek Since 1998