amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
با سلام به دوستان . یه مشکلی تو چک راید instrument برام پیش اومده .

UserPostedImage

همنطور که در چارت می بینید . ردیال 341 درجه رو (البته کسی که چکراید رو میگیره میگه 338 به همین دلیل من 338 در پرواز ست کردم) به صورت اینباند ادامه دادم .
بعد از17 ناتیکال مایلی از VOR سیاتل نزولم رو 3000 پایی شروع کردم و بعد از 11 مایلی به 1600 و در آخر و بعد از 4.3 DME نزولم رو به Minimum 840 پا انجام دادم و در
مینیمام نگه داشتم تا examiner به من گفت go around و من هم Missed Approach کردم و به 2100 پایی صعود کردم که این ارتفاع با چیزی که در چارت بود فرق داشت ومن با خواندن جزییات پرواز این ارتفاع رو فهمیدم [nono] . در کل تا این جا مشکلی نبود . به من گفت بعد از ILS Outer Markerباند 16 سیاتل به 3000 پا صعود کرده و به سمت 160 درجه دور بزنید برای هلدینگ در ردیال 140 درجه از VOR . در هدینگ 160 درجه گفت Proceed direct to Seattle VOR من هم GPS رو باز کردم و به VOR سیاتل دایرکت کردم . پس ازعبور از VOR ، به هدینگ 320 درجه دور زدم که 180 درجه با 140 فرق داره و بعد از 1 دقیقه هیچ پیغامی برام نیومد(مشکلی نا اینجا هم نبود) و من هدینگ 140 رو با یه خورده بنک کمتر از استاندارد(همون خط سفید رنگ در قست قهوه ای Atittude Indicator) و این کار رو به حدف اینترسپت کردن ردیال 140 درجه در هنگام رول آوت از بنک زدنم انجام دادم ردیال 140 در جه رو اینترسپت کردم و سیاتل رو رد کردم و دوباره به 320 درجه رفتم من قبل از اینکه 1 دقیقه فاز آوتباند هلدینگ تمام شه برام فقط این پیام اومد که شما به درستی وارد هلدینگ نشدید .
(فکر کنم منظور اینه که هلدینگ انجام دادن اشکال داره ولی کجا نمی دونم)
باید چه کار کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید.
این رو هم بگم که هدف من از دایرکت کردن به VOR عمل کردن طبق عملیات ورود به هلدینگ Direct Entery بود که البته با OBS هم میشه دایرکت رفت ولی دیگه از GPS استفاده کردم[blackhee] .
و اینکه در توضیحات قبل از پرواز گفته بود شما می تونید بعد از outer marker با هر ردیال ، دابرکت به سوی VOR برید که این دایرکت اینتری رو صدق میکنه.
UserPostedImage UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
🤔 یه گیر بدم؟
چارتت مال عهد دقیانوسه!

اما نکته اساسی اینجاست که من هنوز درسشو نخوندم،نمیتونم نظر بدم، استاد زیاد داریم اینجا [blackhee]
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

:-k یه گیر بدم؟
چارتت مال عهد دقیانوسه!

اما نکته اساسی اینجاست که من هنوز درسشو نخوندم،نمیتونم نظر بدم، استاد زیاد داریم اینجا [blackhee]



سلام کاپتان جان[bowing]
این چارت رو خود FSX به من داد.[flower] اگر اشتباه نکنم همین چارت برای همین چک راید در FS2004 استفاده شده بود . امیدوارم در Microsoft-Flight چارت ها و چکرایدها آپدیت شده باشند
UserPostedImage UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
من که ازوناش نیستم [blackhee] ... خلاف بزرگم ILS دبی بوده [blackhee] اما...
آقا این چارت شمارو من اصلاً به عدن ندیدم! تاریخ 28 سپتامبر سال 2001 هست! 11سال پیش [amazed] ...هر چارتی یه تاریخ انقضا داره، گرچه تغییری هم حاصل نشه!
بیا اینجا  رو نگاه کن ، آخرین چارت این فرودگاه هست که برای استفاده از 28 ژانویه 2012 تا 26 جولای هست . اصلاً این طرح VOR RWY34L/R وجود خارجی نداره دیگه! تنها طرح VOR برای باند 34C هست...(من فعلاً کلید کردم رو چارت 😊 )
اینجا  رو هم در مورد IFR Checkride که انجام دادید نگاه کنید،فکر میکنم بدردتون بخوره !

ولی خودمونیم، من تاحالا ندیده بودم برای رفتن توی هولد پترن بیان از otter marker باند مخالف استفاده کنن؛برام خیلی جالب بود (دیه باید بشینم خوب بخونم درسارو 😁 تنبل بازی بسه)

اما چیزی که من متوجه شدم این بوده که از الگوی ورود به طرح parallel قرار بوده استفاده بکنید که اگر درست فکر کرده باشم ! در اجراش به مشکل برخوردید، ضمناً من مغزم الآن هنگه هنگه (یه امتحان ناجور دارم فردا 🤦 ) چرا شما برگشتی روی SEA ؟ ... روی چارت جدید شما 12.4 DME باید راستگرد کنید(اگر قرار به ورود به هولدینگ باشه)! در چارت قدیم هم ... اصلاً هولدینگ روی SEA نمیاد...میاد؟ 🤔

(الآناس که درسم یادم بره ، تا فردا اگر کسی توضیح داد که دستش درد نکنه اگر نداد ،قشنگ بشینم ببینم چی شد ... شب امتحان ، چارتخوانی و نویگیشن مخ آدم رو پنچر میکنه )

در مورد طرح هولد و نحوه ورود به طرح به لینکهای زیر رجوع کنید ، بدرد میخوره [oldman] :

http://www.wikihow.com/Fly-a-Holding-Pattern 

(http://en.wikipedia.org/wiki/Holding_(aviation 

http://www.askacfi.com/701/holding-entry-procedures-teardrop-vs-parallel.htm 
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو