alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
10 سال پیش
من از یکی از کاپیتان های ایران ایر در موردش سوال کردم و اون گفت:
در هوانوردی یک اصطلاح به نام هایپوسکی وجود دارد که در اثر افزایش ارتفاع به وجود میاد که سبب کاهش دید;سرگیجه و کبود شدن زیر ناخن ها میشه.[study]
ممکنه که سیستم کنترل فشار داخل کابین که در پیام اضطراری نیز نظیرش وجود داشته دچار مشکل شده باشه و خلبان که متوجه شده و به سمت فرودگاه bank میزنه وبعد بیهوش میشه.😞
هواپیما به سمت دریای اندامان پیش میره وپس از پایان سوخت در دریای اندامان سقوط میکنه.😢
به همین علت هم قطعه ای از ان پیدا نشده است.😕
مطلب پایینی هم بخونید.[merci]

ادعای جالب یک زن درباره هوایپیمای مالزی


یک زن مالزیایی با ادعایی درباره هواپیمای بوئینگ مفقود شده کانون توجه رسانه‌ای قرار گرفته است.
از بیش از ده روز پیش که یک هواپیمای غول پیکر خطوط هوایی مالزی بدون به جا گذاشتن هیچ نشانه ای از خود ناپدید شده، بحث ها، شایعات و گمانه های متعددی درباره سرنوشت این هواپیما درگرفته است. اما در تازه ترین و شاید جالب ترین مورد، یک زن مدعی شده سقوط این هواپیما را به چشم دیده است.

روزنامه «استار» مالزی بر اساس اظهارات یک زن اهل این کشور این گمانه را مطرح کرده که پرواز شماره ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی، در دریای «آندامان» سقوط کرده و سپس هزاران کیلومتر آن سوتر به سمت نوب اقیانوس هند برده شده است.

به نوشته این روزنامه، «رجا دلاله رجا لطیفه»، یک زن ۵۳ ساله مالزیایی، مدعی شده ، هواپیمای مفقود شده مالزیایی را دیده که بخشی از آن در آب فرو رفته است.

رجا می گوید که با پرواز ساعت ۳:۳۰ صبح به وقت عربستان (۸:۳۰ به وقت مالزی) از جده به کوالالامپور در حرکت بوده و وقتی هواپیما بر قرز شهر «چنای» در جنوب اقیانوس هند می رسد، وی چیزی عجیب در اقیانوس می بیند که شبیه یک هواپیما بوده است.

وی می گوید که اصولاً نمی تواند وقتی سوار هواپیماست به خواب برود و عادت دارد که از پنجره هواپیما بیرون را نگاه کند. به گفته این زن، زمانی که شیء شبیه به هواپیما مشاهده شده، وی با کنترل نقشه آنلاین موجود در هواپیما متوجه موقعیت مکانی خود که بر فراز شهر چتای بوده، شده است. رجا می گوید با دقت بیشتر متوجه شده چیزی که در حال فرو رفتن در آب است، قطعاً یک هواپیماست؛ اما زمانی که دوستانش را بیدار کرده، آن ها فقط به وی خندیده اند.

با این حال، یک خلبان به این روزنامه مالزیایی می گوید با توجه به اینکه در مسافت های طولانی مانند سفر رجا، هواپیما در ارتفاعی حدود ۳۵ هزار پایی پرواز می کند، امکان اینکه کسی بتواند چیزی را در آب اقیانوس مشاهده کند، وجود ندارد. اما رجا می گوید مطمئن است که هواپیما را دیده و در این باره دروغ هم نمی گوید. وی می گوید پس از پیاده شدن از هواپیما موضوع را با فرزند خود در میان گذاشته و تازه متوجه شده که در همان ساعت، هواپیمایی در آسمان ناپدید شده است.
😕
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
10 سال پیش
هایپوکسی 😄
hypoxia چیست؟
کاهش اکسیزنی که باعث کاهش و یا اختلال عملکرد فرد شود.
علایم و نشانه های HYPOXIA :
الف) اثرات عصبی و روانی:
1-تغییر شخصیت
2-کاهش قدرت قضاوت
3-کاهش حافظه کوتاه مدت
4-طولانی شدن زمان عکس العمل
ب)اثرات جسمی:
1-افزایش تعداد تنفس(اولین علامت کمبود اکسیزن)
2-لرزش و گرفتگی عضلانی
3-اثرات بینایی(از دست دادن دید محیطی)
4-کاهش شنوایی
5-گر گرفتگی
UserPostedImage
alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
10 سال پیش
بله ممنون.
درست شد.😄
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
سلام به همه@};-

استرالیا: هواپيماي مالزيايي در اقيانوس هند سقوط نکرده است


UserPostedImage  


😕


هواپیما بوئینگ هفتصد و هفتاد و هفت شرکت مالزیا ایرلاینز که اوایل ماه مارس ناپدید شد، در منطقه جنوب اقیانوس هند سقوط نکرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در حالی که منابع خبری پیش از این از دریافت سیگنال های صوتی در منطقه ای در جنوب اقیانوس هند خبر داده و احتمال داده بودند که این سیگنال ها از جعبه های سیاه هواپیمای مفقود شده مالزیایی باشد بازرسان روز پنجشنبه در سیدنی اعلام کردند هواپیمای مالزیا ایرلاینز در این منطقه از اقیانوس هند سقوط نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی،‌ مرکز هماهنگی بین المللی جستجو مستقر در استرالیا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات می توان با اطمینان گفت که هواپیمای مسافربری مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط نکرده است.
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
UserPostedImage


یک متخصص آب‌های عمیق در استرالیا گفت: پیدا کردن هواپیمای پرواز MH370 بدون کشف سرنخ‌های جدید غیرممکن خواهد بود.

پس از گذشت سه ماه از آغاز عملیات جستجو، هواپیمای این پرواز با 239 سرنشین همچنان ناپدید است و گمان می‌رود در نقطه‌ای در عمق اقیانوس هند باشد. روز سه‌شنبه نیروهای جستجوگر ادامه عملیات جستجوی لاشه هواپیما در منطقه‌ای را که گمان می‌رفت محل سقوط هواپیما باشد، متوقف کردند.

این اقیانوس‌شناس گفت: پیدا کردن این هواپیما در منطقه‌ای ‌گسترده امکان پذیر نیست مگر اینکه سرنخ‌های جدیدی کشف شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت نیوز، مقامات استرالیایی می‌گویند یک کشتی جستجوگر چینی در حال نقشه برداری از عمق اقیانوس است که در حال حاضر امیدوارکننده‌ترین اقدام براری پیدا کردن این هواپیما به حساب می‌آید.

(ایسنا)