Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
UserPostedImage


دادستان تهران دستور پیگیری پرونده سقوط هواپیمای مسافربری در اطراف فرودگاه مهرآباد را صادر کرد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت وگویی خبری در این باره اظهار کرد: از نخستین لحظه سانحه سقوط یک فرودند هواپیمای مسافربری در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران دو نفر از معاونین دادستان تهران شامل سرپرست دادسرای امور جنایی و سرپرست دادسرای فرودگاه در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم برای حفظ صحنه صورت داده و دستورات مقتضی را برای انجام کارشناسی و پیگیری امور مربوط به اولیای دم صادر کردند.

وی افزود: تعداد 39 نفر از جان باختگان این سانحه با دستور مقام قضایی به سازمان پزشکی قانونی انتقال یافته و اقدامات لازم برای شناسایی هویت آنان توسط عوامل پزشکی قانونی از جمله از طریق آزمایش های دی ان ای آغاز شده است .

دادستان تهران ادامه داد: جعبه سیاه هواپیما نیز در محل سانحه کشف شده و برای بررسی علت سقوط با دستور مقام قضایی تحویل کارشناسان مربوطه گردیده است .

وی گفت: دو نفر از معاونین دادسرا با حضور در مراکز درمانی ضمن عیادت از مصدومان سانحه ، اظهارات آنان را در خصوص چگونگی بروز این سانحه اخذ کردند.

بر اساس اعلام دادستانی تهران در این سانحه اعضای یک خانواده 4 نفره از جمله مادر و نوزاد وی زنده مانده اند و تحقیقات قضایی در خصوص این سانحه کماکان ادامه دارد.

(ایسنا)
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
UserPostedImage


هیأت دولت روز یکشنبه که به ریاست دکترحسن روحانی رییس‌ جمهوری برگزار شد، وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ متعلق به شرکت سپاهان ارایه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با ابراز تأثر شدید از این حادثه تأسف‌بار، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را به خانواده آنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه خداوند مسألت کرد.

رییس‌ جمهوری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همه اقدامات لازم برای رسیدگی و تأمین امکانات کامل درمانی برای آسیب‌دیدگان این سانحه صورت پذیرد.

دکتر روحانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارش کاملی از چگونگی وقوع سانحه و علل آن ارایه نماید و تا رسیدگی کامل، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.


(ایسنا)
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
10 سال پیش
ین نیوز | کاپیتان ایزدپناه، خلبان پروازی بود که صبح امروز بعد از برخاستن از فرودگاه مهرآباد، در شهرک آزادی سقوط کرد.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تین نیوز نشان می دهد اسامی کادر پرواز و کروی پرواز تهران ـ طبس که صبح امروز در شهرک آزادی تهران سقوط کرد به شرح زیر است:
خلبان: ایزدپناه
کمک خلبان: برقعیان
سرمهماندار: نریمانی
مهماندار: مسعودی
فنی پرواز: رفیع زاده
فنی پرواز: پناهی

UserPostedImage
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


وزرای راه و دفاع پاسخ دهند: پشت پرده "ایران 140"‌چه می گذرد؟


UserPostedImage


سلام دوستان @};-


وزیر راه و ترابری دولت خاتمی گفته است که هواپیمای ایران 140 که روز یکشنبه سقوط کرد و 39 نفر را به کام مرگ فرستاد، اساساً مجوز پرواز نداشته است. به گفته وی، هواپيمايي كشوري پرواز اين هواپيما را تاييد نكرده است و به ايرلاين‌ها هم ابلاغ شده كه از اين هواپيما استفاده نكنند.

با این حال ، هواپیمای مونتاژ شده در شرکت "هسا"ی وزارت دفاع ، سر از فرودگاه مهرآباد در آورده و عده ای مسافر غیرنظامی را با خود حمل کرده و به کشتن داده است.
اینک با افشاگری وزیر اسبق راه و ترابری، توپ در زمین وزیر راه و شهرسازی است که سازمان هواپیمایی کشوری را در اختیار دارد.

نکته جالب توجه این است که شرکت هسا که مونتاژ کننده این هواپیماست بعد از آن که دید هیچ ایرلاینی حاضر به خرید هواپیمای ایران 140 نیست، در سال 1389 رأساً اقدام به تأسیس یک شرکت هواپیمایی کرد و تولیدات خود را مستقیماً در همان شرکت به کار گرفت تا مسافر جابجا کند. لذا وزیر دفاع نیز باید در این خصوص توضیح دهد که وزارت دفاع را چه به مسافرکشی هوایی؟

اینک وزیر راه و شهرسازی و نیز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مشخصاً باید به این چند سؤال پاسخ دهند:
" آیا هواپیمای ایران 140 ، استاندارد و مجوز پرواز داشته است؟ اگر داشته ، بر چه مبنایی مجوز گرفته است و اگر مشکلی نداشته چرا هیچ ایرلاینی از این نوع هواپیما خرید نکرده است؟
اگر هم مجوز نداشته ،‌چگونه توانسته مسافرگیری و پرواز کند؟"

وزیر دفاع هم باید به این پرسش ها پاسخ دهد:‌
"تولید هواپیمای ایران 140 در چه وضعیتی است و با کدام استانداردها تولید می شود؟‌ چرا وزارت دفاع که وظایف بسیار مهم و استراتژیکی را بر عهده دارد ایرلاین تشکیل داده و اقدام به حمل و نقل مسافر کرده است؟‌این کار ،‌چه ارتباطی با وظایف ذاتی وزارت دفاع دارد؟ "

خدا به خیر کنه ، بله طرح تولید جت مسافربری تماما داخلی رو میگم اونم با موتور کاملا ایرانی . دوستان اگر یه سرچی از گفتهای منتاژکارهای ایرانی در خط تولید هسا بزنید به نکات جالبی دست پیدا میکنید که خودش گواه خیلی چیزاست . من خاطرم هست که تقریبا به زور ایران ایر و ایران ایرتور رو داشتن مجبور به خرید این پرنده میکردن ، اون زمان an 140 رو با atr 72 مقایسه کردن که منصفانه نبود ، حتما از دست رفتن یه موتور atr72 آسمان رو که از فرودگاه یاسوج بلند میشد توی اون شرایط سخت کوهستانی یادتون هست ، یکی از شروط اصلی یه پرنده دو موتوره اینه که بتونه با قدرت یه موتورش هم در شرایط سیف پرواز کنه .


UserPostedImage

یکی از چند باز مانده این پرواز که گویا از حفره ایجاد شده در بدنه قبل از انفجار هواپیما تونسته فرار کنه