Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
UserPostedImage


پرداخت غرامت به خانواده مسافران هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی آغاز شد.

شرکت بیمه کننده خطوط هوایی مالزی پرداخت غرامت اولیه 50 هزار دلاری را به خانواده‌های 239 سرنشین هواپیمای مفقود شده آغاز کرد.

داتوک حمزه زین‌الدین، معاون وزیر امور خارجه مالزی در این خصوص گفت: تاکنون خانواده هفت سرنشین هواپیما شامل شش مالزیایی و یک خانواده چینی این مبلغ 50 هزار دلاری را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش از پرداخت این پول ما باید مطمئن می‌شدیم که افراد دریافت کننده وارث واقعی سرنشینان بوده‌اند و این موضوع اندکی زمان نیاز داشت.

معاون وزیر امور خارجه مالزی تاکید کرد: پرداخت مبلغ نهایی باید پس از پایان مراحل جستجو و تعیین سرنوشت هواپیما صورت گیرد و در این خصوص باید منتظر ماند.

این مقام مالزیایی افزود: 40 درخواست دیگر نیز از طرف خانواده‌های سرنشینان چینی هواپیما دریافت کرده‌ایم که در حال بررسی آنها هستیم و منتظر هستیم تا دولت چین هویت آنها را تایید کند.

این مبلغ در حالی به خانواده قربانیان داده می‌شود که در قوانین سازمان بین‌المللی هوانوردی، پرداخت مبلغی معادل 175 هزار دلار به خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما پیش‌بینی شده است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی بامداد روز 8 مارس اندکی پس از ترک فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به مقصد پکن از صفحه رادارها ناپدید شده و تاکنون هیچ اثری از هواپیما و سرنشینان آن پیدا نشده است.

در این هواپیما دو سرنشین ایرانی نیز وجود داشته‌اند که با پاسپورت‌های تقلبی سوار آن شده بودند.


(ایسنا)
N600XL
  • N600XL
  • 50.02% (معمولی)
  • آزمایشی
10 سال پیش
پرواز شماره 1771 خطوط هوایی پی اس ای در سال 1987 سقوط کرد.
دلیل هم خودکشی یکی از مسافران و کشتن یک مسافر،یک مهماندار و هر دو خلبان با تپانچه کالیبر 44.هنگام سقوط نیروی 5000 جی 50 برابر مقداری که یک انسان می تواند تحمل کند.از هواپیما تنها بقایای جعبه سیاه.یک 1دهم یک صندلی تیر خورده و کاغذ ها باقی مانده بود.در محل سانحه بوی تند سوخیت نیز می آمده.بعد از آن خلبانان می توانند با خود اسلحه به کابین ببرن.احتمال داره یکی از خلبان های MH370 اون یکی رو کشته و با نوک و سرعت زیاد به داخل اقیانوس برود.و چون در ارتفاعات بالا این اتفاق اقتاده هواپیما بیشتر متلاشی شده و هیچ چیز به بالا نیامده.به غیر از دو لکه نفتی و دو پاسپورت دزدی
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
سلام @};-

دو خبرنگار نیوزیلندی مدعی شدند که توانسته‌اند مصاحبه‌ای اختصاصی با «فائزه خانم مصطفی خان» همسر «زهاری احمدشاه»، خلبان پرواز 370 هواپیمایی مالزی ترتیب دهند که می‌تواند ابعاد جدیدی از سرنوشت مرموز پرواز 370 را فاش کند.

به گزارش ایسنا، «فائزه خانم مصطفی خان» همسر و احتمالا بیوه «زهاری احمدشاه»، خلبان پرواز 370 هواپیمای مالزیایی از زمان وقوع این حادثه تاکنون از انظار عمومی خود را پنهان کرده اما اکنون دو خبرنگار نیوزیلندی می‌گویند توانسته‌اند از طریق برادرش با وی ارتباط گرفته و مصاحبه‌ای ترتیب دهند که احتمالا به حل معمای مرموز هواپیمای مالزیایی کمک خواهد کرد.

این دو خبرنگار «جئوف تیلور»، جانشین سردبیر روزنامه «وایکاتو تایمزِ» نیوزیلند و «اوان ویلسون»، یک خلبان پروازهای تجاری هستند.

یکشنبه گذشته رسانه‌های مالزی خبری را منتشر کردند و در آن خلبان را متهم اصلی در پرونده پرواز 370 مالزی معرفی کردند اما این اخبار بلافاصله‌ از سوی مقامات این کشور رد شد. با این حال تیلور و نیلسون مدعی شدند که همسر احمدشاه صراحتا انگشت اتهام خود را به سمت خلبان و کمک خلبان نشانه رفته است.

بنابر ادعای این دو خبرنگار که به گفته خودشان در حال انتشار نخستین کتاب جامع درباره پرواز 370 مالزی هستند، فائزه به آنها گفته است که آخرین مکالمات دریافتی از سوی هواپیما توسط برج مراقبت با مضمون «شب بخیر پرواز 370 مالزی» صدای همسرش بوده است. این جمله درست اندکی پس از مفقود شدن هواپیمای مالزیایی مخابره شده و پس از آن هواپیما به جای ادامه مسیر معین خود به سمت پکن، راه به سوی مکان نامشخص برفراز اقیانوس هند در پیش گرفته که دلیل آن هنوز برای ماموران تجسس مشخص نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اینکوئیزیتر، تا پیش از این تصور بر این بود که این جمله توسط «فریق عبدالحمید»، کمک خلبان هواپیمای مالزیایی مخابره شده است اما ماموران تحقیق بلافاصله از این اظهارنظر عقب نشینی کرده و گفتند به درستی مشخص نیست که گوینده این پیام کیست. با این حال اگر بنابر ادعای این خبرنگاران و همسر زهاری احمدشاه این صدا متعلق به زهاری باشد، نشان‌دهنده سوء‌نیت خلبان در تغییر مسیر هواپیما است.

تیلور گفت: بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم تایید همسر خلبان را نسبت به اینکه این پیام با صدای همسرش مخابره شده را بگیریم این یک موفقیت بزرگ است زیرا تاکنون گوینده این پیام نامشخص باقی مانده است.

روزنامه وایکاتو تایمز نتیجه‌گیری کرد هر آنچه که بر هواپیمای مالزی گذشته یک حادثه نبوده بلکه انگشت اتهامات به سمت خلبان نشانه رفته است. علاوه بر این فایل‌های پاک شده در برنامه شبیه ساز پرواز که در منزل زهاری احمد شاه کشف شده نیز نشان می‌دهد وی در حال آزمایش پرواز در مسیر اقیانوس هند بوده است.


و اینکه 👎


مقامات استرالیایی از احتمال خفه شدن سرنشینان هواپیمای خطوط هوایی مالزی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا در گزارشی 55 صفحه‌ای در خصوص حادثه ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی عنوان کرد که مسافران و خدمه این پرواز به احتمال زیاد به دلیل خفگی درگذشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید که هواپیما به هنگام سقوط در اقیانوس هند در حالت اتوماتیک (اتو پایلت) قرار داشته و پیش از سقوط مسافران همگی درگذشته بودند.

انتشار این گزارش در همین حال باعث شد تا دولت استرالیا اعلام کند که منطقه جستجو برای یافتن این هواپیمای مسافربری را تغییر داده است.

alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
10 سال پیش
نظریه های ارایه شده اینقدر پراکنده هستند که ادم می مونه کدومشو باور کنه!!![amazed]
اما طبق این یک بار دیگه ثابت میکنه که فشار هوای درون کابین در این سانحه یا حادثه دخیل بوده.:-k
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
UserPostedImage


یک متخصص صنعت هوایی مدعی شد که خلبان هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی با خودکشی خود جان 239 سرنشین این هواپیما را گرفته است.

اوان ویلسون، رئیس خطوط هوایی کیوی که کتابی در خصوص پرواز MH370 خطوط هوایی مالزی نوشته است، مدعی شد که زهرایی احمد شاه، خلبان این هواپیما قصد خودکشی داشته و در خودکشی خود جان سرنشینان هواپیما را نیز گرفته است.

وی تصریح کرد: وی کمک خلبان خود را بیرون از کابین خلبان نگهداشته و درها را قفل کرده است. او پس از آنکه تمامی راه‌های ارتباطی هواپیما را از کار انداخته، اقدام به کم کردن فشار هوای داخل هواپیما کرده و تغییر مسیر داده است.

وی افزود: زهرایی احمد شاه قصد کشتار دسته جمعی داشته است و برای این کار برنامه ریزی کرده بود.

این متخصص تاکید کرده که پس از بررسی تمامی احتمالات به این نتیجه رسیده است که خلبان 53 ساله هواپیما مسئول جان 227 مسافر و 12 خدمه پرواز MH370 بوده است.

پرواز شماره MH370 متعلق به خطوط هوایی مالزی در روز هشتم مارس سال جاری میلادی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور را با 227 مسافر و 12 خدمه به مقصد پکن ترک می‌کند اما اندکی پس از ترک فرودگاه از صفحه رادارها ناپدید شده و تا کنون هیچ خبری از آن و سرنشینان در دست نیست.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)