امروز روز تلخی برای صنعت هوایی کشور بود (1) .. روز بازنشستگی الفا مایک....
پرنده ای که هیچوقت سانحه ای نداشت (2) ...هیچوقت حاشیه ای ایجاد نکرد (3) و به عنوان تنها 747_100 موجود در جهان بارها در نمایشگاه های کلاسیک هوایی جهان تحسین جهانیان را بر انگیخت..پرنده ای که خارج از ایران بسیار بسیار شناخته شده تر و محبوب تر از داخل ایران بود... (4)
خداحافظ توکیو ..خداحافظ..لندن..هامبورگ..ژنو..مدینه..کوالامپور..........خداحافظ جهان (5)
برگرفته از فیس بوک
سلام و وقت بخیر ؛
لازم دونستم نسبت به متن فکاهی! (از همون منبعی که ذکر کردید) منتشر فرمودید بترتیب شماره در اینجا بنویسم!
(1):
چه روز تلخی؟؟ 🤔 ، پرنده ای سانحه داده؟ شرکتی لغو مجوز شده؟
یک پرنده پیر از ناوگان خارج شده، بسیار هم عالیست ، نکنه همه انتظار داریم اینقدر کار بکشن ازشون تا یک سانحه ای ، بدن تکه تکه 400 نفر آدم بذاره روی دستمون؟ اکثر خطوط هوایی در رقابت هستند و پرنده ها رو (فارغ از سایکل و ساعت پرواز) سر 6-7 سال زمینگیر میکنن تا ضرر نکنن ، اما ما با شرایطی که داریم امکان این رقابت ازمون سلب شده و بالأجبار باید زجر و خفت رو تحمل کنیم! ... چه روز دردناک و تلخی واقعا؟ ... خیلی هم عالیه! ، یکه یک [approve]
(2):
نه تورو خدا سانحه داشته باشه! ... خب اگه داشت که زودتر زمینگیر میشد استاد! ...
آخه من نمیدونم چرا کسی که تفاوت میان "سانحه" و "حادثه" رو نمیدونه به خودش اجازه میده در مورد هوانوردی،اونهم برای عموم افرادی که تخصصی در این رابطه ندارن متن بنویسه و اونهارو دچار تشویش کنه؟!
(3):
من تأیید میکنم، بچه خوبی بود، همیشه ساکت و آروم یکجا مینشست، توی زنگ تفریح هم به کسی کاری نداشت، تازه!!!! تغذیه اش رو هم با دوستاش شریک میشد [blackhee]
(4):
چرا اینطور هست؟
1. در کشور General Aviation پویا نداریم که اکثر مردم دنبال اطلاعات پرواز باشن و یا آمار کامل از Fleet به گوششون برسه
2. وقتی اکثر کشورها پرنده نو تحویل میگیرن و ما "باقیمونده غذاشون !" رو میاریم معلومه که انگشتنما میشیم ، آی بزنه و این وسط تنها استفاده کننده از 707 و هواپیمای مورد نظرمون AM هم باشیم! اونوقته که معروف میشیم ... نه بعوان دارنده بهترین امکانات! بلکه بعنوان داشتن موزه ی پرنده!!! 🤦
فقط کافی بود بجای تایپ B747-100 ، کنار نوز این پرنده مینوشتن Tu154M ! ... همه کف و سوت میکشیدن که زمینگیر شده ... 😠
(5):
یاد فردوسی پور افتادم بعد بازی ایران و آنگولا در جام جهانی 2006 آلمان ...
"خداحافظ آلمان، خداحافظ جام جهانی و شاید خداحافظ برانکو ایوانکوویچ ..." 😞
انگار که هیچ هواپیمایی پرواز International انجام نمیداده و فشار کاری روی دوش این غلام پیره بوده و حالاکه کارش تمام شده برای سفر به آنسوی آبها! ماتم گرفته
____________________________________________
پ.ن: جناب Co-Pilot ، ممنون بابت پستتون ، بنده شمارو نقد نمیکنم، ولی مطلب منتشر شده رو چرا!
وقت بخیر @};-
ویرایش بوسیله کاربر
11 سال پیش
|
دلیل ویرایش: حذف پینوشت اول + اصلاح مقدمه
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory