Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


با پایان یافتن دوره آزمایشی (BETA) نرم افزار Flight و تعیین زمان ارائه آن در 10 اسفند امسال مواردی هست که لازم دیدم برای دوستان توضیح بدهم.

برخلاف تصور اکثر علاقه مندان از جمله خودم ،محصول جدید مایکروسافت با نام Microsoft Flight نسخه بعدی شبیه ساز پرواز مایکروسافت نمی باشد.پرونده شبیه ساز پرواز مایکروسافت با ارائه نسخه دهم (FSX) و بعد از 20 سال برای همیشه بسته شده است .شبیه ساز پرواز مایکروسافت و تمامی حقوق آن با آماده سازی برای بازار تجاری و نظامی به طور کامل در اختیار شرکت لاکهید مارتین قرار گرفت که در حال حاظر با نام Prepare3D و با قیمتی بالا و همچنین تحت قانون کنترل صادرات آمریکا ، فروخته می شود البته این اقدام مایکروسافت پیش زمینه ای احتمالاً خارج از تجارت دارد که اینجا مجال صحبت درباره آن نیست.بنابراین آنچه که به نظر می رسد این است که نرم افزار محبوب و قدیمی شبيه ساز پرواز مايكروسافت نسخه دیگری نخواهد داشت.

مایکروسافت فلایت یک نرم افزار شبیه سازی پرواز نیست و تنها یک بازی پرواز بسيار سرگرم کننده می باشد.اگر بخواهم مقایسه کنيم شاید بازی Need for speed نزدیک ترین مثال برای این محصول باشد.در مایکروسافت فلایت شما با پرواز بیشتر و عبور از مراحل مختلف به امكانات بيشتري دسترسی پیدا می کنید. به عنوان مثال شما باید تعدادی از عملیاتها (Mission) را با موفقیت به اتمام برسانید تا بتوانید قفل رنگ های مختلف (Repaints) برای هواپیماي خود را باز کنید و یا هواپیما های جدید را دانلود کنید.امكانات بيشتر (صحنه ها و پرنده هاي بيشتر) را می توانید از سایت Live مایکروسافت خريداري كنيد كه براي استفاده از اين امكانات عضويت در اين شبكه الزامي مي باشد.
البته اين سرويس با ساير سرويستهاي مايكروسافت بصورت يكپارچه مي باشد و نيازي به عضويت جداگانه وجود ندارد.بعه عنوان مثال اگر شما از سرويس پست الكترونيك مايكروسافت استفاده مي كنيد نيازي به ثبت نام مجدد نداريد.نكته ديگر اينكه استفاده از اين بازي بصورت آفلاين نيز ممكن مي باشد ولي شايد بيش از نيمي از امكانات آن را از دست خواهيد داد.

تعداد پرنده ها و فرودگاه هاي در دسترس بسيار محدود مي باشد.تجهیزات ناوبری بسيار محدود می باشد و هيچگونه امكانات توسعه (Development) براي آن ديده نشده است.تنظيمات برنامه محدود و ساده مي باشند تا كار با آنها براي كاربران مبتدي دلپذير تر و ساده تر باشد و خیلی موارد دیگر که بزودی خودتان تجربه خواهید کرد.با اين وجود اين نرم افزار همچنان براي علاقه مندان به پرواز جالب و جذاب خواهد بود.در اين نرم افزار جديت و حرفه اي بودن جاي خود را به تفريح و سرگرم كنندگي پرواز داده است تا گروه هاي بيشتري بتوانند از استفاده از آن لذت ببرند.

اینکه آینده این نرم افزار به کجا خواهد رفت و آیا در نهایت تبدیل به جایگزینی برای شبیه ساز پرواز شود مشخص نیست.FSX چند سال دیگر نیز دوام خواهد آورد ولی شاید آینده شبیه سازی پرواز در کامپیوترهای شخصی در دستان رقبایی چون X-Plane ، FlightGear و... باشد.

به هر حال باید امیدوار بود.

اختصاصی ایرانسیم - 1390/12/02
PC Flight Simulation Geek Since 1998
irelectronic
  • irelectronic
  • 51.14% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان یار
12 سال پیش
خبر نا امید کننده ای بود. با این وجود بنده حتی حاضر نیستم که این گیم را روی سیستم نصب کنم حتی اگر رایگان به دستم برسد. بنابراین اگر شرکت لاکهید بخواهد با این پروژه امنیتی برخورد کند، بحث شبیه ساز پرواز مایکروسافت برای همیشه تعطیل می شود.
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
irelectronic نوشت:

خبر نا امید کننده ای بود. با این وجود بنده حتی حاضر نیستم که این گیم را روی سیستم نصب کنم حتی اگر رایگان به دستم برسد. بنابراین اگر شرکت لاکهید بخواهد با این پروژه امنیتی برخورد کند، بحث شبیه ساز پرواز مایکروسافت برای همیشه تعطیل می شود.



با نظر شما کاملاً موافقم [approve] امیدوارم روزی به اصل شبیه سازی پرواز خصوصا دینامیک پرواز بیشتر اهمیت داده بشه تا گرافیک 🙏

آقا تورج مشکل دکمه تشکر حل نشد؟!
UserPostedImage