Amin Tomari
  • Amin Tomari
  • 51.56% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان یار
12 سال پیش
خواهش میکنم اسم تاپیک را عوض کنید چون چند بار این موضوع را دیدم و فکر کردم حادثه جدیدی اتفاق افتاده
ممنونم
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
Amin Tomari نوشت:

خواهش میکنم اسم تاپیک را عوض کنید چون چند بار این موضوع را دیدم و فکر کردم حادثه جدیدی اتفاق افتاده
ممنونم



تاریخ سانحه به عنوان اضافه شد.

PC Flight Simulation Geek Since 1998
hbagheri
  • hbagheri
  • 50.36% (معمولی)
  • تازه وارد
12 سال پیش
با عرض سلام و تشکر از همه عزیزانی که با اظهار نظر های کارشناسی وقرار دادن مطالب دقیق قصد دارند از بروز و تکرار چنین حوادثی جلوگیری نمایند.
من برادر مرحوم باقر هستم و تک خبرها و مطالب مرتبط با این سقوط را پیگیری می کنم و بسیار پیگیر روشن شدن علت حادثه هستم ، ضمن تشکر از تک تک دوستان تقاضا مندم من رو هم از روند تحقیقات و علل احتمالی حادثه مطلع نمایید ، ضمنا دوستانی که عکس یا تصویری از باقر دارند در صورت امکان محبت نموده به پست الکترونیکی من ارسال نمایند.با تشکر مجدد و طلب آمرزش مرحوم فخر و برادر من باقر از حضرت حق.
[email protected] ، 09125512621
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
12 سال پیش
سلام آقای باقری @};-
تسلیت مجدد من رو پذیرا باشید .

من از دانشجوهای دانشکده خلبانی معراج بودم و با برادر گرامی شما در بیس پروازی قزوین دوست و هم دوره .
خدا رحمتشون کنه . همنطوری که قبلا هم گفتم از خصوصیات خوب ایشون هرچی بگم کم گفتم ( به خدا بدون اغراق میگم این حرف من تنها نیست )

به هر حال برای ما افسوس که ایشون و جناب فخر از بین ما پر کشیدن و ما رو تنها گذاشتن

دوست عزیز من پیگیر این جریان هستم و در صورت مشخص شدن چیزهای خاص به شما اطلاع میدم

دوست دارم اینجا از چند تا مورد آگاه بشید .

واقعیت اینه که تمام مدارس خلبانی در ایران کاملا دست و پا شکسته به فعالتشون ادامه میدن که تحریمها متاسفانه روی اونها اثر زیادی داشته . از بحث سوخت بگیر تا تامین
قطعات .تهیه قطعات اصلی یه سسنای آمریکایی خیلی ساده تر از مثلا یه بوئینگ 727 نیست

مهندسین فنی در بیس معراج خدا وکیلی همیشه تمام تلاششون رو برای استاندارد نگه داشتن هواپیماها کردن . موارد زیادی بوده که واقعا اجازه پرواز به هواپیما رو ندادن تا برطرف شدن مشکل .

در اینجا مشکلات به دو دسته تقسیم میشن . اونایی که خطر سازن و اون دسته که جان افراد رو به خطر نمیندازن ( مثل شرایط کنونی ایرلاینهامون ). این رو هم در نظر بگیرید که با بهترین هواپیمای عملیاتی معراج رفته بودن . البته من نمیخوام احتمال مشکل فنی هواپیما رو که ممکنه هزاران دلیل فنی و منطقی داشته باشه در نظر نگیرم.

واقعیت اینه که عمل اونها در لحظات آخر با استانداردهایی که به ما آموزش دادن ( در صورت از دست رفتن موتور ) یه اختلافهایی داره . که هنوز کسی به درستی نمیدونه چرا
این شکلی شده جریان .

لطفا برای این دو مرحوم یک فاتحه بخونید@};-


hbagheri
  • hbagheri
  • 50.36% (معمولی)
  • تازه وارد
12 سال پیش
با سلام و تشکر
شما دوست عزیزی که اطلاع رسانی کردید
یقینا به مهارت دوستان معراج شکی نیست و در تحقیقی که من در مورد پیشینه هواپیما کردم
این پرنده معراج که جان برادر من رو گرفت ، بهترین پرنده عملیاتی معراج بوده ، اما یک
نکته هم مهمه مرحوم فخر و مرحوم باقر در بین ما نیستن اما خدا وکیلی هر دو از بهترین ها
بودن مهارتهای مرحوم فخر که نیاز به ذکر نداره ، اشراف باقر هم که بر همه معلومه این مانور
که با اطلاع و علم و آگاهی بوده ، اما باقر دو بار دیگه با رفتن موتور در ساعت 40 -50 پروازش
تو رامسر تو 4500 پایی دست و پا نرم کرده بود این که خیلی شرایط بهتری بوده برای نجات یافتن
من به این نکته یقین دارم که مرحوم برادر من و مرحوم فخر سهمشون از این دنیا در این لحظات و مکان
می بایست تمام میشده و تمام این جریان فقط وسیله بوده اما بالاخره این جریان یک علتی داشته و این
علت اگر پیدا بشه باعث جلوگیری از بروز یا تکرار مجدد میشه، به نظر من راحت ترین احتمال حتما جواب
نیست ، من اون دو تا سسنای دیگه رو که تو هنگر معراج بودن و تازگی
کراش داده بودن رو دیدم خدایی به این روز نیفتاده بودن ، آخه میگن سسنا سیفتی بالایی داره و این که
این مانور انجین فیل به این راحتی توسط این دو نفر که هر دو سرآمد بودن به این نحو پایانی غم انگیز داشته
باشه باور کردنش کمی بچه گانه به نظر میرسه
الله العالم
خدا به ما بازماندگان صبر بده