alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
شرکت طراحی روسیه به نام «سیمونوف» به سفارش وزارت دفاع کشور ما کار های خود جهت ایجاد هواپیماهای دارای مدت طولانی پرواز و بدون سرنشین را دوچندان کرده و آزمایش ها و طراحی این دستگاه‌ها ممکن است حتی امسال شروع شود. مرحله بعدی- انجام آزمایش ها و تجربه بهره برداری ارتشی آن‌ها است.


احتمالاً این کار در سال 2017 انجام خواهد گرفت. در حال حاضر بسیاری کشور ها سامانه های پهپادی دارند ولی کمتر کشور هایی در جهان هستند که دارای مجتمع پهپاد های تهاجمی می‌باشند و روسیه از میان آن‌ها است. دو واحد طراحی در حال تهیه پهپاد جدیدی هستند: گروه شرکت های «ترانزاس» سن پترزبورگ در حال طراحی پهپاد یک تنی است و در دفتر طراحی سیمونوف در شهر قازن دارند کار دستگاه هوایی بدون سرنشین پنج تنی را آماده می کند. طول پرواز آن‌ها از 20 تا 40 ساعت خواهد بود. «دنیس فدوتینف» سردبیر تارنمای «یو ای وی دات رو» توضیح داد که نمی‌شود گفت که دستگاه 5 تنی صرفاً با هدف ایراد ضربه ساخته می شود. این پهپاد یک دستگاه تجسسی- ضربتی خواهد بود. او گفت:

این دستگاه مجهز به اسباب و آلات اوپتیکی- الکترونیک تجسسی، از امکانات انجام حمله هم برخوردار خواهد بود و از این لحاظ تا حدودی با دستگاه «ریپر» ساخت آمریکا شباهت خواهد داشت این دستگاه مانند دستگاه در حال ساخت روسی دارای وزن چهار و نیم تن است. یگان های آمریکایی از این پهپاد ها در اختلافات سال‌های اخیر در عراق و افغانستان به گستردگی استفاده کردند. آن‌ها هم کار های جاسوسی انجام می‌دهند و همچنین می‌توانند هنگام حملات ضد تروریستی ضربات تکی بسیار دقیقی را وارد کنند.

احتمال دارد در سال 2018 اولین پهپاد تهاجمی روسی 20 تنی به پرواز در آید. روند تولید آن طبق جدول مقرر جریان دارد. مدت پرواز آن مانند هواپیما های نوع «ماله» - هواپیما های دارای ارتفاع متوسط و مدت دراز پرواز نخواهد بود. اما مزایای آن، تقریباً نامرئی بودن در مقابل رادار های نیروی هوایی دشمن و سرعت بالا تر پرواز و بارگیری بیشتر خواهد بود. فدوتینف گفت:

در ردیف مشابه های متعلق به سامانه های تهاجمی سنگین پروژه های «اکس- 45 » و «اکس- 47 » ساخت شرکت های «بویینگ» و «نورتروپ گرومن» با وزن 15 - 20 تن قرار دارند.

شرکت «سوخو» روسیه در حال طراحی نوع روسی چنین پهپادهایی است و بعید نیست که در طراحی این هواپیمای بدون سرنشین روسی از دستاورد هایی بهره گیری شود که در ایجاد جنگنده نسل پنجم کشور ما از آن‌ها استفاده شد، ولی نباید فراموش کرد که موضوع صحبت ما دستگاهی به مراتب کوچک‌تر از جنگنده نسل پنجم است.

فرایند تجدید تجهیز فنی مقیاسی ارتش و ناوگان روسیه رو به توسعه است. این گفته در مورد تأمین نیرو های مسلح روسیه از لحاظ پهپاد های کوچک هم صدق می کند. اکثر مسایل موجود در این رشته حل شدند چون این سامانه ها در بازار جهانی در معرض فروش قرار دارند و طراحان روسی آن‌ها را ساختند و همچنین انواع ساخته شده بدست تولید کنندگان خارجی وجود دارند که در روسیه مونتاژ می شوند.
منبع:صدای روسیه[bowing]