CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
سلام؛

مکالمه فوق مربوط به لحظاتی از APP Phase به سمت JFK پرواز A340-3 هواپیمایی آسمان با Callsign IRC6578 حامل رئیس جمهور "حسن روحانی" و همراهانشون هست

دو نکته:

1 . مکالمه FAA کنترولر و پاسخهای ICAO خلبان ایرانی
2. تلاش خلبان برای بیان کالساین Aseman6578 و از سوی کنترولر با India Romeo Charlie - IRC مواجه شدن

دانلود از اینجا  میسر میباشد

لینک به نقل از Aerospacetalk.ir 
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
10 سال پیش
ارسال شده توسط : CATC Pilot 

سلام؛

مکالمه فوق مربوط به لحظاتی از APP Phase به سمت JFK پرواز A340-3 هواپیمایی آسمان با Callsign IRC6578 حامل رئیس جمهور "حسن روحانی" و همراهانشون هست

دو نکته:

1 . مکالمه FAA کنترولر و پاسخهای ICAO خلبان ایرانی
2. تلاش خلبان برای بیان کالساین Aseman6578 و از سوی کنترولر با India Romeo Charlie - IRC مواجه شدن

دانلود از اینجا  میسر میباشد

لینک به نقل از Aerospacetalk.ir 



باسلام
ممنون از قرار دادن لينكتون
فقط يه سوال ، يك ايرلاينى كه بر مبناى ICAO ساخته و براى كاركنانش ICAO تعريف شده ، وقتى به كشور امريكا يا كانادا وارو مى شوند مى تونن ICAO با برج حرف بزنن يا بايد طبق FAA صحبت كنند ، اخه كلمه هاشون تقريبا يكيه و اندكى تغيير دارند به عنوان مثال
Desimal=Point
BackTrack = Taxi back
[bowing]


امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
ارسال شده توسط : Parham Ziaie 

ارسال شده توسط : CATC Pilot 

سلام؛

مکالمه فوق مربوط به لحظاتی از APP Phase به سمت JFK پرواز A340-3 هواپیمایی آسمان با Callsign IRC6578 حامل رئیس جمهور "حسن روحانی" و همراهانشون هست

دو نکته:

1 . مکالمه FAA کنترولر و پاسخهای ICAO خلبان ایرانی
2. تلاش خلبان برای بیان کالساین Aseman6578 و از سوی کنترولر با India Romeo Charlie - IRC مواجه شدن

دانلود از اینجا  میسر میباشد

لینک به نقل از Aerospacetalk.ir 



باسلام
ممنون از قرار دادن لينكتون
فقط يه سوال ، يك ايرلاينى كه بر مبناى ICAO ساخته و براى كاركنانش ICAO تعريف شده ، وقتى به كشور امريكا يا كانادا وارو مى شوند مى تونن ICAO با برج حرف بزنن يا بايد طبق FAA صحبت كنند ، اخه كلمه هاشون تقريبا يكيه و اندكى تغيير دارند به عنوان مثال
Desimal=Point
BackTrack = Taxi back
[bowing]



سلام؛

تفاوت این دو صرفاً در Radio Communications نیست ! قوانین این دو هم با هم متفاوته ...
تصور بفرمایید شما به کشوری سفر میکنید ، شما موظف هستید تا با قوانین اون کشور خودتون رو وفق بدید و در صورت بروز مشکلی که رابطه مستقیم با کشور مربوطه داره، طبق قوانین حاکم با شما برخورد بشه نه چیزی که در کشور شماست!
Level بندی ما شرقی غربیست ، برخی کشورها از قانون شمالی جنوبی طبعیت میکنند ، این فقط یک نمونه بود ، حالا قوانین دیگه رو هم در نظر بگیرید.

خلبان ما موظف هست تا حد امکان از FAA استفاده کنه ، بنده به شخصه این رو یک نقیصه میدونم، شاید نظر سایر دوستان چیز دیگری باشه .
البته بند و قانون مورد نظر شما رو در ذهن ندارم و الا با سند بیان میکردم خدمتتون

وقت بخیر

Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-

پرهام جان هر هواپیمایی که روی آسمان کشور دیگه ای وارد بشه باید از قوانین عملیاتی و رایج اون کشور تبعیت کنه و حتی از قوانینی که در faa و icao هم نیومده باشه


در این مورد هم گویا خلبان به عمد اسم آسمان رو تکرار میکنه که بهتر بود بگه ایران آسمان ، اسم یک ایرلاین همیشه بر کالساینش مقدمه چون تاریخ و هویت یک ایرلاینه . اگر یک کنترلر به عمد اسم یه ایرلاین رو نبره به نوعی اهانت کرده ولی این مورد ممکنه به دوایر فرودگاهی آمریکا مربوط بشه نه شخص کنترلر ( در این مورد خاص ) .

خلبانها به خصوص در کامیونیکیشنها باید از قوانین کشوری که روی اون در حال پرواز هستن پیروی کنه هر چند فرق بین faa و icao جزئی باشه و عدم رعایتش از سمت خلبان قطعا اشتباه هست .

استاد مهندس بهرام نژاد در دروس رادیو تلفنی ما خاطره ای جالب تعریف میکرد که مربوط به زمانی بود که در مهرآباد کنترلر بودن ، جریان از این قراره که ایشون در یه مورد ، فقط کالساین هواپیمای لوفتهانزا رو خونده بوده که با اعتراض شدید خلبان آلمانی روبرو شده بوده و یه کلی شرح تاریخی که لوفتهانزا یعنی چی تا دیگه این مورد تکرار نشه . اسم یک ایرلاین همه چیزیه که یک ایرلاین داره . حالا فرض کن ایران ایر رو فقط با کالساین صدا بزنن اگر خود شما خلبان باشین قطعا ناراحت میشین .

البته این پروازها اگر با هواپیمایی ملی و رسمی کشوری انجام میشد بهتر میبود که فکر کنم فرسوده بودن بیش از حد ناوگان دلیل بر نکردن این کاره ، داشتن هواپیمای هوی vip رو هم به مسئولین کشوری پیشنهاد میدم [bowing]