وزرای راه و دفاع پاسخ دهند: پشت پرده "ایران 140"چه می گذرد؟
سلام دوستان @};-
وزیر راه و ترابری دولت خاتمی گفته است که هواپیمای ایران 140 که روز یکشنبه سقوط کرد و 39 نفر را به کام مرگ فرستاد، اساساً مجوز پرواز نداشته است. به گفته وی، هواپيمايي كشوري پرواز اين هواپيما را تاييد نكرده است و به ايرلاينها هم ابلاغ شده كه از اين هواپيما استفاده نكنند.
با این حال ، هواپیمای مونتاژ شده در شرکت "هسا"ی وزارت دفاع ، سر از فرودگاه مهرآباد در آورده و عده ای مسافر غیرنظامی را با خود حمل کرده و به کشتن داده است.
اینک با افشاگری وزیر اسبق راه و ترابری، توپ در زمین وزیر راه و شهرسازی است که سازمان هواپیمایی کشوری را در اختیار دارد.
نکته جالب توجه این است که شرکت هسا که مونتاژ کننده این هواپیماست بعد از آن که دید هیچ ایرلاینی حاضر به خرید هواپیمای ایران 140 نیست، در سال 1389 رأساً اقدام به تأسیس یک شرکت هواپیمایی کرد و تولیدات خود را مستقیماً در همان شرکت به کار گرفت تا مسافر جابجا کند. لذا وزیر دفاع نیز باید در این خصوص توضیح دهد که وزارت دفاع را چه به مسافرکشی هوایی؟
اینک وزیر راه و شهرسازی و نیز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مشخصاً باید به این چند سؤال پاسخ دهند:
" آیا هواپیمای ایران 140 ، استاندارد و مجوز پرواز داشته است؟ اگر داشته ، بر چه مبنایی مجوز گرفته است و اگر مشکلی نداشته چرا هیچ ایرلاینی از این نوع هواپیما خرید نکرده است؟
اگر هم مجوز نداشته ،چگونه توانسته مسافرگیری و پرواز کند؟"
وزیر دفاع هم باید به این پرسش ها پاسخ دهد:
"تولید هواپیمای ایران 140 در چه وضعیتی است و با کدام استانداردها تولید می شود؟ چرا وزارت دفاع که وظایف بسیار مهم و استراتژیکی را بر عهده دارد ایرلاین تشکیل داده و اقدام به حمل و نقل مسافر کرده است؟این کار ،چه ارتباطی با وظایف ذاتی وزارت دفاع دارد؟ "
خدا به خیر کنه ، بله طرح تولید جت مسافربری تماما داخلی رو میگم اونم با موتور کاملا ایرانی . دوستان اگر یه سرچی از گفتهای منتاژکارهای ایرانی در خط تولید هسا بزنید به نکات جالبی دست پیدا میکنید که خودش گواه خیلی چیزاست . من خاطرم هست که تقریبا به زور ایران ایر و ایران ایرتور رو داشتن مجبور به خرید این پرنده میکردن ، اون زمان an 140 رو با atr 72 مقایسه کردن که منصفانه نبود ، حتما از دست رفتن یه موتور atr72 آسمان رو که از فرودگاه یاسوج بلند میشد توی اون شرایط سخت کوهستانی یادتون هست ، یکی از شروط اصلی یه پرنده دو موتوره اینه که بتونه با قدرت یه موتورش هم در شرایط سیف پرواز کنه .یکی از چند باز مانده این پرواز که گویا از حفره ایجاد شده در بدنه قبل از انفجار هواپیما تونسته فرار کنه