Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت گفت: همزمان با انجام پروژه اعزام انسان به فضا، ربات های فضایی و قطعات مقاوم در برابر تشعشعات کیهانی نیز توسط متخصصان ایرانی ساخته می شوددکتر . حسین بلندی اظهار داشت: باید چرخه علم تا فناوری را برای ماموریت های جدید مانند منظومه Glossary Link ماهواره ها، ایستگاه فضایی، فضاپیماهای برگشت پذیر و دیگر موارد تکرار کنیم.

وی گفت: پروژه اعزام انسان به فضا قرار است تا 10 سال آینده در کشور توسط متخصصان ایرانی انجام شود و در این راستا کاوشگر 4 همراه با عروسک موجود زنده در اسفندماه 89 به فضا پرتاب شد و کاوشگر 5 همراه با میمون از نژاد زئوس قرار است به زودی به فضا پرتاب شود .

بلندی خاطرنشان کرد : برای رسیدن به فناوری های نوین تصویربرداری باید به دقت کمتر از یک دهم درجه در سیستم تایید کنترل و وضعیت رسید.

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت درمورد اولین پروژه های فضایی در کشور خاطرنشان کرد: در ابتدای راه ساخت ماهواره ها تصمیم گرفتیم که ماهواره ظفررا بسازیم اما در سال 85 هیچ کشوری حاضر نشد که به جمهوری اسلامی ایران مشاوره دهد ، بعدها متوجه شدیم که پرتابگر خارجی برای پرتاب ماهواره با ویژگی های ماهواره ظفر وجود ندارد بنابراین ابتدا به ساخت ماهواره نوید با پرتابگر داخلی پرداختیم وسپس در Glossary Link مرحله بعدی وارد ساخت ماهواره پیشرفته تر ظفر شدیم.

به گزارش ایرنا، وی در مورد پیشرفت های کشور در زمینه هوافضا گفت: نمونه مهندسی ماهواره نوید در سال 88 با وزن 22 کیلوگرم به فضا پرتاب شد و این در حالی است که پس از آن ماهواره رصد با وزن 50 کیلوگرم به فضا پرتاب شد.

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: نمونه پرتابی ماهواره نوید با 50 کیلوگرم وزن درمدار 250 تا 375 کیلومتری زمین پرتاب می شود و قرار است تا در سال آینده ماهواره ظفر با وزن 90 کیلوگرم در مدار 500 کیلومتری زمین قرار داده شود.

بلندی از افزایش عمر مداری نمونه پرتابی ماهواره نوید از دو ماه به یک و نیم سال خبر داد و گفت: قدرت ردگیری دوربین ماهواره ظفر 400 هزار متر است که نشان از پیشرفت های کشور در زمینه ساخت و پرتاب ماهواره ها دارد.

برگرفته از : ستاد توسعه هوا و فضا
PC Flight Simulation Geek Since 1998