Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
11 سال پیش
امروز روز تلخی برای صنعت هوایی کشور بود .. روز بازنشستگی الفا مایک....
EP-IAM ملقب به الفا مایک بعد از گذشت 35 سال خدمت...غرور..و افتخار..از ناوگان هوایی ایران ایر بازشنسته شد..
و بدین ترتیب موتورهای تنها بوئینگ 747-100B جهان که تنها به سفارش ایران ایر ساخته شده بود دیگر هوای اسمانهای ابی جهان را نفس نخواهد کشید..
غول های اهنین اسمان ایران یکی پس از دیگری بر روی زمین به خواب ابدی فرو می روند تا به جهان و جهانیان... تا به عامه مردم وطن..کسانی که حتی تایپ هواپیماها را نمی شناسند ..کسانی که با وجود این همه تلاش و خدمت پرسنل معجزه گر ایران ایر ..که با وجود تحریمهای غیر منصفانه امریکا و اتحادیه اروپا هنوز و همچنان 50 سال این شرکت را در زمره بهترین و ایمن ترین شرکتهای هوایی جهان نگاه داشتند..... کسانی که هواپیماهای ایرانی را به تابوت پرنده تشبیه می کنند...بفهمانند که می شود اری می شود بیش از 40 سال پیشرفته ترین و غول پیکر ترین پرنده های دست ساز بشر را به مانند روز اول ساخت در اسمان ها زنده نگاه داشت و تا اخرین روز خدمت و تا اخرین ثانیه پرواز با بالهایی که هنوز قدرت پریدن دارند بدون داشتن کوچکترین نقص فنی به ارامگاه همیشگی فرستاد..
الفا مایک امروز با بالهای خود برای اخرین بار از مهراباد به سوی امام پرید تا در این فرودگاه جدید و بی اصالت در غربت و تنهایی به خواب ابدی فرو رود و چه ناجوانمردانه از برگذاری مراسمی کوچک برای خداحافظی با این بانوی پیر دریغ شد...
الفا مایک محصول سال 1979 پرنده ای که در جریان اتفات انقلاب به ایران تحویل داده شد و با لغو قراردهای امضا شده از سوی ایران 3 خواهر دیگر این پرنده هرگز ساخته نشدند
پرنده ای که هیچوقت سانحه ای نداشت ...هیچوقت حاشیه ای ایجاد نکرد و به عنوان تنها 747_100 موجود در جهان بارها در نمایشگاه های کلاسیک هوایی جهان تحسین جهانیان را بر انگیخت..پرنده ای که خارج از ایران بسیار بسیار شناخته شده تر و محبوب تر از داخل ایران بود...
خداحافظ توکیو ..خداحافظ..لندن..هامبورگ..ژنو..مدینه..کوالامپور..........خداحافظ جهان

برگرفته از فیس بوک

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
11 سال پیش
امید وارم جایگزینی بهتر از 747 به جای این هواپیما بیاد
UserPostedImage

UserPostedImage
Ebrahim Sabih
  • Ebrahim Sabih
  • 59.64% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
11 سال پیش
UserPostedImage
امیدوارم که 400-747 و 8-747 رو در ناوگاه ایران ایر ببینیم . . .
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
11 سال پیش
ارسال شده توسط : Co-pilot 

امروز روز تلخی برای صنعت هوایی کشور بود (1) .. روز بازنشستگی الفا مایک....

پرنده ای که هیچوقت سانحه ای نداشت (2) ...هیچوقت حاشیه ای ایجاد نکرد (3) و به عنوان تنها 747_100 موجود در جهان بارها در نمایشگاه های کلاسیک هوایی جهان تحسین جهانیان را بر انگیخت..پرنده ای که خارج از ایران بسیار بسیار شناخته شده تر و محبوب تر از داخل ایران بود... (4)
خداحافظ توکیو ..خداحافظ..لندن..هامبورگ..ژنو..مدینه..کوالامپور..........خداحافظ جهان (5)

برگرفته از فیس بوک



سلام و وقت بخیر ؛
لازم دونستم نسبت به متن فکاهی! (از همون منبعی که ذکر کردید) منتشر فرمودید بترتیب شماره در اینجا بنویسم!

(1):
چه روز تلخی؟؟ 🤔 ، پرنده ای سانحه داده؟ شرکتی لغو مجوز شده؟
یک پرنده پیر از ناوگان خارج شده، بسیار هم عالیست ، نکنه همه انتظار داریم اینقدر کار بکشن ازشون تا یک سانحه ای ، بدن تکه تکه 400 نفر آدم بذاره روی دستمون؟ اکثر خطوط هوایی در رقابت هستند و پرنده ها رو (فارغ از سایکل و ساعت پرواز) سر 6-7 سال زمینگیر میکنن تا ضرر نکنن ، اما ما با شرایطی که داریم امکان این رقابت ازمون سلب شده و بالأجبار باید زجر و خفت رو تحمل کنیم! ... چه روز دردناک و تلخی واقعا؟ ... خیلی هم عالیه! ، یکه یک [approve]

(2):
نه تورو خدا سانحه داشته باشه! ... خب اگه داشت که زودتر زمینگیر میشد استاد! ...
آخه من نمیدونم چرا کسی که تفاوت میان "سانحه" و "حادثه" رو نمیدونه به خودش اجازه میده در مورد هوانوردی،اونهم برای عموم افرادی که تخصصی در این رابطه ندارن متن بنویسه و اونهارو دچار تشویش کنه؟!

(3):
من تأیید میکنم، بچه خوبی بود، همیشه ساکت و آروم یکجا مینشست، توی زنگ تفریح هم به کسی کاری نداشت، تازه!!!! تغذیه اش رو هم با دوستاش شریک میشد [blackhee]

(4):
چرا اینطور هست؟
1. در کشور General Aviation پویا نداریم که اکثر مردم دنبال اطلاعات پرواز باشن و یا آمار کامل از Fleet به گوششون برسه
2. وقتی اکثر کشورها پرنده نو تحویل میگیرن و ما "باقیمونده غذاشون !" رو میاریم معلومه که انگشتنما میشیم ، آی بزنه و این وسط تنها استفاده کننده از 707 و هواپیمای مورد نظرمون AM هم باشیم! اونوقته که معروف میشیم ... نه بعوان دارنده بهترین امکانات! بلکه بعنوان داشتن موزه ی پرنده!!! 🤦

فقط کافی بود بجای تایپ B747-100 ، کنار نوز این پرنده مینوشتن Tu154M ! ... همه کف و سوت میکشیدن که زمینگیر شده ... 😠

(5):
یاد فردوسی پور افتادم بعد بازی ایران و آنگولا در جام جهانی 2006 آلمان ...
"خداحافظ آلمان، خداحافظ جام جهانی و شاید خداحافظ برانکو ایوانکوویچ ..." 😞

انگار که هیچ هواپیمایی پرواز International انجام نمیداده و فشار کاری روی دوش این غلام پیره بوده و حالاکه کارش تمام شده برای سفر به آنسوی آبها! ماتم گرفته

____________________________________________

پ.ن: جناب Co-Pilot ، ممنون بابت پستتون ، بنده شمارو نقد نمیکنم، ولی مطلب منتشر شده رو چرا!

وقت بخیر @};-
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش

سلام به همه دوستان @};-


UserPostedImage



جناب CATC Pilot شما در اینمورد یه مسئله داری و اونم اینه که داری سعی میکنی در این جریان خیلی منطقی حرف بزنی ، که نمیشه گفت اشتباه هست .

اما در این مورد یه چیز رو فراموش نکنید ، اینکه ایران در شرایط حال حاضر در چه وضعی هست به خصوص در مورد مسائل هوایی جای خود ولی کار ارزشمند کسایی که این پرنده رو سلامت نگه میدارن و همچنین اکتیو کم رنگ نمیشه . اگر خود سازنده پرنده به این موضوع اعتراف داره برای ما جای بالندگی داره ( لطفا تکرار نفرمایید ، کسی از 747 سری 800 بدش نمیاد .... )

نمیدونم شاید هنوز هم متوجه نشی ولی این وسط یه جریانی هست به اسم عشق ورزیدن ( لطفا اگر بازم میخوای منطقی بحس بکنی بیخیال شو بالام جان )
خلبانهایی رو میشناسم که با پرنده مورده علاقشون عشق بازی میکنن و حتی نوازش میکنن ،میبوسنش . خنده داره نه ولی آیا شما احساس یه خلبان رو که 30 ساله داره با پرندش آسمون رو در مینورده درک میکنی اونم با این همه تجربه ؟؟؟

یکی از خلبانهای همین پرنده از ورود به ناچار و ناگهانیش با am توی ابر cb خاطره تعریف میکرد ( به جان خودم تو چشماش اشک جمع شده ) بازم حتما مسخرس ولی اون am رو
با وفا صدا میزد .

این موضوع در رابطه با خلبانهای جنگنده بیشتره ، اونا واقعا به پرندشون عشق میورزن ( بی دلیل نیست که میگن فانتوم بخشندس چون حس کردنش) به هر حال این یه حقیقته که مربوط به همه دنیاست و کنار گذاشتن این پرنده ها برای خیلیها سخته .

راستی میدونی بوئینگ بارها با عملیاتی بودنه هواپیماهاش بعد از این همه سال در ایران به خودش بالیده و تبلیغ کرده ، پس لطفا درک بفرمایید .

داداش این تا اینجا مربوط به سازنده و کاربرای اصلی این پرنده بود ، خیلی از علاقه مندان علوم هوایی و هواپیماها در تمام دنیا با پرنده های قدیمی حال میکنن و اینم از عشقشونه .

باید تو فرودگاهای خارجی باشی تا ببینی چه قدر عکاس و بیننده علاقه مند از وسط اونهمه هواپیما مدرن یه 747sp رو هدف قرار میدن .

در آخر هم عرض میکنم خدمتتون ، خرید یا اجاره هواپیمای کارکرده اونم به نا چار به معنی خوردن غذای بازمونده دیگران نیست .

بالام جان لطفا یه کم ولوم احساستون رو بالا ببرید یا احساس دیگران رو درک کنید [approve]