amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

amirfikat نوشت:

محمد جان با توجه به محل سقوط بعد از تیک آف نبوده چون اونطور که من شنیدم Runway active در اون لحظه 28 بوده!! اگر هم از باند 10 تیک آف کرده باشه باید به سمت راست گردش میکرده ولی موقعیت سانحه سمت چپ upwind قرار داره!!! خدا میدونه! کاشکی این هواپیماهای لایت هم حداقل CVR داشت...



بله ، اکتیو 28 بوده، اولین خبرهایی هم که رسید من فکر کردم داشته میومده برای لند چون از عبارت "فاینال 28" استفاده میکردند .
توی عکسها هم دکل برق هست کنار همون منطقه برخورد اما سالم هست خط کابلها پس فکر نمیکنم برخورد داشته !

در مصاحبه تلوزیونی با شاهدان هم یه ینده خدایی بود ،گفت "ازتفاعش خیلی پایین بود در حال چرخیدن"

http://media.iribnews.ir/vod/video/0021.flv
 


حالا من این سؤال برام پیش اومده ، اگر از 28 پریده باشه، دمورو توی Right Downwind انجام داده باشه چی؟ در حال چرخش به سمت باند هم بوده باشه به نظرتون جور در نمیاد؟؟؟ ... البته چیزی نیست که الکی گمانه زنی کنیم،چون کنترلر مسیر پرواز رو داشته و پلن کاملاً مشخص بوده، ما چون خبر نداریم ماجرا چیه داریم حرف میزنیم سرش...

خدا رحمتشون کنه 🙏



همونطور که شما فرمودید نمیدونیم! ولی با توجه به ترافیک پَترن تعریف شده در فرودگاه قزوین اگر در ترافیک پَترن بودند و SIMULATE ENGINE FAILURE رو کار میکردند نباید در اون نقطه دچار سانحه می شدند! تنها چیزی که به نظر بنده می رسه اینه که احتمالاً از ابتدای پرواز برای پرواز در منطقه شماره 2 که تقریباً شمال فرودگاه قزوین میشه clear شده بودند و در حال بازگشت از منطقه و قبل از وارد شدن به Traffic pattern کاپیتان فخر درخواست SIMULATE ENGINE FAILURE میکنه که بطور طبیعی برج هم مجاز میکنه و در نهایت...
و اما چرخیدنش هم بخاطر جدا شدن یکی از بال ها قبل از برخورد با زمین بوده که فکر میکنم تنها سر نخ علت سانحه باشه...
خدا به خانواده هاشون صبر بده... 🙏
UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
طبق آخرین گزارشات و توضیحات چند شاهد حاضر در صحنه در ساعت 12 ظهر هواپیمای سسنا 172 آموزشگاه معراج جهت چک دانشجو محمد باقری ثالث توسط کاپیتان علی فخر از باند شماره 10 فرودگاه خدمات ویژه قزوین تیک آف می کنه... بعد از تیک آف یکی از موارد چک که باز سازی شرایط از دست رفتن موتور هستش که باید جزو چک یه دانشجو باشه توسط کاپیتان فخر انجام می شود (simulated engine failure ) دانشجو باقری با توجه به آموزش های دیده شده سعی می کند هواپیما رو برگردونده و برای فرود در باند 28 آماده کند در این حین بخاطر کاهش دید سیم های تیر برق (power line ) قابل رویت نبودن در نزدیکی برخورد هر دو نفر می بینن و سعی می کنن با یه حرکت سریع و گردش به سمت راست (bank to the right ) از سیم های برق دوری کنند که متاسفانه هواپیما کشش لازم رو نداشته و سریعا با دماغه به زمین برخورد می کند و مشتعل می شود...

م.ش

پ.ن :این متن چند جمله دیگه هم داشت منتهی من دیگه نمیشکم بخوام دوباره بخونمشون ... نمیخوام شما هم حالتون بد شه ....
عجب شبیه امشب .... عجب شبیه ... 😢





تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
UserPostedImage 


___________________________________________________________________________


تصویر همین هواپیما چندی پیش !

UserPostedImage 


تصویر هواپیما ...امروز!

UserPostedImage

به وضعیت سویچها و همچنین فرامین دقت کنید ... متوجه خیلی چیزا میشید
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
12 سال پیش
سلام به همه

آقا اینکه گفتن یه بال هواپیما کنده شده و خیلی دورتر از جای سقوط پیدا شده اشتباه هست . مگه یه هواپیما مثل سسنا میتونه با یه بال ادامه بده اونم تو اون ارتفاع😠

اگر به عکسهای زیر خوب دقت کنید هر دو بال هواپیما رو میبینید


UserPostedImage

UserPostedImage


من یه نظری دارم که فکر میکنم جریان انجوری پیش رفته البته فقط یه نظر هست

این جوری که مشخص شده باند اکتیو 10 بوده و بعد از تیک آف به خواسته کاپتان فخر simulated engine failure از دانشجو باقری گرفته شده که متاسفانه با خاموش شدن موتور و بر نگشتنش با Air Start روبرو شده


این جریان رو هم که میگه اونا قصد برگشت به باند 28 رو داشتن که باید از مانور Teardrop استفاده میکردن منتفی بدونید چون هر دوشون میدونستن تو اون ارتفاع کم این کار نشدنیه

احتمال میدم گردش به چپ این دو عزیز برای انتخاب اتوبان قزوین تهران برای فرود اضطراری بوده باشه که در چپ باند واقع شده که بازم به علت کم بودن شدید ارتفاع و دید کم به چپ و مواجه شدن با پاور لاین تسمیم برای گردش سریع به راست و شاید هم بر خورد با پاور لاین بوده باشه

نمیدونم چرا مکالمه نداشتن شایدم داشتن بندهای خدا ما خبر نداریم . به هر حال با توجه به با تجربه بودن هر دو اونها به خصوص کاپتان فخر احتمال خطای انسانی خیلی کمه

Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
UserPostedImage



همانطور که مرحوم علی فخر میخواستند و دوست داشتند و به خواسته همه عزیزانی که دست اندرکار برگزاری مراسم هستند خواهشی از همه عزیزانی که در مراسم شرکت میکنند داریم:
لطفا در صورت امکان لباس فرم تابستانی به همراه Rate و کلاه به تن داشته باشید.
برای احترام به علی فخر، برای حرمت لباسی که به تن داریم، برای تفدس و افتخاری که به واسطه لباسی که بر تنمان است، برای خدمت به وطن داریم... و به حرمت لباسی که علی عزیز تا آخرین لحظه عمرش بر تن داشت. پس لطفا فراموش نکنید
این کمترین کاری است که شاید بتونیم برای شادی روح عزیزش انجام بدیم... حداقل به آخرین خواسته اش جامه عمل ی بپوشانیم.




مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرمرحوم استاد عزیزکاپیتان علی فخر یکشنبه 25 تیر ماه صبح راس ساعت 09:00 از درب منزل آن مرحوم خواهد بود.

آدرس:سعادت آباد ، میدان بهرود(شهرک مخابرات) ، بلوار شهید ضبیحی ، مجتمع زیتون
وسیله ایاب و ذهاب نیز مهیا است .

در ضمن مجلس ختم هم بعد از ظهر روز 3 شنبه 27 تیر ماه از ساعت 18:30 الی 20:00 در محل مسجد جامع شهرک قدس به آدرس میدان صنعت ، بلوار شهید فرحزادی ، روبروی مجتمع تجاری میلاد نور برگزار خواهد شد.


تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو