Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


بطور يقين ايجاد آلودگي صوتي توسط هواپيماها موجب تعطيلي فرودگاه بزرگي نظير مهرآباد نخواهد شد بلكه بايد اين مشكل را با روش هاي تخصصي برطرف كرد.

محسن اسماعيلي مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور با اعلام اين مطلب در خصوص انتشار برخي اخبار مبني بر احتمال جابه جايي فرودگاه مهرآباد از محل فعلي يا تعطيلي اين فرودگاه به دليل آلودگي صوتي و زيست محيطي اظهار داشت: نمي دانم چرا برخي افراد غيرمسئول نسبت به اطلاع رساني هاي نامناسب اين همه اصرار دارند؛ حتي اينجانب كه مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور هستم نيز به خودم اجازه نمي دهم كه بگويم به خاطر ايجاد ترافيك خودرويي ميدان آزادي يا آلودگي هاي صوتي هواپيماها، فرودگاه بزرگ و بين المللي مهرآباد را تعطيل مي كنيم تا مشكل ترافيك اين منطقه برطرف شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر تنها دو فرودگاه در پايتخت وجود دارد، در حالي كه بسياري از پايتخت هاي بزرگ دنيا داراي سه الي چهار فرودگاه هستند، اما با برنامه ريزي مشخص هيچ ترافيك خودرويي در اطراف اين فرودگاه ها وجود ندارد در حالي كه بيش از 10 برابر فرودگاه هاي ما نيز پرواز در آن فرودگاه ها انجام مي شود يعني برخي از فرودگاه هاي بزرگ دنيا روزانه يك هزار و 400 پرواز در آنها انجام مي شود.

اسماعيلي با تشريح موضوع زيان دهي ايرلاين ها يادآور شد: فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز، فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان و فرودگاه بين المللي تبريز سه فرودگاهي هستند كه تا پايان سال جاري از زيان دهي خارج شده و اقتصادي مي شوند.

مدير عامل شركت فرودگاه هاي كشور با اشاره به اين كه فرودگاه هاي امام ، مهرآباد و فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد در سال هاي قبل سودده شدند، گفت: با سود ده شدن سه فرودگاه اصفهان، شيراز و تبريز جمع فرودگاه هاي سودده كشور به شش فرودگاه افزايش مي يابد كه اين امر قطعاً تا پايان سال محقق خواهد شد.

برنامه ريزي براي سود ده كردن فرودگاه هاي كشور وي تاكيد كرد: اين فرودگاه ها از زيان دهي خارج مي شوند، اما درآمدهاي آنها تنها در حدي است كه هزينه هاي جاري آنها را پاسخگو است و در واقع هزينه هاي توسعه عمراني را چندان پوشش نمي دهد.

مدير عامل شركت فرودگاه هاي كشور اضافه كرد: از ديد شركت فرودگاه ها كه فرودگاه را اداره مي كند، فرودگاهي كه درآمد آن نتواند هزينه ها را پوشش دهد، زيان ده است، اما در ديد كلان چون فرودگاه در جهت توسعه اقتصادي، اجتماعي و سياسي استان و يا شهرستان نقش موثر و مفيد دارد، نمي توان گفت كه اين فرودگاه ها زيان ده هستند.

اسماعيلي ادامه داد: اميد است با تقويت ناوگان هوايي كشور و نظارت سازمان هواپيمايي كشوري بتوان درآمد فرودگاه هاي ديگر را نيز به حدي رساند كه هر سال يك يا چند فرودگاه را از ليست زيان ده بودن خارج كنيم تا درآمد زا شوند.

منبع:روزنامه ایران
PC Flight Simulation Geek Since 1998
maryam
  • maryam
  • 66.72% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
کلا اگه یه فرودگاه عادی ساخته بشه چه قد خرج روی بیت المال میزاره؟
سنگی که طاقته ضربه های تیشه را ندارد تندیسه زیبایی نخواهد شد













Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
maryam نوشت:

کلا اگه یه فرودگاه عادی ساخته بشه چه قد خرج روی بیت المال میزاره؟



حداقل بین 35 تا 70 میلیارد تومان برای ساخت یک فرودگاه با ظرفیت پذیرش فوکر 100 هزینه میشه.
مثلاً برای فرودگاه امام تا سال 1383 بر اساس اعلام منابع رسمی 260 میلیارد تومان هزینه شد.



PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
اگه یه درخت رو قطع کنی باید بری یکی دیگه جاش بکاری.....اول برن یه جای خوب توی تهران پیدا بکنن که از همه جای شهر بهش دسترسی باشه بعد بزنن له کنن اینجا رو!

بهتر شد؟[nono]
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو