سلام به همه دوستان
تورج جان تو دو تا پست قبلی به علت سانحه اشاره کردم . آخرین مکالمه مرحوم مهندس باقری با برج فرودگاه قزوین درخواست برگشت به باند 28 با استفاده از مانور Teardrop بوده . البته قبلش هم گزارش simulated engine failureرا داده بودن .
حالا معلوم شده تا زمان مکالمه آخر موتور هواپیما موردی نداشته و آیدل شده بوده. تو این مواقع کنترولر فرودگاه نمیتونه با درخواست اونها مخالفت کنه به خصوص با توجه به اینکه میدونسته دانشجو در حال امتحان دادنه .
این در حالی که ما اکیدن از زدن این مانور منع شدیم ، حالا چرا محمد این حرکت رو زده با علم به این که میدونسته نشدنیه و کاپتان فخر هم با اون تجربه بالا ری اکشن به موقعی نداشته خدا داند😕 باور کنید این برای خود من هم خیلی تعجب آوره ، با اطمینان نمیتونم بگم ولی گویا به درخواست کاپتان فخر این مانور زده شده .😞
خدا رحمتشون کنه اگر من جای محمد بودم شاید خجالت رو کنار میگذاشتم و با قاطعیت از زدن این مانور خود داری میکردم ( بازم میگم چیزی که تاکید زیادی روش شده ). به هر حال این دو عزیز قدم تو مسیری گذاشتن که از لحظه شروع بحران تا انتهای اون شاید 5 ثانیه بیشتر وقت نداشتن ( اونایی که اکچوال استال رو تو ارتفاع پایین تجربه کردن حرف من رو بهتر درک میکنن )
در حال حاضر خطای خدمه پروازی ، علت این سانحه تشخیص داده شده و نقص فنی هواپیما منتفی اعلام شده .
!!!! 😕 !!!!