دوستان نمی دونم که این خبر صحت داره یا نه ولی میگن در نمونه های ازمایش شده از این هواپیما زمانی که موتور اول میرفته به فاصله ی زمانی خیلی کمی موتور دوم هم از کار می افته که معلوم نیست که در مدل های دیگه این نقص برطرف شده یاخیر.#-o
مسله ی بعدی عمل کرد خلبانه که عکس هوایی که اقا امیر گذاشتن می بینید انتهای باند مهراباد فضای خالی بسیار وجود داره پس چرا خلبان هواپیما رو اونجا جم نکرده.
ایا فاکتور های دیگه مانند ارتفاع ویا سرعت و زمان دخیل بوده اند وبه خلبان اجازه ی همچین کاری رو ندادند.😕
این هم بخشی از متنی که در باره ی ایران 140 چند ماه پیش کذاشتم:
سوانح
27 بهمن 87 هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکتهای هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزشهای تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت وبودهاند و پس از چند بار اجرای عملیات نشست و برخاست در ساعت 16سقوط کرد.
۲. ۲۴ دسامبر ۲۰۰۵، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ خطوط هواپیمایی جمهوری آذربایجان با ۲۳ مسافر در سواحل دریای خزر سرنگون شد و تمامی مسافران آن کشته شدند.
۳. ۲۳ دسامبر ۲۰۰۲، سرنگونی هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ در نزدیکی اردستان باعث مرگ شماری از کارشناسان هوافضای اوکراینی و روسی که برای گشایش خط تولید نمونه مشابه به ایران میآمدند شد.
مشخصات عمومی
خدمه: ۲ نفر
گنجایش: ۹ متر مکعب+۵۲ نفر
طول: ۲۲٫۶ متر (۷۴ فیت)
پهنای بال: ۲۴٫۵ متر (۸۰ فیت)
ارتفاع: ۸٫۲ متر (۲۶ فیت)
بال: مساحت ۵۱ متر مربع (۵۴۸٫۶۷ فیت مربع)
وزن خالی: ۱۲٫۸۱۰ کیلوگرم (۲۸٫۱۸۲ پوند)
وزن بارگیری: ۶۰۰۰ کیلوگرم (۱۳۲۳۰٫۴۳ پوند)
بیشینه وزن برخاست: ۱۹٬۱۵۰ کیلوگرم (۴۲٬۱۳۰ پوند)
پیشرانه: ۲ عدد× کیمو تیوی۳-۱۱۷ توربوفن, ۲۴۶۶ اسب بخار (۱۸۳۸ كیلووات) هرکدام
عملکرد
سرعت بیشینه: ۵۷۵ کیلومتر بر ساعت (۳۵۷٫۳ مایل بر ساعت) ۳۱۵ گره هوایی
سرعت پیمایش: ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت (۲۹۰ مایل بر ساعت) ۲۵۰ گره هوایی
برد: ۱۳۸۰ كیلومتر بر ساعت (۸۶۰ مایل)
برد ترابری: ۳۶۸۰ كیلومتر (۲۲۹۰ مایل)
سقف پروازی: ۷۶۰۰ متر (۲۵٬۰۰۰ فیت)
نرخ اوجگیری: ۶٫۸۳ متر بر ثانیه (۱٫۳۴ فیت بر دقیقه)