سلام؛
مکالمه فوق مربوط به لحظاتی از APP Phase به سمت JFK پرواز A340-3 هواپیمایی آسمان با Callsign IRC6578 حامل رئیس جمهور "حسن روحانی" و همراهانشون هست
دو نکته:
1 . مکالمه FAA کنترولر و پاسخهای ICAO خلبان ایرانی
2. تلاش خلبان برای بیان کالساین Aseman6578 و از سوی کنترولر با India Romeo Charlie - IRC مواجه شدن
دانلود از اینجا میسر میباشد
لینک به نقل از Aerospacetalk.ir
باسلام
ممنون از قرار دادن لينكتون
فقط يه سوال ، يك ايرلاينى كه بر مبناى ICAO ساخته و براى كاركنانش ICAO تعريف شده ، وقتى به كشور امريكا يا كانادا وارو مى شوند مى تونن ICAO با برج حرف بزنن يا بايد طبق FAA صحبت كنند ، اخه كلمه هاشون تقريبا يكيه و اندكى تغيير دارند به عنوان مثال
Desimal=Point
BackTrack = Taxi back
[bowing]
سلام؛
تفاوت این دو صرفاً در Radio Communications نیست ! قوانین این دو هم با هم متفاوته ...
تصور بفرمایید شما به کشوری سفر میکنید ، شما موظف هستید تا با قوانین اون کشور خودتون رو وفق بدید و در صورت بروز مشکلی که رابطه مستقیم با کشور مربوطه داره، طبق قوانین حاکم با شما برخورد بشه نه چیزی که در کشور شماست!
Level بندی ما شرقی غربیست ، برخی کشورها از قانون شمالی جنوبی طبعیت میکنند ، این فقط یک نمونه بود ، حالا قوانین دیگه رو هم در نظر بگیرید.
خلبان ما موظف هست تا حد امکان از FAA استفاده کنه ، بنده به شخصه این رو یک نقیصه میدونم، شاید نظر سایر دوستان چیز دیگری باشه .
البته بند و قانون مورد نظر شما رو در ذهن ندارم و الا با سند بیان میکردم خدمتتون
وقت بخیر
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory