Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


شرکت خدمات فضایی خصوصی SpaceX آمریکا موفق شد نسل جدید موتورهای موشکی را برای موشک فالکون سنگین و فالکون 9 آزمایش کند.این شرکت اعلام کرد: در آزمایشی که در کارخانه SpaceX در مک گریگور واقع در ایالت تکزاس انجام شد موتور Merlin 1D به آتش و شلیک کامل مورد نیاز برای ماموریت های فضایی دست یافت. تولید آتش این موتور به مدت 85 ثانیه با 147 پوند نیروی رانش، بود؛ این میزان برای پرتاب یک موشک فالکون 9 کافی است.
الون ماسک رئیس شرکت اسپیس ایکس گفت: با قدرت موشک های فالکون 9 و فالکون سنگین با موتور Merlin 1D ، شرکت اسپیس ایکس خواهد توانست گستره وسیعی از ماموریت ها را در مدار زمین انجام دهد.

UserPostedImage


بر اساس اعلام این شرکت با 9 موتور مرلینز که در مرحله نخست ساخت قرار دارند، موشک فالکون 9 می تواند حدود یک و نیم میلیون پوند نیروی رانش تولید کند.
قرار است برای نخستین بار موتورهای Merlin 1D بر روی موشک فالکون 9 گذاشته شود تا در سال 2013 پرتاب شود. موشک فالکون 9 یک وسیله پرتابی دومرحله ای است که توان پرتاب محموله 10450 کیلوگرمی به مدار پایینی زمین را دارد. هر دو مرحله این راکت از موتور سوخت مایع بهره می برد همچنین این وسیله پرتابی قابلیت پرتاب محموله ای به وزن 4450 کیلوگرم به مدار بالایی (GEO) را دارد. فالکون 9 برای نخستین بار در چهارم ژوئن 12010 مورد آزمایش قرار گرفت و از آن زمان تا کنون چندین پرواز را پشت سر گذاشته که معروف ترین آنها حمل فضاپیمای دراگون به ایستگاه فضایی بوده است.

برگرفته از:هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998